Red Bull nezveřejnil ani jeden snímek vozu B16B ze Silverstone, kde testoval minulý týden. Podle některých proto, že se snaží ukrýt něco ze svých letošních inovací. Podle zástupců stáje se však žádné tajemství neskrývá.
Rakouská stáj zveřejnila pouze 2 počítačové snímky nového auta, které hned prohnala po závodní trati. V Silverstone měla k dispozici starší RB15, s nímž se nejdříve svezl Sergio Pérez, a veškeré fotky a videa zachycovaly pouze dva roky starý monopost.
"Auto vlastně vypadá stále stejně. Lakování se pět let nemění. Pokud jde o technickou stránku, jde o evoluci loňského vozu stejně jako u ostatních týmů," reaguje Max Verstappen na dotazy směřujíc k tajnůstkářství Red Bullu.
"Mě záleží jen na tom, jestli je rychlý. Může být růžový, purpurový, mít šílené tvary, ale když je rychlý, tak mi to nevadí," pokračuje holandský jezdec, jenž chce letos se svým novým týmovým kolegou zabojovat o titul.
"Problémem je to, že jsme prvotní test museli odjet na demo pneumatikách. A ty se hodně liší od těch skutečných závodních pneumatik. Bylo to jen o pár kolech," vrací se k filmovacímu dnu, během kterého mohli oba piloti ujet dohromady jen 100 km.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje absenci snímků nového vozu slovy. "Bylo trochu málo času na fotky. Ježdění pro nás bylo důležitější než focení. Na autě není nic tajemného. Nemá šest kol ani ventilátor na zádi," směje se.
"Představuje další konzistentní vývoj proti loňskému modelu. Cílem je, aby mohl od počátku bojovat o vítězství. Během testu v Bahrajnu budeme jezdit se všemi díly, které v autě použijeme i při prvním závodu sezóny," pokračuje Marko.
Zároveň ale varuje před unáhlenými závěry o skutečné výkonnosti po předsezónních testech, jež v Sáchiru začínají 12. března: "Víme, že si během testu můžete hrát s množstvím paliva a nastavením motoru. Skutečný potenciál proto odhalí až první závod."
O novém RB16B přidal zajímavý poznatek Pérez: "Auto má velký potenciál, ale rozhodně se řídí jinak. To se týká obzvlášť zadní části. V každém případě už rozumím tomu, proč se s ním v minulosti nedokázali vypořádat každý jezdec."
"Jde o zkušenosti. Doufám, že mi to nebude trvat moc dlouho autu porozumět," dodává Mexičan, jenž v kokpitu Red Bullu letos nahradí Alexandera Albona.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.