Red Bull nezveřejnil ani jeden snímek vozu B16B ze Silverstone, kde testoval minulý týden. Podle některých proto, že se snaží ukrýt něco ze svých letošních inovací. Podle zástupců stáje se však žádné tajemství neskrývá.
Rakouská stáj zveřejnila pouze 2 počítačové snímky nového auta, které hned prohnala po závodní trati. V Silverstone měla k dispozici starší RB15, s nímž se nejdříve svezl Sergio Pérez, a veškeré fotky a videa zachycovaly pouze dva roky starý monopost.
"Auto vlastně vypadá stále stejně. Lakování se pět let nemění. Pokud jde o technickou stránku, jde o evoluci loňského vozu stejně jako u ostatních týmů," reaguje Max Verstappen na dotazy směřujíc k tajnůstkářství Red Bullu.
"Mě záleží jen na tom, jestli je rychlý. Může být růžový, purpurový, mít šílené tvary, ale když je rychlý, tak mi to nevadí," pokračuje holandský jezdec, jenž chce letos se svým novým týmovým kolegou zabojovat o titul.
"Problémem je to, že jsme prvotní test museli odjet na demo pneumatikách. A ty se hodně liší od těch skutečných závodních pneumatik. Bylo to jen o pár kolech," vrací se k filmovacímu dnu, během kterého mohli oba piloti ujet dohromady jen 100 km.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje absenci snímků nového vozu slovy. "Bylo trochu málo času na fotky. Ježdění pro nás bylo důležitější než focení. Na autě není nic tajemného. Nemá šest kol ani ventilátor na zádi," směje se.
"Představuje další konzistentní vývoj proti loňskému modelu. Cílem je, aby mohl od počátku bojovat o vítězství. Během testu v Bahrajnu budeme jezdit se všemi díly, které v autě použijeme i při prvním závodu sezóny," pokračuje Marko.
Zároveň ale varuje před unáhlenými závěry o skutečné výkonnosti po předsezónních testech, jež v Sáchiru začínají 12. března: "Víme, že si během testu můžete hrát s množstvím paliva a nastavením motoru. Skutečný potenciál proto odhalí až první závod."
O novém RB16B přidal zajímavý poznatek Pérez: "Auto má velký potenciál, ale rozhodně se řídí jinak. To se týká obzvlášť zadní části. V každém případě už rozumím tomu, proč se s ním v minulosti nedokázali vypořádat každý jezdec."
"Jde o zkušenosti. Doufám, že mi to nebude trvat moc dlouho autu porozumět," dodává Mexičan, jenž v kokpitu Red Bullu letos nahradí Alexandera Albona.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.