Red Bull nezveřejnil ani jeden snímek vozu B16B ze Silverstone, kde testoval minulý týden. Podle některých proto, že se snaží ukrýt něco ze svých letošních inovací. Podle zástupců stáje se však žádné tajemství neskrývá.
Rakouská stáj zveřejnila pouze 2 počítačové snímky nového auta, které hned prohnala po závodní trati. V Silverstone měla k dispozici starší RB15, s nímž se nejdříve svezl Sergio Pérez, a veškeré fotky a videa zachycovaly pouze dva roky starý monopost.
"Auto vlastně vypadá stále stejně. Lakování se pět let nemění. Pokud jde o technickou stránku, jde o evoluci loňského vozu stejně jako u ostatních týmů," reaguje Max Verstappen na dotazy směřujíc k tajnůstkářství Red Bullu.
"Mě záleží jen na tom, jestli je rychlý. Může být růžový, purpurový, mít šílené tvary, ale když je rychlý, tak mi to nevadí," pokračuje holandský jezdec, jenž chce letos se svým novým týmovým kolegou zabojovat o titul.
"Problémem je to, že jsme prvotní test museli odjet na demo pneumatikách. A ty se hodně liší od těch skutečných závodních pneumatik. Bylo to jen o pár kolech," vrací se k filmovacímu dnu, během kterého mohli oba piloti ujet dohromady jen 100 km.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje absenci snímků nového vozu slovy. "Bylo trochu málo času na fotky. Ježdění pro nás bylo důležitější než focení. Na autě není nic tajemného. Nemá šest kol ani ventilátor na zádi," směje se.
"Představuje další konzistentní vývoj proti loňskému modelu. Cílem je, aby mohl od počátku bojovat o vítězství. Během testu v Bahrajnu budeme jezdit se všemi díly, které v autě použijeme i při prvním závodu sezóny," pokračuje Marko.
Zároveň ale varuje před unáhlenými závěry o skutečné výkonnosti po předsezónních testech, jež v Sáchiru začínají 12. března: "Víme, že si během testu můžete hrát s množstvím paliva a nastavením motoru. Skutečný potenciál proto odhalí až první závod."
O novém RB16B přidal zajímavý poznatek Pérez: "Auto má velký potenciál, ale rozhodně se řídí jinak. To se týká obzvlášť zadní části. V každém případě už rozumím tomu, proč se s ním v minulosti nedokázali vypořádat každý jezdec."
"Jde o zkušenosti. Doufám, že mi to nebude trvat moc dlouho autu porozumět," dodává Mexičan, jenž v kokpitu Red Bullu letos nahradí Alexandera Albona.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.