Red Bull nezveřejnil ani jeden snímek vozu B16B ze Silverstone, kde testoval minulý týden. Podle některých proto, že se snaží ukrýt něco ze svých letošních inovací. Podle zástupců stáje se však žádné tajemství neskrývá.
Rakouská stáj zveřejnila pouze 2 počítačové snímky nového auta, které hned prohnala po závodní trati. V Silverstone měla k dispozici starší RB15, s nímž se nejdříve svezl Sergio Pérez, a veškeré fotky a videa zachycovaly pouze dva roky starý monopost.
"Auto vlastně vypadá stále stejně. Lakování se pět let nemění. Pokud jde o technickou stránku, jde o evoluci loňského vozu stejně jako u ostatních týmů," reaguje Max Verstappen na dotazy směřujíc k tajnůstkářství Red Bullu.
"Mě záleží jen na tom, jestli je rychlý. Může být růžový, purpurový, mít šílené tvary, ale když je rychlý, tak mi to nevadí," pokračuje holandský jezdec, jenž chce letos se svým novým týmovým kolegou zabojovat o titul.
"Problémem je to, že jsme prvotní test museli odjet na demo pneumatikách. A ty se hodně liší od těch skutečných závodních pneumatik. Bylo to jen o pár kolech," vrací se k filmovacímu dnu, během kterého mohli oba piloti ujet dohromady jen 100 km.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje absenci snímků nového vozu slovy. "Bylo trochu málo času na fotky. Ježdění pro nás bylo důležitější než focení. Na autě není nic tajemného. Nemá šest kol ani ventilátor na zádi," směje se.
"Představuje další konzistentní vývoj proti loňskému modelu. Cílem je, aby mohl od počátku bojovat o vítězství. Během testu v Bahrajnu budeme jezdit se všemi díly, které v autě použijeme i při prvním závodu sezóny," pokračuje Marko.
Zároveň ale varuje před unáhlenými závěry o skutečné výkonnosti po předsezónních testech, jež v Sáchiru začínají 12. března: "Víme, že si během testu můžete hrát s množstvím paliva a nastavením motoru. Skutečný potenciál proto odhalí až první závod."
O novém RB16B přidal zajímavý poznatek Pérez: "Auto má velký potenciál, ale rozhodně se řídí jinak. To se týká obzvlášť zadní části. V každém případě už rozumím tomu, proč se s ním v minulosti nedokázali vypořádat každý jezdec."
"Jde o zkušenosti. Doufám, že mi to nebude trvat moc dlouho autu porozumět," dodává Mexičan, jenž v kokpitu Red Bullu letos nahradí Alexandera Albona.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.