Ambice Aston Martinu jsou velké. Tým, který v Silverstone staví novou továrnu, jež má být nejmodernější ve Formuli 1, chce v dohledné době zaútočit na příčky nejvyšší.
Lawrence Stroll má s Aston Martinem velké plány. Kanadský magnát chce bojovat o titul mistra světa, přičemž tomuto cíli je připraven podrobit naprosto vše. Skvělou zprávou je pro jeho tým setrvání movitého sponzora BWT, který měl původně zamířit jinam, šuškalo se o Williamsu nebo Haasu, ale nakonec vše zůstane při starém. BWT podepsalo nový kontrakt i přes změnu barevné image, kterou Aston Martin oproti Racing Pointu prošel.
„Stavíme novou, velmi moderní továrnu. Bude nejmodernější ve Formuli 1. Tenhle tým měl dříve minimum zdrojů oproti některým soupeřům, ale stejně jim dokázal zatápět. Teď, když na tom bude výrazně lépe, můžeme uvažovat o titulech, je to realistický cíl," říká Stroll.
Hlavní investor týmu si hodně slibuje od zavedení rozpočtového stropu. Právě díky němu by se mohla situace ve startovním poli znatelně vyrovnat, myslí si.
„Byly tu tři týmy, které utrácely neporovnatelně víc než kdokoliv jiný. Týmy, které měly mnohem víc zaměstnanců, to už teď není pravda. Situace by se měla vyrovnat," popisuje.
A pokračuje. „Vadí mi negativní postoje k mému synovi. Lance už ukázal, jak dobrý je. Podívejte se na loňskou kvalifikaci v Turecku. Byl nejlepší v podmínkách, ve kterých se rozdíly mezi vozy stírají. Věřím v něj, má v sobě krev šampiona. společně s a Astonem dosáhneme velkých úspěchů," dodává.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.