Do budoucnosti hledí s optimismem - podle šéfa Alfy Romeo Freda Vasseura totiž Ferrari dosáhlo se svým motorem přes zimu velkých pokroků. Takových, které by jeho tým mohly posunout do lepších pater výsledkové listiny.
Všechny týmy poháněné motorem Ferrari měly loni velmi těžký ročník. Pohonná jednotka z Maranella zkrátka po nutném přepracování nestíhala výkonu soupeřů. Dá se říct, že každá rovinka byla pro ni utrpením. To už by se ale opakovat nemělo, je o tom přesvědčený šéf Alfy Romeo Fred Vasseur, který při představení vozu pro sezonu 2021 hýřil optimismem.
„Je pravda, že loni to nebylo dobré, ale celkově si myslím, že naše spolupráce s Ferrari funguje velmi solidně. Během zimy jsme měli obsáhlou schůzku, kde se probíraly příčiny loňského trápení. Ani jedna ze stran neodvedla ideální práci, tak to je, ale podle mě Ferrari svoje problémy přes zimu napravilo. Máme velmi dobré signály, které o tom svědčí," říká Vasseur.
Ferrari má ve startovním poli dva týmy, se kterými úzce spolupracuje. Kromě Alfy Romeo je to také Haas, přičemž obě zmíněné stáje volí ve formě spolupráce jiný přístup. Zatímco Haas se snaží z Maranella odebírat maximum možného, u Alfy je tomu přesně naopak.
„Od Ferrari máme pár věcí, ale rozhodně si nechceme brát celé jejich auto. Takhle jsme si spolupráci nenastavili. Jde o to, abychom se vzájemně učili, to je hlavní cíl našeho partnerství."
Hlavní cíl pro nadcházející sezonu je podle Vasseura progres ve všech oblastech. „Vždycky chceme být zítra lepší než dnes. To je naše filozofie, kterou se řídíme. Loni to nebylo dobré, přes zimu proto všichni tvrdě pracovali na tom, abychom se letos posunuli kupředu," hlásí na závěr.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.