Do budoucnosti hledí s optimismem - podle šéfa Alfy Romeo Freda Vasseura totiž Ferrari dosáhlo se svým motorem přes zimu velkých pokroků. Takových, které by jeho tým mohly posunout do lepších pater výsledkové listiny.
Všechny týmy poháněné motorem Ferrari měly loni velmi těžký ročník. Pohonná jednotka z Maranella zkrátka po nutném přepracování nestíhala výkonu soupeřů. Dá se říct, že každá rovinka byla pro ni utrpením. To už by se ale opakovat nemělo, je o tom přesvědčený šéf Alfy Romeo Fred Vasseur, který při představení vozu pro sezonu 2021 hýřil optimismem.
„Je pravda, že loni to nebylo dobré, ale celkově si myslím, že naše spolupráce s Ferrari funguje velmi solidně. Během zimy jsme měli obsáhlou schůzku, kde se probíraly příčiny loňského trápení. Ani jedna ze stran neodvedla ideální práci, tak to je, ale podle mě Ferrari svoje problémy přes zimu napravilo. Máme velmi dobré signály, které o tom svědčí," říká Vasseur.
Ferrari má ve startovním poli dva týmy, se kterými úzce spolupracuje. Kromě Alfy Romeo je to také Haas, přičemž obě zmíněné stáje volí ve formě spolupráce jiný přístup. Zatímco Haas se snaží z Maranella odebírat maximum možného, u Alfy je tomu přesně naopak.
„Od Ferrari máme pár věcí, ale rozhodně si nechceme brát celé jejich auto. Takhle jsme si spolupráci nenastavili. Jde o to, abychom se vzájemně učili, to je hlavní cíl našeho partnerství."
Hlavní cíl pro nadcházející sezonu je podle Vasseura progres ve všech oblastech. „Vždycky chceme být zítra lepší než dnes. To je naše filozofie, kterou se řídíme. Loni to nebylo dobré, přes zimu proto všichni tvrdě pracovali na tom, abychom se letos posunuli kupředu," hlásí na závěr.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.