Do budoucnosti hledí s optimismem - podle šéfa Alfy Romeo Freda Vasseura totiž Ferrari dosáhlo se svým motorem přes zimu velkých pokroků. Takových, které by jeho tým mohly posunout do lepších pater výsledkové listiny.
Všechny týmy poháněné motorem Ferrari měly loni velmi těžký ročník. Pohonná jednotka z Maranella zkrátka po nutném přepracování nestíhala výkonu soupeřů. Dá se říct, že každá rovinka byla pro ni utrpením. To už by se ale opakovat nemělo, je o tom přesvědčený šéf Alfy Romeo Fred Vasseur, který při představení vozu pro sezonu 2021 hýřil optimismem.
„Je pravda, že loni to nebylo dobré, ale celkově si myslím, že naše spolupráce s Ferrari funguje velmi solidně. Během zimy jsme měli obsáhlou schůzku, kde se probíraly příčiny loňského trápení. Ani jedna ze stran neodvedla ideální práci, tak to je, ale podle mě Ferrari svoje problémy přes zimu napravilo. Máme velmi dobré signály, které o tom svědčí," říká Vasseur.
Ferrari má ve startovním poli dva týmy, se kterými úzce spolupracuje. Kromě Alfy Romeo je to také Haas, přičemž obě zmíněné stáje volí ve formě spolupráce jiný přístup. Zatímco Haas se snaží z Maranella odebírat maximum možného, u Alfy je tomu přesně naopak.
„Od Ferrari máme pár věcí, ale rozhodně si nechceme brát celé jejich auto. Takhle jsme si spolupráci nenastavili. Jde o to, abychom se vzájemně učili, to je hlavní cíl našeho partnerství."
Hlavní cíl pro nadcházející sezonu je podle Vasseura progres ve všech oblastech. „Vždycky chceme být zítra lepší než dnes. To je naše filozofie, kterou se řídíme. Loni to nebylo dobré, přes zimu proto všichni tvrdě pracovali na tom, abychom se letos posunuli kupředu," hlásí na závěr.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.