Alfa Romeo je třetím týmem, který představuje monopost pro sezónu 2021. Slavnostní události ve Varšavě se účastní oba závodní jezdci: Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen, nechybí ani rezervní pilot Robert Kubica. Polsko si zvolila kvůli svému hlavnímu sponzorovi - společnosti PKN Orlen.
Monopost C41 bude i letos pohánět motor Ferrari, který slibuje velké zlepšení. Stáj ze švýcarského Hinwilu skončila loni v šampionátu osmá, za ní se seřadili pouze Haas a Williams, letos by si pochopitelně chtěla trochu polepšit, byť se pravidla přes zimu moc neměnila.
Zbarvení se proti loňsku trochu změnilo: kryt motoru je nyní bílý a logo Alfy červené, bočnice jsou červené - loni tomu bylo naopak. Polský titulární sponzor je patrný jak na bočnicích, tak i na okrajích předního křídla.
Alfa Romeo své dva žetony investovala do nového nosu a nárazové struktury - ty představují největší změnu proti předchůdci C41. Změny jsou kvůli pravě pravidel patrné pochopitelně také v oblasti podlahy, difuzoru a bočnicových panelů.
"C41 sdílí s C39 mnoho společných dílů kvůli pravidlům, o kterých jsme hlasovali v důsledku pandemie. Vývoj některých částí musel být zmrazen. Například jsme museli přenést šasi, převodovku a mnoho dalších prvků, jako je chladicí systém," vysvětluje technický ředitel Jan Monchaux.
"Testování v Bahrajnu bude hektické. Očekávám, že všechny týmy ujedou co nejvíce kilometrů ve snaze stihnout vše ze svých plánů. Jedním z klíčových prvků testování budou nové pneumatiky, které jsme si mohli loni vyzkoušet při několika příležitostech, v tomto ohledu tedy bude třeba odvést spoustu práce," pokračuje Monchaux.
"Samozřejmě máme o hodně zúžený prostor, letos pouze tři dny, proto očekávám, že se toho bude na dráze dít mnohem více než v předchozích letech," domnívá se technický ředitel Alfy Romeo před testováním, které v Bahrajnu začne 12. března.
Fotogalerie:˙
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.