Alfa Romeo je třetím týmem, který představuje monopost pro sezónu 2021. Slavnostní události ve Varšavě se účastní oba závodní jezdci: Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen, nechybí ani rezervní pilot Robert Kubica. Polsko si zvolila kvůli svému hlavnímu sponzorovi - společnosti PKN Orlen.
Monopost C41 bude i letos pohánět motor Ferrari, který slibuje velké zlepšení. Stáj ze švýcarského Hinwilu skončila loni v šampionátu osmá, za ní se seřadili pouze Haas a Williams, letos by si pochopitelně chtěla trochu polepšit, byť se pravidla přes zimu moc neměnila.
Zbarvení se proti loňsku trochu změnilo: kryt motoru je nyní bílý a logo Alfy červené, bočnice jsou červené - loni tomu bylo naopak. Polský titulární sponzor je patrný jak na bočnicích, tak i na okrajích předního křídla.
Alfa Romeo své dva žetony investovala do nového nosu a nárazové struktury - ty představují největší změnu proti předchůdci C41. Změny jsou kvůli pravě pravidel patrné pochopitelně také v oblasti podlahy, difuzoru a bočnicových panelů.
"C41 sdílí s C39 mnoho společných dílů kvůli pravidlům, o kterých jsme hlasovali v důsledku pandemie. Vývoj některých částí musel být zmrazen. Například jsme museli přenést šasi, převodovku a mnoho dalších prvků, jako je chladicí systém," vysvětluje technický ředitel Jan Monchaux.
"Testování v Bahrajnu bude hektické. Očekávám, že všechny týmy ujedou co nejvíce kilometrů ve snaze stihnout vše ze svých plánů. Jedním z klíčových prvků testování budou nové pneumatiky, které jsme si mohli loni vyzkoušet při několika příležitostech, v tomto ohledu tedy bude třeba odvést spoustu práce," pokračuje Monchaux.
"Samozřejmě máme o hodně zúžený prostor, letos pouze tři dny, proto očekávám, že se toho bude na dráze dít mnohem více než v předchozích letech," domnívá se technický ředitel Alfy Romeo před testováním, které v Bahrajnu začne 12. března.
Fotogalerie:˙
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.