Alfa Romeo je třetím týmem, který představuje monopost pro sezónu 2021. Slavnostní události ve Varšavě se účastní oba závodní jezdci: Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen, nechybí ani rezervní pilot Robert Kubica. Polsko si zvolila kvůli svému hlavnímu sponzorovi - společnosti PKN Orlen.
Monopost C41 bude i letos pohánět motor Ferrari, který slibuje velké zlepšení. Stáj ze švýcarského Hinwilu skončila loni v šampionátu osmá, za ní se seřadili pouze Haas a Williams, letos by si pochopitelně chtěla trochu polepšit, byť se pravidla přes zimu moc neměnila.
Zbarvení se proti loňsku trochu změnilo: kryt motoru je nyní bílý a logo Alfy červené, bočnice jsou červené - loni tomu bylo naopak. Polský titulární sponzor je patrný jak na bočnicích, tak i na okrajích předního křídla.
Alfa Romeo své dva žetony investovala do nového nosu a nárazové struktury - ty představují největší změnu proti předchůdci C41. Změny jsou kvůli pravě pravidel patrné pochopitelně také v oblasti podlahy, difuzoru a bočnicových panelů.
"C41 sdílí s C39 mnoho společných dílů kvůli pravidlům, o kterých jsme hlasovali v důsledku pandemie. Vývoj některých částí musel být zmrazen. Například jsme museli přenést šasi, převodovku a mnoho dalších prvků, jako je chladicí systém," vysvětluje technický ředitel Jan Monchaux.
"Testování v Bahrajnu bude hektické. Očekávám, že všechny týmy ujedou co nejvíce kilometrů ve snaze stihnout vše ze svých plánů. Jedním z klíčových prvků testování budou nové pneumatiky, které jsme si mohli loni vyzkoušet při několika příležitostech, v tomto ohledu tedy bude třeba odvést spoustu práce," pokračuje Monchaux.
"Samozřejmě máme o hodně zúžený prostor, letos pouze tři dny, proto očekávám, že se toho bude na dráze dít mnohem více než v předchozích letech," domnívá se technický ředitel Alfy Romeo před testováním, které v Bahrajnu začne 12. března.
Fotogalerie:˙
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.