Nikitu Mazepina provází pověst rebela. Právě kvůli své komplikované povaze ve Formuli 1 neuspěje, myslí si to alespoň Franz Tost.
V sezoně 2021 se ve Formuli 1 objeví hned několik nováčků. Jedním z nich je i Rus Nikita Mazepin, který získal sedačku u Haasu. Jednadvacetiletý rodák z Moskvy je přitom znám svými aférami a také agresivním jezdeckým stylem. I proto si u některých vysloužil přezdívku „Brutální Nikita" po vzoru známého televizního snímku.
Ale vážně, se zkrocením ambiciózního mladíka bude mít Haas spoustu práce, což přiznal také týmový šéf Guenther Steiner. Vzhledem k Mazpenově pověsti navíc není vůbec jasné, zda se to podaří. Například šéf AlphaTauri Franz Tost je v otázce Rusova napravení poměrně dost skeptický.
„Když budu hodně upřímný, tak vám řeknu, že kráva vždy zůstane krávou a nikdy se z ní nestane tygr. V motorsportu už působím dlouhou dobu, nakonec v něm vždy uspějí piloti, kteří mají rozum a umějí ho používat. Intelekt je zkrátka hodně důležitý. U Mazepina vidím v tomto ohledu jisté rezervy," hlásí Tost.
Mazepin si však z kritiky těžkou hlavu nedělá. Jeho cílem je porazit týmového kolegu Micka Schumachera. Tento interní souboj dvou mladých pušek bude zcela jistě jedním z největších lákadel nadcházející sezony. Který z nováčků si povede nejlépe?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.