Juki Cunoda s ambicemi nešetří. Jeho cílem je stát se prvním japonským vítězem ve Formuli 1. Letos se však chce hlavně učit od svého týmového kolegy Pierre Gaslyho.
Jedním z nováčků letošního ročníku Formule 1 bude také Japonec Juki Cunoda. Dvacetiletý chráněnec Red Bullu získal sedačku u AlphaTauri, kde se objeví po boku Pierre Gaslyho.
Tsunoda si udělal jméno zejména loni ve Formuli 2, kde patřil k nejlepším závodníkům. Nebýt několika technických poruch a kolizí, mohl to být právě on, kdo by nakonec slavil zisk mistrovského titulu. Zejména závěr sezony měl mladý Japonec excelentní. Jednou z jeho nejsilnějších stránek je agresivní, ale přitom většinou přesný jezdecký styl, díky kterému nemá problém posouvat se startovním polem kupředu.
Teď má talentovaný Japonec jasný cíl - stát se prvním pilotem své země, který vyhraje Grand Prix. „Chci porazit všechny ostatní, mou ambicí je být prvním Japoncem, který vyhraje závod Formule 1. Je ale jasné, že to nebude snadné. Letos se chci hlavně učit a co nejdřív začít sbírat dobré výsledky."
Tsunoda věří, že díky sezoně ve Formuli 2 se jezdecky hodně posunul. Sám sebe nyní vnímá jako zkušenějšího jezdce než jakým byl dřív. Zároveň však ví, že sbírání zkušeností je dlouhodobý proces, ve kterém bude muset pokračovat i po přechodu do královské třídy motorsportu.
„Nemyslel jsem si, že to půjde tak rychle. Ale jsem rád, že jsem v prvním roce ve Formuli 2 ukázal, že na to mám. Myslím, že jsem teď výrazně zkušenější, naučil jsem se mnoho nových tratí a tak dále, ale pořád se musím zlepšovat," pokračuje čerstvá akvizice AlphaTauri.
Na spolupráci s Pierre Gaslym se Cunoda těší. „Je to velký talent, sleduji ho dlouhodobě. Věřím, že se toho od něj hodně naučím."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.