Juki Cunoda s ambicemi nešetří. Jeho cílem je stát se prvním japonským vítězem ve Formuli 1. Letos se však chce hlavně učit od svého týmového kolegy Pierre Gaslyho.
Jedním z nováčků letošního ročníku Formule 1 bude také Japonec Juki Cunoda. Dvacetiletý chráněnec Red Bullu získal sedačku u AlphaTauri, kde se objeví po boku Pierre Gaslyho.
Tsunoda si udělal jméno zejména loni ve Formuli 2, kde patřil k nejlepším závodníkům. Nebýt několika technických poruch a kolizí, mohl to být právě on, kdo by nakonec slavil zisk mistrovského titulu. Zejména závěr sezony měl mladý Japonec excelentní. Jednou z jeho nejsilnějších stránek je agresivní, ale přitom většinou přesný jezdecký styl, díky kterému nemá problém posouvat se startovním polem kupředu.
Teď má talentovaný Japonec jasný cíl - stát se prvním pilotem své země, který vyhraje Grand Prix. „Chci porazit všechny ostatní, mou ambicí je být prvním Japoncem, který vyhraje závod Formule 1. Je ale jasné, že to nebude snadné. Letos se chci hlavně učit a co nejdřív začít sbírat dobré výsledky."
Tsunoda věří, že díky sezoně ve Formuli 2 se jezdecky hodně posunul. Sám sebe nyní vnímá jako zkušenějšího jezdce než jakým byl dřív. Zároveň však ví, že sbírání zkušeností je dlouhodobý proces, ve kterém bude muset pokračovat i po přechodu do královské třídy motorsportu.
„Nemyslel jsem si, že to půjde tak rychle. Ale jsem rád, že jsem v prvním roce ve Formuli 2 ukázal, že na to mám. Myslím, že jsem teď výrazně zkušenější, naučil jsem se mnoho nových tratí a tak dále, ale pořád se musím zlepšovat," pokračuje čerstvá akvizice AlphaTauri.
Na spolupráci s Pierre Gaslym se Cunoda těší. „Je to velký talent, sleduji ho dlouhodobě. Věřím, že se toho od něj hodně naučím."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.