Juki Cunoda s ambicemi nešetří. Jeho cílem je stát se prvním japonským vítězem ve Formuli 1. Letos se však chce hlavně učit od svého týmového kolegy Pierre Gaslyho.
Jedním z nováčků letošního ročníku Formule 1 bude také Japonec Juki Cunoda. Dvacetiletý chráněnec Red Bullu získal sedačku u AlphaTauri, kde se objeví po boku Pierre Gaslyho.
Tsunoda si udělal jméno zejména loni ve Formuli 2, kde patřil k nejlepším závodníkům. Nebýt několika technických poruch a kolizí, mohl to být právě on, kdo by nakonec slavil zisk mistrovského titulu. Zejména závěr sezony měl mladý Japonec excelentní. Jednou z jeho nejsilnějších stránek je agresivní, ale přitom většinou přesný jezdecký styl, díky kterému nemá problém posouvat se startovním polem kupředu.
Teď má talentovaný Japonec jasný cíl - stát se prvním pilotem své země, který vyhraje Grand Prix. „Chci porazit všechny ostatní, mou ambicí je být prvním Japoncem, který vyhraje závod Formule 1. Je ale jasné, že to nebude snadné. Letos se chci hlavně učit a co nejdřív začít sbírat dobré výsledky."
Tsunoda věří, že díky sezoně ve Formuli 2 se jezdecky hodně posunul. Sám sebe nyní vnímá jako zkušenějšího jezdce než jakým byl dřív. Zároveň však ví, že sbírání zkušeností je dlouhodobý proces, ve kterém bude muset pokračovat i po přechodu do královské třídy motorsportu.
„Nemyslel jsem si, že to půjde tak rychle. Ale jsem rád, že jsem v prvním roce ve Formuli 2 ukázal, že na to mám. Myslím, že jsem teď výrazně zkušenější, naučil jsem se mnoho nových tratí a tak dále, ale pořád se musím zlepšovat," pokračuje čerstvá akvizice AlphaTauri.
Na spolupráci s Pierre Gaslym se Cunoda těší. „Je to velký talent, sleduji ho dlouhodobě. Věřím, že se toho od něj hodně naučím."
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.