Juki Cunoda s ambicemi nešetří. Jeho cílem je stát se prvním japonským vítězem ve Formuli 1. Letos se však chce hlavně učit od svého týmového kolegy Pierre Gaslyho.
Jedním z nováčků letošního ročníku Formule 1 bude také Japonec Juki Cunoda. Dvacetiletý chráněnec Red Bullu získal sedačku u AlphaTauri, kde se objeví po boku Pierre Gaslyho.
Tsunoda si udělal jméno zejména loni ve Formuli 2, kde patřil k nejlepším závodníkům. Nebýt několika technických poruch a kolizí, mohl to být právě on, kdo by nakonec slavil zisk mistrovského titulu. Zejména závěr sezony měl mladý Japonec excelentní. Jednou z jeho nejsilnějších stránek je agresivní, ale přitom většinou přesný jezdecký styl, díky kterému nemá problém posouvat se startovním polem kupředu.
Teď má talentovaný Japonec jasný cíl - stát se prvním pilotem své země, který vyhraje Grand Prix. „Chci porazit všechny ostatní, mou ambicí je být prvním Japoncem, který vyhraje závod Formule 1. Je ale jasné, že to nebude snadné. Letos se chci hlavně učit a co nejdřív začít sbírat dobré výsledky."
Tsunoda věří, že díky sezoně ve Formuli 2 se jezdecky hodně posunul. Sám sebe nyní vnímá jako zkušenějšího jezdce než jakým byl dřív. Zároveň však ví, že sbírání zkušeností je dlouhodobý proces, ve kterém bude muset pokračovat i po přechodu do královské třídy motorsportu.
„Nemyslel jsem si, že to půjde tak rychle. Ale jsem rád, že jsem v prvním roce ve Formuli 2 ukázal, že na to mám. Myslím, že jsem teď výrazně zkušenější, naučil jsem se mnoho nových tratí a tak dále, ale pořád se musím zlepšovat," pokračuje čerstvá akvizice AlphaTauri.
Na spolupráci s Pierre Gaslym se Cunoda těší. „Je to velký talent, sleduji ho dlouhodobě. Věřím, že se toho od něj hodně naučím."
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.