Návrat krále z let 2005 a 2006 vzbuzuje celou řadu emocí a očekávání. Sám Fernando Alonso však zůstává nohama na zemi. Španělský bard si je dobře vědom toho, že bude potřebovat určitý čas na opětovnou aklimatizaci ve Formuli 1.
Návrat Fernanda Alonsa je bezesporu jedním z hlavních trháků letošního ročníků Formule 1. Velezkušený Španěl bude závodit za tým Alpine, se kterým chce získat co nejvíc dobrých výsledků. Zároveň však zůstává při zemi a neočekává zázraky. Dvouletá pauza od F1 se prý může na jeho výkonnosti zpočátku projevit.
„Nemám žádné velké ambice. Samozřejmě uvidíme po testech, ale myslím, že ve srovnání s loňským rokem se toho moc nezmění, protože nedochází k velkým změnám. Podle mě bude mít Mercedes navrch, za ním se seřadí Red Bull a pak budou následovat další stáje, mezi nimiž by to mělo být dost natěsnané. Do této skupiny nejspíš budeme patřit i my s Alpine," říká Španěl.
Rodák z Ovieda nyní rehabilituje po nehodě na kole, kterou utrpěl minulý týden při tréninku. Zranění naštěstí nejsou vážná, takže Alonsův start v sezoně není ohrožen. Bývalý pilot Ferrari nebo Renaultu by měl stihnout rovněž začátek zimních testů, které jsou tentokrát situovány do Bahrajnu.
Ani z osobního hlediska nemá Alonso velká očekávání. Dobře ví, že znovu si zvyknout na F1 zabere nějaký čas. Dvojnásobný šampion sice ze závodění nevypadl, ale například Dakar, ve kterém se ostřílený bard objevil, je oproti královně motorsportu úplně jiná disciplína.
Diametrálně. Španělský veterán to dobře ví.
„Pořád jsem závodil, nebyly to věci, které bych neznal, ale bylo to úplně něco jiného. Když srovnám velké auto na Dakaru a Formuli 1 v Barceloně... Ani se to pořádně srovnat nedá, je to něco úplně odlišného," říká závěrem.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.