Návrat krále z let 2005 a 2006 vzbuzuje celou řadu emocí a očekávání. Sám Fernando Alonso však zůstává nohama na zemi. Španělský bard si je dobře vědom toho, že bude potřebovat určitý čas na opětovnou aklimatizaci ve Formuli 1.
Návrat Fernanda Alonsa je bezesporu jedním z hlavních trháků letošního ročníků Formule 1. Velezkušený Španěl bude závodit za tým Alpine, se kterým chce získat co nejvíc dobrých výsledků. Zároveň však zůstává při zemi a neočekává zázraky. Dvouletá pauza od F1 se prý může na jeho výkonnosti zpočátku projevit.
„Nemám žádné velké ambice. Samozřejmě uvidíme po testech, ale myslím, že ve srovnání s loňským rokem se toho moc nezmění, protože nedochází k velkým změnám. Podle mě bude mít Mercedes navrch, za ním se seřadí Red Bull a pak budou následovat další stáje, mezi nimiž by to mělo být dost natěsnané. Do této skupiny nejspíš budeme patřit i my s Alpine," říká Španěl.
Rodák z Ovieda nyní rehabilituje po nehodě na kole, kterou utrpěl minulý týden při tréninku. Zranění naštěstí nejsou vážná, takže Alonsův start v sezoně není ohrožen. Bývalý pilot Ferrari nebo Renaultu by měl stihnout rovněž začátek zimních testů, které jsou tentokrát situovány do Bahrajnu.
Ani z osobního hlediska nemá Alonso velká očekávání. Dobře ví, že znovu si zvyknout na F1 zabere nějaký čas. Dvojnásobný šampion sice ze závodění nevypadl, ale například Dakar, ve kterém se ostřílený bard objevil, je oproti královně motorsportu úplně jiná disciplína.
Diametrálně. Španělský veterán to dobře ví.
„Pořád jsem závodil, nebyly to věci, které bych neznal, ale bylo to úplně něco jiného. Když srovnám velké auto na Dakaru a Formuli 1 v Barceloně... Ani se to pořádně srovnat nedá, je to něco úplně odlišného," říká závěrem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.