Návrat krále z let 2005 a 2006 vzbuzuje celou řadu emocí a očekávání. Sám Fernando Alonso však zůstává nohama na zemi. Španělský bard si je dobře vědom toho, že bude potřebovat určitý čas na opětovnou aklimatizaci ve Formuli 1.
Návrat Fernanda Alonsa je bezesporu jedním z hlavních trháků letošního ročníků Formule 1. Velezkušený Španěl bude závodit za tým Alpine, se kterým chce získat co nejvíc dobrých výsledků. Zároveň však zůstává při zemi a neočekává zázraky. Dvouletá pauza od F1 se prý může na jeho výkonnosti zpočátku projevit.
„Nemám žádné velké ambice. Samozřejmě uvidíme po testech, ale myslím, že ve srovnání s loňským rokem se toho moc nezmění, protože nedochází k velkým změnám. Podle mě bude mít Mercedes navrch, za ním se seřadí Red Bull a pak budou následovat další stáje, mezi nimiž by to mělo být dost natěsnané. Do této skupiny nejspíš budeme patřit i my s Alpine," říká Španěl.
Rodák z Ovieda nyní rehabilituje po nehodě na kole, kterou utrpěl minulý týden při tréninku. Zranění naštěstí nejsou vážná, takže Alonsův start v sezoně není ohrožen. Bývalý pilot Ferrari nebo Renaultu by měl stihnout rovněž začátek zimních testů, které jsou tentokrát situovány do Bahrajnu.
Ani z osobního hlediska nemá Alonso velká očekávání. Dobře ví, že znovu si zvyknout na F1 zabere nějaký čas. Dvojnásobný šampion sice ze závodění nevypadl, ale například Dakar, ve kterém se ostřílený bard objevil, je oproti královně motorsportu úplně jiná disciplína.
Diametrálně. Španělský veterán to dobře ví.
„Pořád jsem závodil, nebyly to věci, které bych neznal, ale bylo to úplně něco jiného. Když srovnám velké auto na Dakaru a Formuli 1 v Barceloně... Ani se to pořádně srovnat nedá, je to něco úplně odlišného," říká závěrem.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.