Daniel Ricciardo dnes jako první usedá za volant nového McLarenu MCL35M, s nímž bude kroužit v Silverstone. Podle technického ředitele Jamese Keye s novou pohonnou jednotkou Mercedesu nezaznamenali při svých testech zatím žádný problém.
Vítěz sedmi závodů Ricciardo před letošní sezónou přišel do Wokingu z Renaultu a po včerejším slavnostním představení nového vozu MCL35M dostává dnes hned příležitost si novou techniku vyzkoušet.
Filmování v SilverstoneV Silverstone totiž McLaren absolvuje natáčecí den, během něhož může na nezávodních pneumatikách absolvovat 100 km, což odpovídá 17 kolům. Ve voze jej poté vystřídá týmový kolega Lando Norris. Cílem bude prověřit všechny hlavní systémy monopostu nově poháněného Mercedesem v praxi ještě před tím, než se vydají 12. března k předsezónním testům do Bahrajnu.
"Lando a Daniel budou poprvé jezdit s MCL35M od zítřka v Silverstonu v rámci předsezónních filmovacích dní," prozradil tým během včerejší prezentace nového auta. Přitom nepůjde pouze o premiéru Ricciarda v McLarenu.
Ve voze se poprvé od roku 2014 objeví pohonná jednotka Stříbrných šípů, kvůli níž musel tým podstatně předělat monopost. "Máme tam nové nápady. Předek auta se z pohledu pravidel nezměnil, přesto tam dochází k vývoji a určité směry stále zkoumáme, což bude pokračovat až do začátku sezóny," popisuje Key.
"Nové šasi se muselo změnit s uspořádáním nového motoru, úložiště energie a převodovky... Myslím, že instalace Mercedesu je velmi čistá. Můžete si všimnout, kolik pozornosti jsme věnovali detailům. V tomto ohledu to s balíkem bylo jednoduché. A poskytlo nám to několik plusových bodů," odhaluje technický ředitel McLarenu.
McLaren žádné problémy s novým motorem Mercedes nezaznamenalMinulý týden se objevily zprávy, že Mercedes má se svým motorem problémy. "Máme nějaké potíže. Víme, že máme potíže, máme však mnoho plánů na to, jak je vyřešit a jsem si jistý tím, že se nám to před prvním závodem podaří," uvedl šéf motorového oddělení v Brixworthu Hywel Thomas.
McLaren však nic takového nezaznamenal: "Provedli jsme několik testů s vozem plné velikosti na dynamometru, byly naprosto bez problémů. Upřímně bych řekl, že nejlepší odpověď na to má Mercedes. Já o tom nic nevím, takže i kdybych chtěl, tak k tomu žel nemám co říct," odpovídá Key na dotaz.
"Na dynamometru jsme motor testovali, u nás běžel v pořádku. Šlo však samozřejmě zejména o systémový test, tedy o test šasi. Výkonnostní úrovně z toho moc snadno nepřečtete. Tyto motory jsou si v těchto dnech neuvěřitelně blízko, abych byl upřímný. Jak na tom jsme, to poznáme blíže až na dráze, protože ostatní také dosáhli pokroku. Zatím jsme ale spokojeni s tím, co pozorujeme," dodává Key.
Snímky z testování v Silverstone:
Let’s go! ⏫🟢 #SendIt @LandoNorris takes the #MCL35M out on track for the first time at @SilverstoneUK. pic.twitter.com/xdgIcLFviJ
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021You’re doing amazing, sweetie.📸✨ #MCL35M pic.twitter.com/6l6H25B8Z6
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021Seeing that papaya back on track 😍🧡 #MCL35M #SendIt📍 @SilverstoneUK pic.twitter.com/dPF5WSeVNu
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021😍📸 @LandoNorris #MCL35M pic.twitter.com/JZGFLKunH0
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.