Daniel Ricciardo dnes jako první usedá za volant nového McLarenu MCL35M, s nímž bude kroužit v Silverstone. Podle technického ředitele Jamese Keye s novou pohonnou jednotkou Mercedesu nezaznamenali při svých testech zatím žádný problém.
Vítěz sedmi závodů Ricciardo před letošní sezónou přišel do Wokingu z Renaultu a po včerejším slavnostním představení nového vozu MCL35M dostává dnes hned příležitost si novou techniku vyzkoušet.
Filmování v SilverstoneV Silverstone totiž McLaren absolvuje natáčecí den, během něhož může na nezávodních pneumatikách absolvovat 100 km, což odpovídá 17 kolům. Ve voze jej poté vystřídá týmový kolega Lando Norris. Cílem bude prověřit všechny hlavní systémy monopostu nově poháněného Mercedesem v praxi ještě před tím, než se vydají 12. března k předsezónním testům do Bahrajnu.
"Lando a Daniel budou poprvé jezdit s MCL35M od zítřka v Silverstonu v rámci předsezónních filmovacích dní," prozradil tým během včerejší prezentace nového auta. Přitom nepůjde pouze o premiéru Ricciarda v McLarenu.
Ve voze se poprvé od roku 2014 objeví pohonná jednotka Stříbrných šípů, kvůli níž musel tým podstatně předělat monopost. "Máme tam nové nápady. Předek auta se z pohledu pravidel nezměnil, přesto tam dochází k vývoji a určité směry stále zkoumáme, což bude pokračovat až do začátku sezóny," popisuje Key.
"Nové šasi se muselo změnit s uspořádáním nového motoru, úložiště energie a převodovky... Myslím, že instalace Mercedesu je velmi čistá. Můžete si všimnout, kolik pozornosti jsme věnovali detailům. V tomto ohledu to s balíkem bylo jednoduché. A poskytlo nám to několik plusových bodů," odhaluje technický ředitel McLarenu.
McLaren žádné problémy s novým motorem Mercedes nezaznamenalMinulý týden se objevily zprávy, že Mercedes má se svým motorem problémy. "Máme nějaké potíže. Víme, že máme potíže, máme však mnoho plánů na to, jak je vyřešit a jsem si jistý tím, že se nám to před prvním závodem podaří," uvedl šéf motorového oddělení v Brixworthu Hywel Thomas.
McLaren však nic takového nezaznamenal: "Provedli jsme několik testů s vozem plné velikosti na dynamometru, byly naprosto bez problémů. Upřímně bych řekl, že nejlepší odpověď na to má Mercedes. Já o tom nic nevím, takže i kdybych chtěl, tak k tomu žel nemám co říct," odpovídá Key na dotaz.
"Na dynamometru jsme motor testovali, u nás běžel v pořádku. Šlo však samozřejmě zejména o systémový test, tedy o test šasi. Výkonnostní úrovně z toho moc snadno nepřečtete. Tyto motory jsou si v těchto dnech neuvěřitelně blízko, abych byl upřímný. Jak na tom jsme, to poznáme blíže až na dráze, protože ostatní také dosáhli pokroku. Zatím jsme ale spokojeni s tím, co pozorujeme," dodává Key.
Snímky z testování v Silverstone:
Let’s go! ⏫🟢 #SendIt @LandoNorris takes the #MCL35M out on track for the first time at @SilverstoneUK. pic.twitter.com/xdgIcLFviJ
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021You’re doing amazing, sweetie.📸✨ #MCL35M pic.twitter.com/6l6H25B8Z6
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021Seeing that papaya back on track 😍🧡 #MCL35M #SendIt📍 @SilverstoneUK pic.twitter.com/dPF5WSeVNu
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021😍📸 @LandoNorris #MCL35M pic.twitter.com/JZGFLKunH0
— McLaren (@McLarenF1) February 16, 2021
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.