Red Bull bude využívat motory japonské automobilky i po jejím odchodu z Formule 1 po skončení sezóny 2021 až do doby, než dojde ke změně pohonných jednotek.
Rakouská stáj uzavřela dohodu na odkoupení technologií spojených s motory Honda, aby je mohla provozovat až do roku 2024, což bylo podmíněno zmrazením pravidel, na kterém se ostatní týmy shodly.
Red Bull kvůli tomu založil novou společnost, která bude mít v Milton Keynes na starosti motory a potřebné technologie. Získává tím flexibilitu a nezávislost před tím, než dojde v F1 ke změně motorů za 4 roky. Těžit z toho bude pochopitelně i dceřiná stáj AlphaTauri.
"Založení Red Bull Powertrains Limited je odvážným krokem Red Bullu, který jsme však pečlivě a do detailů zvážili. Uvědomujeme si obrovské závazek, jež je s tím spojený, nicméně věříme, že vytvoření této společnosti je tou nejlepší možností pro oba týmy," komentuje odborný poradce Helmut Marko.
"Honda is pleased that, following our decision to leave Formula 1 at the end of 2021, we have been able to reach an agreement for the two Red Bull-owned teams to use our F1 PU technology in F1 after 2021."#PoweredByHonda pic.twitter.com/dk4AlW2U0q
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) February 15, 2021"Tato dohoda představuje pro Red Bull na jeho cestě v F1 obrovský krok. Pochopitelně jsme byli zklamáni, když se Honda rozhodla opustit sport jakožto výrobce motorů, jelikož naše partnerství vedlo ihned k úspěchu, jsme však vděční za jejich podporu pro usnadnění této nové dohody," pokračuje šéf týmu Christian Horner.
"Honda hodně investovala do hybridní technologie, aby zajistila dodávky konkurenceschopných pohonných jednotek pro oba týmy. Nyní zahajujeme práce na rozjetí motorové divize v naší továrně a integraci nových zařízení a personálu v našem technologickém kampusu," přibližuje šéf týmu, jenž loni skončil mezi konstruktéry na 2. místě za Mercedesem.
"Mezitím se plně soustředíme na ten nejlepší výsledek v poslední sezóně Hondy jakožto oficiálního dodavatele pohonných jednotek," říká dále Horner před rozloučením s Hondou, s níž se budou snažit konečně porazit dominantní Mercedes.
Pro Red Bull bylo vždy prioritou převzetí motorů Hondy pro své stáje, spíše než se stát zákazníky Renaultu či Ferrari. Nyní může postavit zařízení pro výrobu vlastních motorů, až dojde v roce 2025 ke změně směrem k dostupnějším pohonným jednotkám. O případný vstup do F1 se už zajímají také Porsche, pakliže dojde k jejich patřičnému zjednodušení a zlevnění.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.