Red Bull bude využívat motory japonské automobilky i po jejím odchodu z Formule 1 po skončení sezóny 2021 až do doby, než dojde ke změně pohonných jednotek.
Rakouská stáj uzavřela dohodu na odkoupení technologií spojených s motory Honda, aby je mohla provozovat až do roku 2024, což bylo podmíněno zmrazením pravidel, na kterém se ostatní týmy shodly.
Red Bull kvůli tomu založil novou společnost, která bude mít v Milton Keynes na starosti motory a potřebné technologie. Získává tím flexibilitu a nezávislost před tím, než dojde v F1 ke změně motorů za 4 roky. Těžit z toho bude pochopitelně i dceřiná stáj AlphaTauri.
"Založení Red Bull Powertrains Limited je odvážným krokem Red Bullu, který jsme však pečlivě a do detailů zvážili. Uvědomujeme si obrovské závazek, jež je s tím spojený, nicméně věříme, že vytvoření této společnosti je tou nejlepší možností pro oba týmy," komentuje odborný poradce Helmut Marko.
"Honda is pleased that, following our decision to leave Formula 1 at the end of 2021, we have been able to reach an agreement for the two Red Bull-owned teams to use our F1 PU technology in F1 after 2021."#PoweredByHonda pic.twitter.com/dk4AlW2U0q
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) February 15, 2021"Tato dohoda představuje pro Red Bull na jeho cestě v F1 obrovský krok. Pochopitelně jsme byli zklamáni, když se Honda rozhodla opustit sport jakožto výrobce motorů, jelikož naše partnerství vedlo ihned k úspěchu, jsme však vděční za jejich podporu pro usnadnění této nové dohody," pokračuje šéf týmu Christian Horner.
"Honda hodně investovala do hybridní technologie, aby zajistila dodávky konkurenceschopných pohonných jednotek pro oba týmy. Nyní zahajujeme práce na rozjetí motorové divize v naší továrně a integraci nových zařízení a personálu v našem technologickém kampusu," přibližuje šéf týmu, jenž loni skončil mezi konstruktéry na 2. místě za Mercedesem.
"Mezitím se plně soustředíme na ten nejlepší výsledek v poslední sezóně Hondy jakožto oficiálního dodavatele pohonných jednotek," říká dále Horner před rozloučením s Hondou, s níž se budou snažit konečně porazit dominantní Mercedes.
Pro Red Bull bylo vždy prioritou převzetí motorů Hondy pro své stáje, spíše než se stát zákazníky Renaultu či Ferrari. Nyní může postavit zařízení pro výrobu vlastních motorů, až dojde v roce 2025 ke změně směrem k dostupnějším pohonným jednotkám. O případný vstup do F1 se už zajímají také Porsche, pakliže dojde k jejich patřičnému zjednodušení a zlevnění.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.