Red Bull bude využívat motory japonské automobilky i po jejím odchodu z Formule 1 po skončení sezóny 2021 až do doby, než dojde ke změně pohonných jednotek.
Rakouská stáj uzavřela dohodu na odkoupení technologií spojených s motory Honda, aby je mohla provozovat až do roku 2024, což bylo podmíněno zmrazením pravidel, na kterém se ostatní týmy shodly.
Red Bull kvůli tomu založil novou společnost, která bude mít v Milton Keynes na starosti motory a potřebné technologie. Získává tím flexibilitu a nezávislost před tím, než dojde v F1 ke změně motorů za 4 roky. Těžit z toho bude pochopitelně i dceřiná stáj AlphaTauri.
"Založení Red Bull Powertrains Limited je odvážným krokem Red Bullu, který jsme však pečlivě a do detailů zvážili. Uvědomujeme si obrovské závazek, jež je s tím spojený, nicméně věříme, že vytvoření této společnosti je tou nejlepší možností pro oba týmy," komentuje odborný poradce Helmut Marko.
"Honda is pleased that, following our decision to leave Formula 1 at the end of 2021, we have been able to reach an agreement for the two Red Bull-owned teams to use our F1 PU technology in F1 after 2021."#PoweredByHonda pic.twitter.com/dk4AlW2U0q
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) February 15, 2021"Tato dohoda představuje pro Red Bull na jeho cestě v F1 obrovský krok. Pochopitelně jsme byli zklamáni, když se Honda rozhodla opustit sport jakožto výrobce motorů, jelikož naše partnerství vedlo ihned k úspěchu, jsme však vděční za jejich podporu pro usnadnění této nové dohody," pokračuje šéf týmu Christian Horner.
"Honda hodně investovala do hybridní technologie, aby zajistila dodávky konkurenceschopných pohonných jednotek pro oba týmy. Nyní zahajujeme práce na rozjetí motorové divize v naší továrně a integraci nových zařízení a personálu v našem technologickém kampusu," přibližuje šéf týmu, jenž loni skončil mezi konstruktéry na 2. místě za Mercedesem.
"Mezitím se plně soustředíme na ten nejlepší výsledek v poslední sezóně Hondy jakožto oficiálního dodavatele pohonných jednotek," říká dále Horner před rozloučením s Hondou, s níž se budou snažit konečně porazit dominantní Mercedes.
Pro Red Bull bylo vždy prioritou převzetí motorů Hondy pro své stáje, spíše než se stát zákazníky Renaultu či Ferrari. Nyní může postavit zařízení pro výrobu vlastních motorů, až dojde v roce 2025 ke změně směrem k dostupnějším pohonným jednotkám. O případný vstup do F1 se už zajímají také Porsche, pakliže dojde k jejich patřičnému zjednodušení a zlevnění.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.