Daniel Ricciardo bude letos závodit pro McLaren, přičemž třicetiletý rodák z Perthu se na novou výzvu těší. Podle svých slov má momentálně největší šanci k tomu, aby se stal mistrem světa.
Daniel Ricciardo přestoupil pro sezonu 2021 z Renaultu do McLarenu. Jednatřicetiletý Australan je všeobecně považován za jednoho nejtalentovanějších jezdců současnosti, není se tak co divit, že rodák z Perthu má jen ty nejvyšší ambice. S McLarenem, který je na postupné cestě vzhůru, chce zabojovat o mistrovský titul.
„Nikdy jsem se do F1 nechtěl dostat jen proto, abych v ní byl. Vždycky jsem měl ty nejvyšší cíle, což znamená stát se mistrem světa. McLaren se zlepšuje, to je něco, co na mě dělá dojem. Dost možná je to teď největší šance, jakou jsem kdy v tomto ohledu měl," praví Ricciardo.
Bývalý chráněnec Red Bullu oceňuje práci Zaka Browna a Andrease Seidla, právě díky nim je slavná britská stáj po mnoha letech trápení znovu na cestě ke světlým zítřkům. Vítěz sedmi Velkých cen teď doufá, že je to on, kdo bude další nedílnou součástí úspěšné mozaiky.
„Moc rád bych vám řekl, že budu příští rok bojovat o titul, ale nevím, jestli k tomu dojde. Jsem si však jistý, že jsem na tom správném místě, abych takovou šanci dostal," hlásí Ricciardo optimisticky.
A dodává, že na něj dělá velký dojem motivace, která čiší ze všech členů týmu. „Jsou hladoví, jde o stáj, která si prošla složitými chvílemi, ale nyní se opět vrací tam, kam patří. Jejich touha být znovu na vrcholu je všudypřítomná. Pro mě je obrovskou motivací, abych jim v dosažení tohoto cíle pomohl," uzavírá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.