Stáj Alpine F1 dnes poskytla další informace o zraněném Fernandovi Alonsovi. Vyšetření odhalilo zlomeninu horní čelisti.
Jak jsme vás informovali, španělský pilot byl včera během svého tréninku na kole sražen autem nedaleko Lugana. Alpine (bývalý Renault), za kterou má letos Fernando závodit, nehodu potvrdila a oznámila jen to, že je při vědomí a čeká na další vyšetření.
To dnes odhalilo míru zranění: zlomená čelist. Lékaři ale již provedli úspěšnou nápravnou operaci a s pokroky svého pacienta jsou spokojeni. "Fernando zůstane na pozorování v nemocnici dalších 48 hodin," stojí v prohlášení francouzského týmu.
"Těšíme se, že po několika dnech úplného odpočinku bude moci postupně pokračovat v tréninku. Očekáváme, že bude zcela v pořádku, aby mohl podstoupit přípravu na sezónu," pokračuje Alpine. A pro fanoušky dodává: "Tým Alpine F1 a Fernando vám děkují za přání. Až to bude možné, oznámíme další aktuální informace."
Alonso se letos po dvouletní přestávce chystá vrátit do F1 poté, co v ní naposledy závodil v sezóně 2018 s McLarenem. Od té doby se mu podařilo dvakrát vyhrát 24hodinovku Le Mans s Toyotou, kromě závodil také v Indy 500 či na Dakaru.
Poprvé by se měl letos představit za volantem včera nastartovaného monopostu Alpine A521 v Bahrajnu během předsezónních testů, které jsou plánovány na 12. března.
Thanks for all your wishes, I’m ok and looking forward to getting 2021 underway.💪💪💪💪 Let’s gooooooooooooooo
— Fernando Alonso (@alo_oficial) 12. února 2021Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.