Stáj Alpine F1 dnes poskytla další informace o zraněném Fernandovi Alonsovi. Vyšetření odhalilo zlomeninu horní čelisti.
Jak jsme vás informovali, španělský pilot byl včera během svého tréninku na kole sražen autem nedaleko Lugana. Alpine (bývalý Renault), za kterou má letos Fernando závodit, nehodu potvrdila a oznámila jen to, že je při vědomí a čeká na další vyšetření.
To dnes odhalilo míru zranění: zlomená čelist. Lékaři ale již provedli úspěšnou nápravnou operaci a s pokroky svého pacienta jsou spokojeni. "Fernando zůstane na pozorování v nemocnici dalších 48 hodin," stojí v prohlášení francouzského týmu.
"Těšíme se, že po několika dnech úplného odpočinku bude moci postupně pokračovat v tréninku. Očekáváme, že bude zcela v pořádku, aby mohl podstoupit přípravu na sezónu," pokračuje Alpine. A pro fanoušky dodává: "Tým Alpine F1 a Fernando vám děkují za přání. Až to bude možné, oznámíme další aktuální informace."
Alonso se letos po dvouletní přestávce chystá vrátit do F1 poté, co v ní naposledy závodil v sezóně 2018 s McLarenem. Od té doby se mu podařilo dvakrát vyhrát 24hodinovku Le Mans s Toyotou, kromě závodil také v Indy 500 či na Dakaru.
Poprvé by se měl letos představit za volantem včera nastartovaného monopostu Alpine A521 v Bahrajnu během předsezónních testů, které jsou plánovány na 12. března.
Thanks for all your wishes, I’m ok and looking forward to getting 2021 underway.💪💪💪💪 Let’s gooooooooooooooo
— Fernando Alonso (@alo_oficial) 12. února 2021Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.