Stáj Alpine F1 dnes poskytla další informace o zraněném Fernandovi Alonsovi. Vyšetření odhalilo zlomeninu horní čelisti.
Jak jsme vás informovali, španělský pilot byl včera během svého tréninku na kole sražen autem nedaleko Lugana. Alpine (bývalý Renault), za kterou má letos Fernando závodit, nehodu potvrdila a oznámila jen to, že je při vědomí a čeká na další vyšetření.
To dnes odhalilo míru zranění: zlomená čelist. Lékaři ale již provedli úspěšnou nápravnou operaci a s pokroky svého pacienta jsou spokojeni. "Fernando zůstane na pozorování v nemocnici dalších 48 hodin," stojí v prohlášení francouzského týmu.
"Těšíme se, že po několika dnech úplného odpočinku bude moci postupně pokračovat v tréninku. Očekáváme, že bude zcela v pořádku, aby mohl podstoupit přípravu na sezónu," pokračuje Alpine. A pro fanoušky dodává: "Tým Alpine F1 a Fernando vám děkují za přání. Až to bude možné, oznámíme další aktuální informace."
Alonso se letos po dvouletní přestávce chystá vrátit do F1 poté, co v ní naposledy závodil v sezóně 2018 s McLarenem. Od té doby se mu podařilo dvakrát vyhrát 24hodinovku Le Mans s Toyotou, kromě závodil také v Indy 500 či na Dakaru.
Poprvé by se měl letos představit za volantem včera nastartovaného monopostu Alpine A521 v Bahrajnu během předsezónních testů, které jsou plánovány na 12. března.
Thanks for all your wishes, I’m ok and looking forward to getting 2021 underway.💪💪💪💪 Let’s gooooooooooooooo
— Fernando Alonso (@alo_oficial) 12. února 2021Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.