Zásadní krok k setrvání Red Bullu ve Formuli 1 je učiněn. Vedení seriálu dnes totiž na společné schůzce s týmy odsouhlasilo zmrazení pohonných jednotek, které rudým býkům umožní převzít agregáty od Hondy.
Red Bull se může radovat. Formule 1 dnes totiž schválila zmrazení motorů, což rakouské stáji umožní převzít pohonné agregáty Honda. Podle zákulisních informací byl návrh přijat jednohlasně, avšak bližší informace zatím nejsou k dispozici. Zásadní je však skutečnost, že ke zmrazení dojde, třebaže to dlouhou dobu vypadalo na odpor tří hlavních hráčů - tedy Ferrari, Mercedesu a Renaultu.
Three major outcomes from Thursday's F1 Commission meeting:🇵🇹 F1 intention to race at Portimao on May 2👍 Sprint Race concept receives support🧊 Engine freeze from 2022 Head to the #F1 website for more details! pic.twitter.com/qGpW2iRCVW
— Formula 1 (@F1) February 11, 2021Na jednání se taktéž probíral návrh Liberty Media na experimentální vyzkoušení odlišného závodního víkendu. Ten by měl být ve znamení sobotního kvalifikačního sprintu, přičemž k jeho vyzkoušení má dojít v Kanadě, Itálii a Brazílii. Reakce týmů mají být údajně kladné, nicméně k žádnému konkrétnímu závěru prozatím nedošlo. Všichni si chtějí dopřát více času na důkladnou analýzu.
Do třetice přišla řada na chystaný návrh platového stropu nejen pro jezdce. Ten by mohl být zavedený během několika let, ovšem v tomto bodě prý ještě dojde k řadě dalších rozhovorů. Žádný konkrétní závěr tedy momentálně nemáme.
#F1 - FIA Formula 1 Commission - Media Statementhttps://t.co/k0YSdXgkVv
— FIA (@fia) February 11, 2021Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.