Zásadní krok k setrvání Red Bullu ve Formuli 1 je učiněn. Vedení seriálu dnes totiž na společné schůzce s týmy odsouhlasilo zmrazení pohonných jednotek, které rudým býkům umožní převzít agregáty od Hondy.
Red Bull se může radovat. Formule 1 dnes totiž schválila zmrazení motorů, což rakouské stáji umožní převzít pohonné agregáty Honda. Podle zákulisních informací byl návrh přijat jednohlasně, avšak bližší informace zatím nejsou k dispozici. Zásadní je však skutečnost, že ke zmrazení dojde, třebaže to dlouhou dobu vypadalo na odpor tří hlavních hráčů - tedy Ferrari, Mercedesu a Renaultu.
Three major outcomes from Thursday's F1 Commission meeting:🇵🇹 F1 intention to race at Portimao on May 2👍 Sprint Race concept receives support🧊 Engine freeze from 2022 Head to the #F1 website for more details! pic.twitter.com/qGpW2iRCVW
— Formula 1 (@F1) February 11, 2021Na jednání se taktéž probíral návrh Liberty Media na experimentální vyzkoušení odlišného závodního víkendu. Ten by měl být ve znamení sobotního kvalifikačního sprintu, přičemž k jeho vyzkoušení má dojít v Kanadě, Itálii a Brazílii. Reakce týmů mají být údajně kladné, nicméně k žádnému konkrétnímu závěru prozatím nedošlo. Všichni si chtějí dopřát více času na důkladnou analýzu.
Do třetice přišla řada na chystaný návrh platového stropu nejen pro jezdce. Ten by mohl být zavedený během několika let, ovšem v tomto bodě prý ještě dojde k řadě dalších rozhovorů. Žádný konkrétní závěr tedy momentálně nemáme.
#F1 - FIA Formula 1 Commission - Media Statementhttps://t.co/k0YSdXgkVv
— FIA (@fia) February 11, 2021Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.