Zásadní krok k setrvání Red Bullu ve Formuli 1 je učiněn. Vedení seriálu dnes totiž na společné schůzce s týmy odsouhlasilo zmrazení pohonných jednotek, které rudým býkům umožní převzít agregáty od Hondy.
Red Bull se může radovat. Formule 1 dnes totiž schválila zmrazení motorů, což rakouské stáji umožní převzít pohonné agregáty Honda. Podle zákulisních informací byl návrh přijat jednohlasně, avšak bližší informace zatím nejsou k dispozici. Zásadní je však skutečnost, že ke zmrazení dojde, třebaže to dlouhou dobu vypadalo na odpor tří hlavních hráčů - tedy Ferrari, Mercedesu a Renaultu.
Three major outcomes from Thursday's F1 Commission meeting:🇵🇹 F1 intention to race at Portimao on May 2👍 Sprint Race concept receives support🧊 Engine freeze from 2022 Head to the #F1 website for more details! pic.twitter.com/qGpW2iRCVW
— Formula 1 (@F1) February 11, 2021Na jednání se taktéž probíral návrh Liberty Media na experimentální vyzkoušení odlišného závodního víkendu. Ten by měl být ve znamení sobotního kvalifikačního sprintu, přičemž k jeho vyzkoušení má dojít v Kanadě, Itálii a Brazílii. Reakce týmů mají být údajně kladné, nicméně k žádnému konkrétnímu závěru prozatím nedošlo. Všichni si chtějí dopřát více času na důkladnou analýzu.
Do třetice přišla řada na chystaný návrh platového stropu nejen pro jezdce. Ten by mohl být zavedený během několika let, ovšem v tomto bodě prý ještě dojde k řadě dalších rozhovorů. Žádný konkrétní závěr tedy momentálně nemáme.
#F1 - FIA Formula 1 Commission - Media Statementhttps://t.co/k0YSdXgkVv
— FIA (@fia) February 11, 2021
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.