V zákulisí Formule 1 se jedná o budoucnosti Red Bullu, jenž s odchodem Hondy po sezóně přichází o svého dodavatele pohonných jednotek. A Renault, s nímž kdysi již spolupracoval, mu evidentně moc nevoní.
Japonská automobilka je ochotna přenechat rakouské stáji své duševní vlastnictví, aby mohl pokračovat ve výrobě pohonných jednotek pro svou stáj, to si však kvůli vysokým nákladům podmiňuje zmrazením motorů.
Alternativou by byl návrat k Renaultu, což se však zástupcům Red Bullu ani trochu nelíbí: "Renault má svůj tovární tým, takže si jen sotva dokážu představit, že bychom dostávali pohonnou jednotku, s níž bychom mohli úspěšně závodit," uvádí šéf dceřiné stáje AlphaTauri Franz Tost.
"Musíte samozřejmě předpokládat, že Red Bull a [Dietrich] Mateschitz mají odlišné požadavky. Chtějí závodit v seriálu mistrovství světa. Potřebují k tomu vhodný příslušný materiál," argumentuje dále 65letý Rakušan, jenž má na starosti tým sídlící v italské Faenze.
Podle něj je v ohrožení celý F1 program Red Bullu, nebudou-li soupeři souhlasit s jejich podmínkou zmrazit vývoj motorů od druhé části letošního roku do sezóny 2024, což by měl být poslední ročník současné generace pohonných jednotek. K hlasování by mohlo dojít již tento čtvrtek.
Podle některých médií ostatní se zmrazením souhlasí, Tost si tím ale není tak jistý. "Tohle je obvyklá hra vedoucích automobilek. I když říkají, že souhlasí, tak v podstatě tomu tak není. Chtějí si jen koupit další čas," odhaluje vyjednávací taktiku soupeřů.
Pokud by zmrazení neprošlo, ocitnou se podle něj bez motoru: "Bez pohonné jednotky by to bylo těžké," komentuje šéf AlphyTauri, která loni obsadila v šampionátu konstruktéru sedmou příčku hned za Ferrari.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.