V zákulisí Formule 1 se jedná o budoucnosti Red Bullu, jenž s odchodem Hondy po sezóně přichází o svého dodavatele pohonných jednotek. A Renault, s nímž kdysi již spolupracoval, mu evidentně moc nevoní.
Japonská automobilka je ochotna přenechat rakouské stáji své duševní vlastnictví, aby mohl pokračovat ve výrobě pohonných jednotek pro svou stáj, to si však kvůli vysokým nákladům podmiňuje zmrazením motorů.
Alternativou by byl návrat k Renaultu, což se však zástupcům Red Bullu ani trochu nelíbí: "Renault má svůj tovární tým, takže si jen sotva dokážu představit, že bychom dostávali pohonnou jednotku, s níž bychom mohli úspěšně závodit," uvádí šéf dceřiné stáje AlphaTauri Franz Tost.
"Musíte samozřejmě předpokládat, že Red Bull a [Dietrich] Mateschitz mají odlišné požadavky. Chtějí závodit v seriálu mistrovství světa. Potřebují k tomu vhodný příslušný materiál," argumentuje dále 65letý Rakušan, jenž má na starosti tým sídlící v italské Faenze.
Podle něj je v ohrožení celý F1 program Red Bullu, nebudou-li soupeři souhlasit s jejich podmínkou zmrazit vývoj motorů od druhé části letošního roku do sezóny 2024, což by měl být poslední ročník současné generace pohonných jednotek. K hlasování by mohlo dojít již tento čtvrtek.
Podle některých médií ostatní se zmrazením souhlasí, Tost si tím ale není tak jistý. "Tohle je obvyklá hra vedoucích automobilek. I když říkají, že souhlasí, tak v podstatě tomu tak není. Chtějí si jen koupit další čas," odhaluje vyjednávací taktiku soupeřů.
Pokud by zmrazení neprošlo, ocitnou se podle něj bez motoru: "Bez pohonné jednotky by to bylo těžké," komentuje šéf AlphyTauri, která loni obsadila v šampionátu konstruktéru sedmou příčku hned za Ferrari.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.