V zákulisí Formule 1 se jedná o budoucnosti Red Bullu, jenž s odchodem Hondy po sezóně přichází o svého dodavatele pohonných jednotek. A Renault, s nímž kdysi již spolupracoval, mu evidentně moc nevoní.
Japonská automobilka je ochotna přenechat rakouské stáji své duševní vlastnictví, aby mohl pokračovat ve výrobě pohonných jednotek pro svou stáj, to si však kvůli vysokým nákladům podmiňuje zmrazením motorů.
Alternativou by byl návrat k Renaultu, což se však zástupcům Red Bullu ani trochu nelíbí: "Renault má svůj tovární tým, takže si jen sotva dokážu představit, že bychom dostávali pohonnou jednotku, s níž bychom mohli úspěšně závodit," uvádí šéf dceřiné stáje AlphaTauri Franz Tost.
"Musíte samozřejmě předpokládat, že Red Bull a [Dietrich] Mateschitz mají odlišné požadavky. Chtějí závodit v seriálu mistrovství světa. Potřebují k tomu vhodný příslušný materiál," argumentuje dále 65letý Rakušan, jenž má na starosti tým sídlící v italské Faenze.
Podle něj je v ohrožení celý F1 program Red Bullu, nebudou-li soupeři souhlasit s jejich podmínkou zmrazit vývoj motorů od druhé části letošního roku do sezóny 2024, což by měl být poslední ročník současné generace pohonných jednotek. K hlasování by mohlo dojít již tento čtvrtek.
Podle některých médií ostatní se zmrazením souhlasí, Tost si tím ale není tak jistý. "Tohle je obvyklá hra vedoucích automobilek. I když říkají, že souhlasí, tak v podstatě tomu tak není. Chtějí si jen koupit další čas," odhaluje vyjednávací taktiku soupeřů.
Pokud by zmrazení neprošlo, ocitnou se podle něj bez motoru: "Bez pohonné jednotky by to bylo těžké," komentuje šéf AlphyTauri, která loni obsadila v šampionátu konstruktéru sedmou příčku hned za Ferrari.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace