Sebastian Vettel prožil náročné období svého života u Ferrari, se kterým po úspěších u Red Bullu na titul nedosáhl. Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa Maranello musel opustit, u Aston Martinu se mu bude dařit.
Čtyřnásobnému mistrovi světa po nezájmu Scuderie o jeho služby hrozil odchod z Formule 1, nakonec se uchytil u nového projektu miliardáře Lawrence Strolla, jenž chce prorazit s Aston Martinem (bývalým Racing Pointem), kde bude společně s Vettelem nastupovat jeho syn Lance.
Wolff, jenž se loni stal minoritním akcionářem Aston Martinu, je optimistou: "Tento projekt je pouze začátkem a Sebastian je jednou z jeho klíčových osobností. Proto doufám, že se vše pro něj bude od samotného počátku vyvíjet hladce."
Kolem skutečné formy Vettela se však po neúspěších u Ferrari vznášejí otazníky. "Po pěti letech je jasné, že se nestal spasitelem Ferrari a že Leclerc má větší potenciál," uvedl nedávno například Fernando Alonso, jenž se do F1 vrací po dvouleté přestávce s Alpine (bývalým Renaultem).
Podle Wolffa jde ale Vettelova horší výkonnost za jeho bývalým týmem: "Sebastian musel změnit své prostředí. To je ta hlavní věc, kterou musel udělat. Pokud se svým týmem čím dál více upadáte, tím spíše musíte něco změnit - a přesně to on udělal."
"Proto si nemyslím, že by se loňské problémy měly souviset s ním. Podle mě se zkrátka neustále zhoršovala celková situace. Věřím, že s Aston Martinem bude schopný uspět," dodává šéf Mercedesu, jenž momentálně stále řeší nepodepsanou smlouvu s Hamiltonem.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.