Eddie Jordan je přesvědčen, že Lance Stroll může pomýšlet na mistrovskou korunu. Rychlost mladému Kanaďanovi údajně nechybí, musí však zapracovat ještě na jedné věci, bez které se v boji o pozice nejvyšší neobejde.
Na Lance Strolla se snáší celá řada kritických hlasů, jež mu vyčítají, že je pouze platícím pilotem, který pokud by neměl zázemí svého otce, už by ve Formuli 1 dávno nejezdil. Tyto kritiky neumlčel ani Kanaďanův loňský výkon v Turecku, kdy ovládl mimořádně těžkou kvalifikaci, která se jela v mokrých podmínkách.
Teď čeká Lance další výzva - v nově vzniklé stájí Aston Martin se rodák z Montrealu postaví čtyřnásobnému mistrovi světa Sebastianu Vettelovi. Půjde o souboj pilotů, kteří si nutně potřebují zvednout sebedůvěru, přičemž Strolla favorizuje v tomto souboji málokdo. Přesto se najdou tací, kteří nad rodákem z Montrealu hůl nelámou. Jedním takovým je Eddie Jordan.
Bývalý šéf týmu a odborník ze světa F1 si dokonce myslí, že Stroll může dosáhnout na mistrovský titul, neboť rychlost mu prý nechybí. Zapracovat by však podle Jordana měl především na konzistenci.
„Rychlost mu nechybí, je opravdu velmi talentovaný. Postrádá konzistenci, nikdy u něj nevíte, jaký závod zajede, na tom musí zapracovat," analyzuje Jordan.
Soupeření s Vettelem Strollovi podle Jordana pomůže. Eddie by se dokonce nedivil opakování scénáře z Ferrari, kdy Leclerc coby mladý vyzyvatel Seba porazil. „Může se to stát, myslím, že tohle soupeření Strollovi pomůže, dost možná se letos vyprofiluje jako úplně jiný pilot. Jeho rychlost se nedá zpochybnit, jen je to typ jezdce, který ji zatím nedokáže ukazovat konstantně."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.