Eddie Jordan je přesvědčen, že Lance Stroll může pomýšlet na mistrovskou korunu. Rychlost mladému Kanaďanovi údajně nechybí, musí však zapracovat ještě na jedné věci, bez které se v boji o pozice nejvyšší neobejde.
Na Lance Strolla se snáší celá řada kritických hlasů, jež mu vyčítají, že je pouze platícím pilotem, který pokud by neměl zázemí svého otce, už by ve Formuli 1 dávno nejezdil. Tyto kritiky neumlčel ani Kanaďanův loňský výkon v Turecku, kdy ovládl mimořádně těžkou kvalifikaci, která se jela v mokrých podmínkách.
Teď čeká Lance další výzva - v nově vzniklé stájí Aston Martin se rodák z Montrealu postaví čtyřnásobnému mistrovi světa Sebastianu Vettelovi. Půjde o souboj pilotů, kteří si nutně potřebují zvednout sebedůvěru, přičemž Strolla favorizuje v tomto souboji málokdo. Přesto se najdou tací, kteří nad rodákem z Montrealu hůl nelámou. Jedním takovým je Eddie Jordan.
Bývalý šéf týmu a odborník ze světa F1 si dokonce myslí, že Stroll může dosáhnout na mistrovský titul, neboť rychlost mu prý nechybí. Zapracovat by však podle Jordana měl především na konzistenci.
„Rychlost mu nechybí, je opravdu velmi talentovaný. Postrádá konzistenci, nikdy u něj nevíte, jaký závod zajede, na tom musí zapracovat," analyzuje Jordan.
Soupeření s Vettelem Strollovi podle Jordana pomůže. Eddie by se dokonce nedivil opakování scénáře z Ferrari, kdy Leclerc coby mladý vyzyvatel Seba porazil. „Může se to stát, myslím, že tohle soupeření Strollovi pomůže, dost možná se letos vyprofiluje jako úplně jiný pilot. Jeho rychlost se nedá zpochybnit, jen je to typ jezdce, který ji zatím nedokáže ukazovat konstantně."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.