Eddie Jordan je přesvědčen, že Lance Stroll může pomýšlet na mistrovskou korunu. Rychlost mladému Kanaďanovi údajně nechybí, musí však zapracovat ještě na jedné věci, bez které se v boji o pozice nejvyšší neobejde.
Na Lance Strolla se snáší celá řada kritických hlasů, jež mu vyčítají, že je pouze platícím pilotem, který pokud by neměl zázemí svého otce, už by ve Formuli 1 dávno nejezdil. Tyto kritiky neumlčel ani Kanaďanův loňský výkon v Turecku, kdy ovládl mimořádně těžkou kvalifikaci, která se jela v mokrých podmínkách.
Teď čeká Lance další výzva - v nově vzniklé stájí Aston Martin se rodák z Montrealu postaví čtyřnásobnému mistrovi světa Sebastianu Vettelovi. Půjde o souboj pilotů, kteří si nutně potřebují zvednout sebedůvěru, přičemž Strolla favorizuje v tomto souboji málokdo. Přesto se najdou tací, kteří nad rodákem z Montrealu hůl nelámou. Jedním takovým je Eddie Jordan.
Bývalý šéf týmu a odborník ze světa F1 si dokonce myslí, že Stroll může dosáhnout na mistrovský titul, neboť rychlost mu prý nechybí. Zapracovat by však podle Jordana měl především na konzistenci.
„Rychlost mu nechybí, je opravdu velmi talentovaný. Postrádá konzistenci, nikdy u něj nevíte, jaký závod zajede, na tom musí zapracovat," analyzuje Jordan.
Soupeření s Vettelem Strollovi podle Jordana pomůže. Eddie by se dokonce nedivil opakování scénáře z Ferrari, kdy Leclerc coby mladý vyzyvatel Seba porazil. „Může se to stát, myslím, že tohle soupeření Strollovi pomůže, dost možná se letos vyprofiluje jako úplně jiný pilot. Jeho rychlost se nedá zpochybnit, jen je to typ jezdce, který ji zatím nedokáže ukazovat konstantně."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.