McLaren chce v roce 2021 u nového vozu MCL35M vyřešit dvě slabiny, se kterými se potýkal v aerodynamické oblasti v minulé sezóně. Jde o výkonnost v pomalých zatáčkách a přílišná citlivost na povětrnostní podmínky.
Loni se stáj z Wokingu zlepšila, když mezi konstruktéry skončila na 3. příčce s 202 mistrovskými body, což je o 57 bodů (39 %) více než v předchozím ročníku - nestačila pouze na Mercedes a Red Bull. Od letošní sezóny si slibuje další posun, k němuž by kromě aerodynamiky měly pomoci pohonné jednotky od Mercedesu.
Minulý monopost MCL35 vynikal v rychlých zatáček, pokud se moc neměnilo počasí, zejména vítr. Své snahy podle technického ředitele Jamese Keye proto zaměří na dvě klíčové oblasti, jež by měly pomoci aerodynamické výkonnosti.
"K našim silným stránkám podle mě patří typicky rychlé zatáčky. Určitě jsme od počátku sezóny byli velmi konkurenceschopní ve středně-rychlých a rychlých zatáček. Brzdění v přímém směru patří také mezi naše silné stránky. Těžili jsme z toho například v Rakousku," popisuje Key.
"Myslím, že pokud jde o slabiny, stále se musíme trochu zlepšit v pomalých pasážích. Není to tak slabé, jak to bylo předtím [v roce 2019], kdy jsme se to pak hodně snažili tu rychlost, vyvážení a konzistenci v pomalých zatáčkách zlepšit," pokračuje technický ředitel McLarenu, jenž přišel v roce 25. března 2019 z AlphyTauri (tehdy Toro Rosso).
"Pak za určitých podmínek auto nefunguje přesně tak, jak bychom si přáli - dochází k tomu za určitých povětrnostních a přilnavostních podmínek, což svým způsobem vidíme v datech," přiznává Key potíže, které trápí McLaren na závodních okruzích.
"Musíme to vlastně pochopit, ale nejde o věc, kterou opravíte přes noc. To je tedy to, na co opravdu cílíme. Myslím, že pokud něco z toho dokážeme vyžehlit, budeme mít mezi závody konzistentnější vůz. Jde pro nás o určitý problém. Přišli jsme na to, že jde zkrátka o vlastnost, kterou u auta musíme napravit," říká 49letý inženýr.
"Ale jak už to chodí u těchto věcí, neexistuje zázračné řešení - zkrátka na tom musíte pracovat. Nicméně jde zřejmě o prvek, který nás ovlivňuje více než ostatní, ať už pozitivně či negativně - záleží na směru větru. Samozřejmě, že tím trpí všechna auta. Ale při určitých situacích to na nás mělo ten největší dopad," uzavírá Key.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.