McLaren chce v roce 2021 u nového vozu MCL35M vyřešit dvě slabiny, se kterými se potýkal v aerodynamické oblasti v minulé sezóně. Jde o výkonnost v pomalých zatáčkách a přílišná citlivost na povětrnostní podmínky.
Loni se stáj z Wokingu zlepšila, když mezi konstruktéry skončila na 3. příčce s 202 mistrovskými body, což je o 57 bodů (39 %) více než v předchozím ročníku - nestačila pouze na Mercedes a Red Bull. Od letošní sezóny si slibuje další posun, k němuž by kromě aerodynamiky měly pomoci pohonné jednotky od Mercedesu.
Minulý monopost MCL35 vynikal v rychlých zatáček, pokud se moc neměnilo počasí, zejména vítr. Své snahy podle technického ředitele Jamese Keye proto zaměří na dvě klíčové oblasti, jež by měly pomoci aerodynamické výkonnosti.
"K našim silným stránkám podle mě patří typicky rychlé zatáčky. Určitě jsme od počátku sezóny byli velmi konkurenceschopní ve středně-rychlých a rychlých zatáček. Brzdění v přímém směru patří také mezi naše silné stránky. Těžili jsme z toho například v Rakousku," popisuje Key.
"Myslím, že pokud jde o slabiny, stále se musíme trochu zlepšit v pomalých pasážích. Není to tak slabé, jak to bylo předtím [v roce 2019], kdy jsme se to pak hodně snažili tu rychlost, vyvážení a konzistenci v pomalých zatáčkách zlepšit," pokračuje technický ředitel McLarenu, jenž přišel v roce 25. března 2019 z AlphyTauri (tehdy Toro Rosso).
"Pak za určitých podmínek auto nefunguje přesně tak, jak bychom si přáli - dochází k tomu za určitých povětrnostních a přilnavostních podmínek, což svým způsobem vidíme v datech," přiznává Key potíže, které trápí McLaren na závodních okruzích.
"Musíme to vlastně pochopit, ale nejde o věc, kterou opravíte přes noc. To je tedy to, na co opravdu cílíme. Myslím, že pokud něco z toho dokážeme vyžehlit, budeme mít mezi závody konzistentnější vůz. Jde pro nás o určitý problém. Přišli jsme na to, že jde zkrátka o vlastnost, kterou u auta musíme napravit," říká 49letý inženýr.
"Ale jak už to chodí u těchto věcí, neexistuje zázračné řešení - zkrátka na tom musíte pracovat. Nicméně jde zřejmě o prvek, který nás ovlivňuje více než ostatní, ať už pozitivně či negativně - záleží na směru větru. Samozřejmě, že tím trpí všechna auta. Ale při určitých situacích to na nás mělo ten největší dopad," uzavírá Key.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.