Christian Horner je přesvědčený, že nejlepším jezdcem současnosti je Max Verstappen. V plné nahotě to podle něj ukázala loňská GP Sachíru.
Kdo je nejlepší jezdec současnosti? Tahle otázka se řeší napříč všemi dekádami, ta nynější není výjimkou. Všeobecně jsou za nejlepší nebo minimálně jedny z nejlepších považováni Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem. Jeden sedminásobný mistr světa, druhý vycházející hvězda, kterou hlavní část kariéry teprve čeká.
Verstapennovým šéfem je už šestým rokem Christian Horner, dá se tedy říct, že zkušený manažer už Holanďana zná jako své boty. Není proto překvapením, že se v otázce, kdo je nejlepší jezdec současnosti, staví právě na jeho stranu. Podle Hornerova mínění je nejlepším důkazem loňská GP Sachíru, ve které Hamilton absentoval, přičemž náhradník Russell jej zaskočil víc než dobře.
„Podle mě je Max nejlepší ze všech, loňská GP Sachíru a výkon Russella to jasně ukázala. Není to ani tak o tom, že by byl Lewis horší pilot, spíš to potvrzuje dominanci Mercedesu," praví Horner.
„Jezdec Williamsu se s Mercedesem dostal do první řady a závod málem vyhrál. Představte si, že by koronavirus dostal Max. Podle mě by se náhradník nedostal na jeho úroveň. Nechci zpochybňovat úspěchy Lewise, ty jsou jasné... Ale on měl vždy k dispozici velmi dobrý vůz. Max musí ze svého balíku vyždímat víc, aby měl šanci."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.