Ferrari se chystá pro své závodní jezdce Charlese Leclerca a Carlose Sainze přestupujícího z McLarenu uspořádat test s monopostem F1 již příští týden nedaleko své továrny ve Fioranu.
Scuderii na sklonku loňské sezóny naštvala Mezinárodní automobilová federace (FIA) tím, že Sainzovi neumožnila usednout během testu v Abú Zabí do jejich rudého monopostu.
Ten byl původně určen pro nováčky, dveře ale byly dodatečně otevřeny i pro zkušené pilot, y pokud v minulém roce nezávodili, což se Sainze netýkalo, jelikož odjel kompletní sezónu za McLaren.
Ferrari proto Španělovi umožní seznámit se s jeho vozem příští týden ve Fioranu, konkrétní den ještě upřesní. Piloti to s přivykáním si na nová auta mají rok od roku těžší s tím, jak klesá počet oficiálních předsezónních testů. Letos budou pouze tři dny, na každého pilota v týmu tedy připadne pouze 1,5 dne, bude-li vše 100% fungovat a technika nebude zlobit.
Testování před sezónou 2021 bylo přesunuto z Barcelony do Bahrajnu na 12. března, závodit se začne tamtéž 28. března místo původně plánovaného 21. března v Austrálii.
Ferrari se snaží využít výhodu danou pravidly, která týmům umožňují v soukromém testu využít monoposty starší 2 a více let. Příští týden se na dráhu tedy nedostane nové SF21.
Tým by mohl teoreticky použít vůz SF90, s nímž Leclerc závodil v roce 2019, volba kvůli dostupnosti však padne na šasi ze sezóny 2018. Leclerc zotavivši se z nakažení Covidem-19 a Sainz tedy každý stráví nejspíše jeden den za volantem SF71H, se kterým mladý Monačan testoval loni v Mugellu.
Ciao from Gestione Sportiva 👋@CarlosSainz55 has something for you #Tifosi 🗣#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/qeHoy2etdj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 15, 2021Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.