Ferrari se chystá pro své závodní jezdce Charlese Leclerca a Carlose Sainze přestupujícího z McLarenu uspořádat test s monopostem F1 již příští týden nedaleko své továrny ve Fioranu.
Scuderii na sklonku loňské sezóny naštvala Mezinárodní automobilová federace (FIA) tím, že Sainzovi neumožnila usednout během testu v Abú Zabí do jejich rudého monopostu.
Ten byl původně určen pro nováčky, dveře ale byly dodatečně otevřeny i pro zkušené pilot, y pokud v minulém roce nezávodili, což se Sainze netýkalo, jelikož odjel kompletní sezónu za McLaren.
Ferrari proto Španělovi umožní seznámit se s jeho vozem příští týden ve Fioranu, konkrétní den ještě upřesní. Piloti to s přivykáním si na nová auta mají rok od roku těžší s tím, jak klesá počet oficiálních předsezónních testů. Letos budou pouze tři dny, na každého pilota v týmu tedy připadne pouze 1,5 dne, bude-li vše 100% fungovat a technika nebude zlobit.
Testování před sezónou 2021 bylo přesunuto z Barcelony do Bahrajnu na 12. března, závodit se začne tamtéž 28. března místo původně plánovaného 21. března v Austrálii.
Ferrari se snaží využít výhodu danou pravidly, která týmům umožňují v soukromém testu využít monoposty starší 2 a více let. Příští týden se na dráhu tedy nedostane nové SF21.
Tým by mohl teoreticky použít vůz SF90, s nímž Leclerc závodil v roce 2019, volba kvůli dostupnosti však padne na šasi ze sezóny 2018. Leclerc zotavivši se z nakažení Covidem-19 a Sainz tedy každý stráví nejspíše jeden den za volantem SF71H, se kterým mladý Monačan testoval loni v Mugellu.
Ciao from Gestione Sportiva 👋@CarlosSainz55 has something for you #Tifosi 🗣#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/qeHoy2etdj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 15, 2021Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.