Ferrari se chystá pro své závodní jezdce Charlese Leclerca a Carlose Sainze přestupujícího z McLarenu uspořádat test s monopostem F1 již příští týden nedaleko své továrny ve Fioranu.
Scuderii na sklonku loňské sezóny naštvala Mezinárodní automobilová federace (FIA) tím, že Sainzovi neumožnila usednout během testu v Abú Zabí do jejich rudého monopostu.
Ten byl původně určen pro nováčky, dveře ale byly dodatečně otevřeny i pro zkušené pilot, y pokud v minulém roce nezávodili, což se Sainze netýkalo, jelikož odjel kompletní sezónu za McLaren.
Ferrari proto Španělovi umožní seznámit se s jeho vozem příští týden ve Fioranu, konkrétní den ještě upřesní. Piloti to s přivykáním si na nová auta mají rok od roku těžší s tím, jak klesá počet oficiálních předsezónních testů. Letos budou pouze tři dny, na každého pilota v týmu tedy připadne pouze 1,5 dne, bude-li vše 100% fungovat a technika nebude zlobit.
Testování před sezónou 2021 bylo přesunuto z Barcelony do Bahrajnu na 12. března, závodit se začne tamtéž 28. března místo původně plánovaného 21. března v Austrálii.
Ferrari se snaží využít výhodu danou pravidly, která týmům umožňují v soukromém testu využít monoposty starší 2 a více let. Příští týden se na dráhu tedy nedostane nové SF21.
Tým by mohl teoreticky použít vůz SF90, s nímž Leclerc závodil v roce 2019, volba kvůli dostupnosti však padne na šasi ze sezóny 2018. Leclerc zotavivši se z nakažení Covidem-19 a Sainz tedy každý stráví nejspíše jeden den za volantem SF71H, se kterým mladý Monačan testoval loni v Mugellu.
Ciao from Gestione Sportiva 👋@CarlosSainz55 has something for you #Tifosi 🗣#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/qeHoy2etdj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 15, 2021Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.