Ferrari se chystá pro své závodní jezdce Charlese Leclerca a Carlose Sainze přestupujícího z McLarenu uspořádat test s monopostem F1 již příští týden nedaleko své továrny ve Fioranu.
Scuderii na sklonku loňské sezóny naštvala Mezinárodní automobilová federace (FIA) tím, že Sainzovi neumožnila usednout během testu v Abú Zabí do jejich rudého monopostu.
Ten byl původně určen pro nováčky, dveře ale byly dodatečně otevřeny i pro zkušené pilot, y pokud v minulém roce nezávodili, což se Sainze netýkalo, jelikož odjel kompletní sezónu za McLaren.
Ferrari proto Španělovi umožní seznámit se s jeho vozem příští týden ve Fioranu, konkrétní den ještě upřesní. Piloti to s přivykáním si na nová auta mají rok od roku těžší s tím, jak klesá počet oficiálních předsezónních testů. Letos budou pouze tři dny, na každého pilota v týmu tedy připadne pouze 1,5 dne, bude-li vše 100% fungovat a technika nebude zlobit.
Testování před sezónou 2021 bylo přesunuto z Barcelony do Bahrajnu na 12. března, závodit se začne tamtéž 28. března místo původně plánovaného 21. března v Austrálii.
Ferrari se snaží využít výhodu danou pravidly, která týmům umožňují v soukromém testu využít monoposty starší 2 a více let. Příští týden se na dráhu tedy nedostane nové SF21.
Tým by mohl teoreticky použít vůz SF90, s nímž Leclerc závodil v roce 2019, volba kvůli dostupnosti však padne na šasi ze sezóny 2018. Leclerc zotavivši se z nakažení Covidem-19 a Sainz tedy každý stráví nejspíše jeden den za volantem SF71H, se kterým mladý Monačan testoval loni v Mugellu.
Ciao from Gestione Sportiva 👋@CarlosSainz55 has something for you #Tifosi 🗣#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/qeHoy2etdj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 15, 2021
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.