Stáj Alfa Romeo se stává prvním týmem, který formálně oznámil datu představení monopostu pro sezónu 2021. A dojde k tomu celkem nedaleko za hranicemi u našich severních sousedů.
Své nové auto s označením C41 světu odhalí ve Varšavě 22. února 2021 díky hlavnímu sponzorovi, polské petrochemické společnosti Polski Koncern Naftowy (PKN) Orlen s. a., která je mimochodem majoritním vlastníkem českého Unipetrolu či Spolany.
Další detaily týkající se "přesného času a místa odhalení" vydá Alfa Romeo později. Jde o první zveřejněný termín prezentace letošního vozu, Alpine (bývalý Renault) zatím na Twitteru představil pouze dočasné zbarvení.
Za stáj sídlící v Hinwilu, kdysi známé jako Sauber, do pátečních tréninků nastoupí kromě závodních pilotů Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho také testovací a rezervní jezdec sponzorovaný Orlenem, Robert Kubica.
A date for the calendar. 👀🔜Stay tuned!#AlfaRomeoRacing #ORLEN pic.twitter.com/0XF413l44W
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) January 20, 2021Loňský model nesl označení C39, číslo C41 tedy přímo na něj nenavazuje, byť se technická pravidla letos moc nemění. Některé týmy kvůli tomu zůstanou u stejných označení svých vozů jako loni - například Red Bull RB16 či McLaren MCL35M - dodatečné písmeno M pouze symbolizuje změnu dodavatelů pohonných jednotek (přechod z Renaultu na Mercedes).
Sezóna nezačne kvůli pokračující pandemii Covid-19 v Austrálii 21. března, jak bylo plánováno, ale v Bahrajnu o týden později. Alfa Romeo si v ní bude chtít polepšit proti té loňské, v níž získala jen 8 bodů (oba závodní piloti vybojovali po 4 bodech) a skončila mezi konstruktéry na 8. místě.
It wasn’t an easy path, but he made it back! 🏠 #RK88 pic.twitter.com/4Vew6TG7M3
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) January 18, 2021Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.