Stáj Alfa Romeo se stává prvním týmem, který formálně oznámil datu představení monopostu pro sezónu 2021. A dojde k tomu celkem nedaleko za hranicemi u našich severních sousedů.
Své nové auto s označením C41 světu odhalí ve Varšavě 22. února 2021 díky hlavnímu sponzorovi, polské petrochemické společnosti Polski Koncern Naftowy (PKN) Orlen s. a., která je mimochodem majoritním vlastníkem českého Unipetrolu či Spolany.
Další detaily týkající se "přesného času a místa odhalení" vydá Alfa Romeo později. Jde o první zveřejněný termín prezentace letošního vozu, Alpine (bývalý Renault) zatím na Twitteru představil pouze dočasné zbarvení.
Za stáj sídlící v Hinwilu, kdysi známé jako Sauber, do pátečních tréninků nastoupí kromě závodních pilotů Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho také testovací a rezervní jezdec sponzorovaný Orlenem, Robert Kubica.
A date for the calendar. 👀🔜Stay tuned!#AlfaRomeoRacing #ORLEN pic.twitter.com/0XF413l44W
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) January 20, 2021Loňský model nesl označení C39, číslo C41 tedy přímo na něj nenavazuje, byť se technická pravidla letos moc nemění. Některé týmy kvůli tomu zůstanou u stejných označení svých vozů jako loni - například Red Bull RB16 či McLaren MCL35M - dodatečné písmeno M pouze symbolizuje změnu dodavatelů pohonných jednotek (přechod z Renaultu na Mercedes).
Sezóna nezačne kvůli pokračující pandemii Covid-19 v Austrálii 21. března, jak bylo plánováno, ale v Bahrajnu o týden později. Alfa Romeo si v ní bude chtít polepšit proti té loňské, v níž získala jen 8 bodů (oba závodní piloti vybojovali po 4 bodech) a skončila mezi konstruktéry na 8. místě.
It wasn’t an easy path, but he made it back! 🏠 #RK88 pic.twitter.com/4Vew6TG7M3
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) January 18, 2021Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.