Stáj Alfa Romeo se stává prvním týmem, který formálně oznámil datu představení monopostu pro sezónu 2021. A dojde k tomu celkem nedaleko za hranicemi u našich severních sousedů.
Své nové auto s označením C41 světu odhalí ve Varšavě 22. února 2021 díky hlavnímu sponzorovi, polské petrochemické společnosti Polski Koncern Naftowy (PKN) Orlen s. a., která je mimochodem majoritním vlastníkem českého Unipetrolu či Spolany.
Další detaily týkající se "přesného času a místa odhalení" vydá Alfa Romeo později. Jde o první zveřejněný termín prezentace letošního vozu, Alpine (bývalý Renault) zatím na Twitteru představil pouze dočasné zbarvení.
Za stáj sídlící v Hinwilu, kdysi známé jako Sauber, do pátečních tréninků nastoupí kromě závodních pilotů Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho také testovací a rezervní jezdec sponzorovaný Orlenem, Robert Kubica.
A date for the calendar. 👀🔜Stay tuned!#AlfaRomeoRacing #ORLEN pic.twitter.com/0XF413l44W
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) January 20, 2021Loňský model nesl označení C39, číslo C41 tedy přímo na něj nenavazuje, byť se technická pravidla letos moc nemění. Některé týmy kvůli tomu zůstanou u stejných označení svých vozů jako loni - například Red Bull RB16 či McLaren MCL35M - dodatečné písmeno M pouze symbolizuje změnu dodavatelů pohonných jednotek (přechod z Renaultu na Mercedes).
Sezóna nezačne kvůli pokračující pandemii Covid-19 v Austrálii 21. března, jak bylo plánováno, ale v Bahrajnu o týden později. Alfa Romeo si v ní bude chtít polepšit proti té loňské, v níž získala jen 8 bodů (oba závodní piloti vybojovali po 4 bodech) a skončila mezi konstruktéry na 8. místě.
It wasn’t an easy path, but he made it back! 🏠 #RK88 pic.twitter.com/4Vew6TG7M3
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) January 18, 2021Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.