Také v sezoně 2021 bude George Russell závodit za Williams. K vysněné smlouvě u Mercedesu mu nepomohl ani výborný výkon v GP Sachíru, kterou málem vyhrál. Proč tomu tak je?
Vypadá to, že George Russella čeká další rok ve Williamsu. Tedy u týmu, který s největší pravděpodobností nebude atakovat čelo výsledkové listiny a pravděpodobně ani bodované příčky. Pro mnohé je to plýtvání Britovým talentem, který se naplno ukázal při loňské GP Sachíru. Právě tento závod mohl Russell senzačně vyhrál, ale dobře známé okolnosti, které mladý pilot neměl ve své moci, mu v tom zabránily.
Jenže ani tenhle jasný a zářivý záblesk výkonnosti Mercedesu nestačil k tomu, aby s Russellem podepsal smlouvu. Přednost totiž znovu dostal Valtteri Bottas, který poslední roky spolehlivě plní roli nosiče vody pro týmovou jedničku Lewise Hamiltona. Právě tohle je Finův největší trumf - tedy pokud se to tak dá vůbec říct.
Toto Wolff nyní poodkryl důvody toho, proč stříbrné šípy George Russella znovu upozadily.
„V Sachíru to byl z jeho strany velmi kvalitní výkon, ale abyste mohli vyhrát mistrovství světa, potřebujete být konzistentní. Právě to očekáváme, že se ještě bude učit. Musí sbírat zkušenosti, jako byla ta v Imole, a učit se z nich," říká Wolff, který dal svou zmínkou vzpomenout na Russellovu havárii za zpomalovacím vozem.
„O Georgeově talentu jsme nikdy nepochybovali. Věřili jsme v něj, není moc jezdců, kteří by vyhráli šampionáty F2 a GP3 ve svých premiérových sezonách. Také proto mě jeho výkon v Bahrajnu nepřekvapil, v podstatě jen potvrdil to, jak jsme ho v Mercedesu vnímali a vnímáme," ukončuje Toto Wolff.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.