Také v sezoně 2021 bude George Russell závodit za Williams. K vysněné smlouvě u Mercedesu mu nepomohl ani výborný výkon v GP Sachíru, kterou málem vyhrál. Proč tomu tak je?
Vypadá to, že George Russella čeká další rok ve Williamsu. Tedy u týmu, který s největší pravděpodobností nebude atakovat čelo výsledkové listiny a pravděpodobně ani bodované příčky. Pro mnohé je to plýtvání Britovým talentem, který se naplno ukázal při loňské GP Sachíru. Právě tento závod mohl Russell senzačně vyhrál, ale dobře známé okolnosti, které mladý pilot neměl ve své moci, mu v tom zabránily.
Jenže ani tenhle jasný a zářivý záblesk výkonnosti Mercedesu nestačil k tomu, aby s Russellem podepsal smlouvu. Přednost totiž znovu dostal Valtteri Bottas, který poslední roky spolehlivě plní roli nosiče vody pro týmovou jedničku Lewise Hamiltona. Právě tohle je Finův největší trumf - tedy pokud se to tak dá vůbec říct.
Toto Wolff nyní poodkryl důvody toho, proč stříbrné šípy George Russella znovu upozadily.
„V Sachíru to byl z jeho strany velmi kvalitní výkon, ale abyste mohli vyhrát mistrovství světa, potřebujete být konzistentní. Právě to očekáváme, že se ještě bude učit. Musí sbírat zkušenosti, jako byla ta v Imole, a učit se z nich," říká Wolff, který dal svou zmínkou vzpomenout na Russellovu havárii za zpomalovacím vozem.
„O Georgeově talentu jsme nikdy nepochybovali. Věřili jsme v něj, není moc jezdců, kteří by vyhráli šampionáty F2 a GP3 ve svých premiérových sezonách. Také proto mě jeho výkon v Bahrajnu nepřekvapil, v podstatě jen potvrdil to, jak jsme ho v Mercedesu vnímali a vnímáme," ukončuje Toto Wolff.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.