Také v sezoně 2021 bude George Russell závodit za Williams. K vysněné smlouvě u Mercedesu mu nepomohl ani výborný výkon v GP Sachíru, kterou málem vyhrál. Proč tomu tak je?
Vypadá to, že George Russella čeká další rok ve Williamsu. Tedy u týmu, který s největší pravděpodobností nebude atakovat čelo výsledkové listiny a pravděpodobně ani bodované příčky. Pro mnohé je to plýtvání Britovým talentem, který se naplno ukázal při loňské GP Sachíru. Právě tento závod mohl Russell senzačně vyhrál, ale dobře známé okolnosti, které mladý pilot neměl ve své moci, mu v tom zabránily.
Jenže ani tenhle jasný a zářivý záblesk výkonnosti Mercedesu nestačil k tomu, aby s Russellem podepsal smlouvu. Přednost totiž znovu dostal Valtteri Bottas, který poslední roky spolehlivě plní roli nosiče vody pro týmovou jedničku Lewise Hamiltona. Právě tohle je Finův největší trumf - tedy pokud se to tak dá vůbec říct.
Toto Wolff nyní poodkryl důvody toho, proč stříbrné šípy George Russella znovu upozadily.
„V Sachíru to byl z jeho strany velmi kvalitní výkon, ale abyste mohli vyhrát mistrovství světa, potřebujete být konzistentní. Právě to očekáváme, že se ještě bude učit. Musí sbírat zkušenosti, jako byla ta v Imole, a učit se z nich," říká Wolff, který dal svou zmínkou vzpomenout na Russellovu havárii za zpomalovacím vozem.
„O Georgeově talentu jsme nikdy nepochybovali. Věřili jsme v něj, není moc jezdců, kteří by vyhráli šampionáty F2 a GP3 ve svých premiérových sezonách. Také proto mě jeho výkon v Bahrajnu nepřekvapil, v podstatě jen potvrdil to, jak jsme ho v Mercedesu vnímali a vnímáme," ukončuje Toto Wolff.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.