Lawrence Stroll je přesvědčen, že jeho syn Lance doplácí na to, z jaké rodiny pochází. Tedy alespoň z hlediska vnímání veřejnosti. Nebýt toho, dnes už prý o jeho talentu nikdo nepochybuje.
Lance Stroll vstoupil do Formule 1 před sezonou 2017. U Williamsu jezdil po boku Felipeho Massy a nutno říct, že neoslnil. Získal sice pódium v Baku, ale jinak to z jeho strany bylo spíše trápení, které podtrhovala řada více čí méně zbytečných havárií. Není se tak čemu divit, když Stroll začal získávat nálepku platícího pilota, kterou má dodnes.
Mnozí rodákovi z Montrealu zazlívají, že pokud by nebyl jeho otcem magnát Lawrence Stroll, tak už by ve Formuli 1 dávno nezávodil. Podle těchto zlých jazyků jsou to právě peníze, které mladého Strolla drží nad vodou. Tyto argumenty ještě zesílily poté, co se Aston Martin zbavil Sergia Péreze, který se tak ocitl na pomyslném úřadu práce. Třebaže to byl právě Pérez, kdo loni vyhrál pro tehdejší Racing Point GP Sachíru, naproti tomu ne tak úspěšný Stroll v týmu zůstal.
S takovou kritikou ale nesouhlasí otec Lance Strolla. Lawrence Stroll je přesvědčen, že pokud by jeho syn za sebou neměl takové sponzory neměl, dnes už by o jeho talentu nikdo nepochyboval. Jinými slovy jde prý o předsudky a snad i závist.
„Lance vyhrál kvalifikaci v Turecku, která byla na mokru. Všichni víme, že na mokru je to o umu pilota. V čele závodu byl třicet kol, získal dvě pódia, přičemž pokud by v Monze nedošlo k restartu, závod by zřejmě vyhrál," popisuje Stroll senior.
„Pořád je velmi mladý, pořád se učí. Na pilota v jeho věku toho dokázal už hodně. Kdyby nebyl můj syn, nikdo by jeho talent nezpochybňoval. Lance už dokázal, že si svoje místo ve Formuli 1 zaslouží."
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.