Otec Maxe Verstappena chválí svého syna, který září ve Formuli 1, přestože nemá k dispozici tu nejlepší techniku. Rád by ho proto viděl u Mercedesu, kde by se mohl postavit Lewisovi Hamiltonovi, jenž je považován za nejlepšího jezdce současnosti.
Sice k tomu podle něj asi nikdy nedojde, přesto "by mu nevadilo," pokud by si Mercedes vyhlídl Maxe. "Jen bych tomu zatleskal. Pak by to už bylo jasné, ne?" usmívá se Jos, jenž je přesvědčen o schopnostech svého syna získat titul i po boku Hamiltona.
Jeho syn na to podle něj s přehledem má: "Měl na to už před 3 roky. Víte, Max vždycky jezdí na 110 %. Kvůli tomu fakt nevíme, jak je auto dobré nebo špatné. Možná to naše auto bylo horší než Ferrari. Je to možné, nikdo to neví," ohlíží se Verstappen senior za uplynulou sezónou, v níž Red Bull skončil mezi konstruktéry druhý a Scuderia až šestá.
Letos bude po jeho boku nastupovat Sergio Pérez, jenž nahradí loni se trápícího Alexandera Albona. "Jedinou věc, kterou můžete udělat, je srovnávat Maxe s jeho týmovým kolegou. A Albon v motokárách a nižších kategoriích fakt nebyl tak špatný. Vedlo se mu tam dobře. Ale loni měl vedle Maxe docela problém," hodnotí Jos.
Podle něj je Max ve stejné lize jako Hamilton: "O Maxovi tvrdím totéž - je neuvěřitelně silný. I ve svém přístupu, jakým se dokáže postavit proti týmovému kolegovi."
"Hamiltonovi to u Mercedesu opravdu vyšlo. Viděli jsme, že u McLarenu zažíval roky, kdy mu to moc nevycházelo. Nestanete se mistrem světa, pokud nemáte mistrovský tým a mistrovské auto," poukazuje na nepřízeň osudu v podobě nekonkurenceschopné techniky, kterou ve své dosavadní kariéře jeho syn měl.
"Dovolte mi to formulovat takto: nevadlo by mi, kdyby Max usedl po jeho boku. Myslím, že by šlo o velmi dobrou věc. A o věc, na kterou celý svět čeká," dodává k potenciálnímu duelu Verstappen - Hamilton u Mercedesu.
U Stříbrných šípů zůstává Valtteri Bottas, Lewis je stále bez smlouvy. "Vůbec mě to nevzrušuje. Neděláme si starosti, ani si nechceme stanovovat přesné datum [podpisu]. Dojde k tomu, podepíšeme zřejmě těsně před začátkem testů," komentuje šéf týmu Toto Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.