Otec Maxe Verstappena chválí svého syna, který září ve Formuli 1, přestože nemá k dispozici tu nejlepší techniku. Rád by ho proto viděl u Mercedesu, kde by se mohl postavit Lewisovi Hamiltonovi, jenž je považován za nejlepšího jezdce současnosti.
Sice k tomu podle něj asi nikdy nedojde, přesto "by mu nevadilo," pokud by si Mercedes vyhlídl Maxe. "Jen bych tomu zatleskal. Pak by to už bylo jasné, ne?" usmívá se Jos, jenž je přesvědčen o schopnostech svého syna získat titul i po boku Hamiltona.
Jeho syn na to podle něj s přehledem má: "Měl na to už před 3 roky. Víte, Max vždycky jezdí na 110 %. Kvůli tomu fakt nevíme, jak je auto dobré nebo špatné. Možná to naše auto bylo horší než Ferrari. Je to možné, nikdo to neví," ohlíží se Verstappen senior za uplynulou sezónou, v níž Red Bull skončil mezi konstruktéry druhý a Scuderia až šestá.
Letos bude po jeho boku nastupovat Sergio Pérez, jenž nahradí loni se trápícího Alexandera Albona. "Jedinou věc, kterou můžete udělat, je srovnávat Maxe s jeho týmovým kolegou. A Albon v motokárách a nižších kategoriích fakt nebyl tak špatný. Vedlo se mu tam dobře. Ale loni měl vedle Maxe docela problém," hodnotí Jos.
Podle něj je Max ve stejné lize jako Hamilton: "O Maxovi tvrdím totéž - je neuvěřitelně silný. I ve svém přístupu, jakým se dokáže postavit proti týmovému kolegovi."
"Hamiltonovi to u Mercedesu opravdu vyšlo. Viděli jsme, že u McLarenu zažíval roky, kdy mu to moc nevycházelo. Nestanete se mistrem světa, pokud nemáte mistrovský tým a mistrovské auto," poukazuje na nepřízeň osudu v podobě nekonkurenceschopné techniky, kterou ve své dosavadní kariéře jeho syn měl.
"Dovolte mi to formulovat takto: nevadlo by mi, kdyby Max usedl po jeho boku. Myslím, že by šlo o velmi dobrou věc. A o věc, na kterou celý svět čeká," dodává k potenciálnímu duelu Verstappen - Hamilton u Mercedesu.
U Stříbrných šípů zůstává Valtteri Bottas, Lewis je stále bez smlouvy. "Vůbec mě to nevzrušuje. Neděláme si starosti, ani si nechceme stanovovat přesné datum [podpisu]. Dojde k tomu, podepíšeme zřejmě těsně před začátkem testů," komentuje šéf týmu Toto Wolff.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.