Cyril Abiteboul už není zaměstnancem Renaultu. Třiačtyřicetiletý Francouz končí na všech pozicích v automobilce, nebude tedy ani šéfem závodních aktivit Alpine, jak se původně plánovalo.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Cyril Abiteboul končí v Renaultu. Se vším všudy a okamžitě. Původně se přitom předpokládalo, že zkušený manažer se pouze posune v hierarchii společnosti, když se loni stal šéfem závodního programu Alpine. Jenže i této pozici teď dává Abiteboul sbohem.
V čele Alpine jej nahradí Laurent Rossi, který dříve působil také u Renaultu. Do pozice lídra týmu by se měl posunout Marcin Budkowski. Abiteboul se ve světě Formule 1 pohybuje od roku 2007, s Renaultem pak spojil své cesty počínaje sezonou 2016, kdy se francouzská automobilka vrátila do kolotoče Velkých cen.
Nejlepším výsledkem týmu pod jeho vedením bylo čtvrté místo v Poháru konstruktérů, to sice letos Renaultu uniklo, ale Francouzi se zásluhou Daniela Ricciarda a Estebana Ocona dostali na stupně vítězů, což se jim od návratu podařilo vůbec poprvé. Budoucnost už ale bude bez Abiteboula.
„Rád bych poděkoval Renaultu za důvěru, kterou do mě vložil. Zejména pak při svém návratu do Formule 1 v roce 2016," říká Abiteboul. Na jeho slova navazuje generální ředitel Renaultu Luca de Mao.
„Chtěl bych Cyrilovi poděkovat za jeho úsilí, které týmu za poslední roky věnoval V roce 2016 jsme byli téměř nejhorší, loni jsme se dostali na pódia. Právě Cyril na tom má velký podíl," říká nejvyšší představitel francouzské automobilky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.