Cyril Abiteboul už není zaměstnancem Renaultu. Třiačtyřicetiletý Francouz končí na všech pozicích v automobilce, nebude tedy ani šéfem závodních aktivit Alpine, jak se původně plánovalo.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Cyril Abiteboul končí v Renaultu. Se vším všudy a okamžitě. Původně se přitom předpokládalo, že zkušený manažer se pouze posune v hierarchii společnosti, když se loni stal šéfem závodního programu Alpine. Jenže i této pozici teď dává Abiteboul sbohem.
V čele Alpine jej nahradí Laurent Rossi, který dříve působil také u Renaultu. Do pozice lídra týmu by se měl posunout Marcin Budkowski. Abiteboul se ve světě Formule 1 pohybuje od roku 2007, s Renaultem pak spojil své cesty počínaje sezonou 2016, kdy se francouzská automobilka vrátila do kolotoče Velkých cen.
Nejlepším výsledkem týmu pod jeho vedením bylo čtvrté místo v Poháru konstruktérů, to sice letos Renaultu uniklo, ale Francouzi se zásluhou Daniela Ricciarda a Estebana Ocona dostali na stupně vítězů, což se jim od návratu podařilo vůbec poprvé. Budoucnost už ale bude bez Abiteboula.
„Rád bych poděkoval Renaultu za důvěru, kterou do mě vložil. Zejména pak při svém návratu do Formule 1 v roce 2016," říká Abiteboul. Na jeho slova navazuje generální ředitel Renaultu Luca de Mao.
„Chtěl bych Cyrilovi poděkovat za jeho úsilí, které týmu za poslední roky věnoval V roce 2016 jsme byli téměř nejhorší, loni jsme se dostali na pódia. Právě Cyril na tom má velký podíl," říká nejvyšší představitel francouzské automobilky.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.