Cyril Abiteboul už není zaměstnancem Renaultu. Třiačtyřicetiletý Francouz končí na všech pozicích v automobilce, nebude tedy ani šéfem závodních aktivit Alpine, jak se původně plánovalo.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Cyril Abiteboul končí v Renaultu. Se vším všudy a okamžitě. Původně se přitom předpokládalo, že zkušený manažer se pouze posune v hierarchii společnosti, když se loni stal šéfem závodního programu Alpine. Jenže i této pozici teď dává Abiteboul sbohem.
V čele Alpine jej nahradí Laurent Rossi, který dříve působil také u Renaultu. Do pozice lídra týmu by se měl posunout Marcin Budkowski. Abiteboul se ve světě Formule 1 pohybuje od roku 2007, s Renaultem pak spojil své cesty počínaje sezonou 2016, kdy se francouzská automobilka vrátila do kolotoče Velkých cen.
Nejlepším výsledkem týmu pod jeho vedením bylo čtvrté místo v Poháru konstruktérů, to sice letos Renaultu uniklo, ale Francouzi se zásluhou Daniela Ricciarda a Estebana Ocona dostali na stupně vítězů, což se jim od návratu podařilo vůbec poprvé. Budoucnost už ale bude bez Abiteboula.
„Rád bych poděkoval Renaultu za důvěru, kterou do mě vložil. Zejména pak při svém návratu do Formule 1 v roce 2016," říká Abiteboul. Na jeho slova navazuje generální ředitel Renaultu Luca de Mao.
„Chtěl bych Cyrilovi poděkovat za jeho úsilí, které týmu za poslední roky věnoval V roce 2016 jsme byli téměř nejhorší, loni jsme se dostali na pódia. Právě Cyril na tom má velký podíl," říká nejvyšší představitel francouzské automobilky.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.