Organizátoři závodu v Číně dnes oficiálně oznámili, že podali žádost o přesunutí své Grand Prix na pozdější termín. Nejlépe do druhé poloviny sezony.
Vypadá to, že úvodní část kalendáře Formule 1 pro příští sezonu se dočká další změny. Poté, co bude podle Lawrence Strolla brzy oznámeno odložení GP Austrálie se zdá, že stejný osud čeká také závod v Číně. Jeho organizátoři dnes totiž oznámili podání žádosti, jejíž vyslyšení by znamenalo přesun čínské GP na pozdější termín.
„S F1 jsme v kontaktu neustále. Je jasné, že kalendář pro příští rok už je sestavený, ale upřímně si nemyslím, že bychom byli schopni závod zorganizovat v původním termínu - tedy v dubnu. Podali jsme žádost o přesunutí naší Velké ceny do druhé poloviny sezony. Snad se to podaří," říká zástupce organizátorů Jibin Jang.
Nyní to tedy vypadá, že sezona začne 28. března v Bahrajnu, následně bychom se měli podívat do Imoly a Portugalska. Pokud vedení F1 skutečně přeloží australskou a čínskou GP na pozdější termín, vznikne ve druhé polovině kalendáře pořádná tlačenice stále platí, že se situace může ještě diametrálně měnit.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.