Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown hodnotí vyhlídky svého týmu před letošním ročníkem Formule 1 i své soupeře.
Loňská sezóna stáji z Wokingu vyšla, když v šampionátu konstruktérů skončila třetí a dosáhla tak na svůj nejlepší výsledek za posledních 8. let. Na boj o titul podle Browna ještě pár let mít nebudou, dokážou však letos zopakovat slušný výsledek? Očekává, že to bude velmi vyrovnané - o bronz podle něj může bojovat klidně i pět týmů.
"Jestli to bude třetí nebo sedmé místo, to si můžete hodit korunou. Každý z těch týmů, jež skončily na 3. - 7. místě, byl v určité chvíli v minulém roce třetí nejrychlejší. To jen dokládá, jak to je těsné," popisuje Brown rivaly, které skončily za nimi: Racing Point (od letoška Aston Martin), Renault (Alpine), Ferrari a AlphuTauri.
"Každý tým je schopný být třetí nejrychlejší. Je to o konzistenci jezdecké sestavy, skloubit to všechno dohromady. Můžete předpokládat, že to musí zvládnout každý od 3. do 7. místa," upozorňuje šéf McLarenu na slabší druhé jezdce u některých stájí.
"Myslím, že se zdroji Ferrari a jezdeckou sestavou - když se podíváte na to, jak dopadl v šampionátu Leclerc, tak pokud by měli konsistentnějšího druhého jezdce a trochu více rychlosti, tak by podle mě neskončili šestí. Jsou tedy vzhledem ke svým zdrojům hrozbou v boji o 3. místo? Rozhodně," domnívá se Brown. Scuderii se navíc daří významně vylepšit pohonnou jednotku, jež loni byla nejslabší.
Podobnou slabinu vnímal u Aston Martinu, který McLaren předstihl až v posledním závodě v Abú Zabí: "Myslím, že Racing Point měl po většinu roku 3. nejrychlejší auto. Ale opět, neměli dva piloty jezdící po celou dobu na stejné úrovni!"
Sebastian Vettel přestupující z Ferrari do Silverstone by jim mohl pomoci: "Vettel je čtyřnásobným šampionem, jenž to má jasně v sobě. Ferrari pro něj nebylo z nejrůznějších důvodů skvělým prostředím. Musíte tedy předpokládat, že když se dostane do takového prostředí, ve kterém bude šťastný, tak bude plně schopný navázat na to, kde skončil Checo [Pérez]."
"A vzhledem k tomu, že se vůz pro rok 2021 nebude moc lišit od toho loňského, tak můžete prohlásit, že stále půjde o třetí nejrychlejší auto. Proto si nemyslím, že byste je mohli odepisovat z boje o třetí místo," pokračuje Brown.
Posiluje také Alpine (Renault), k němuž se vrací Fernando Alonso nahrazující Daniela Ricciarda, jenž bude letos jezdit s Landem Norrisem za McLaren. "Renault byl občas třetí. Myslím, že Fernando Alonso je tak rychlý, jak vždycky býval. Podle mě bude zpět na špici," očekává 49letý Američan.
"I když se Ocon v první polovině loni jasně trápil, tak v té druhé a v poslední čtvrtině byl na úrovni Daniela. Proto si myslím, že půjde těžkou dvojici s týmem, který se posouvá dopředu. Proto z boje o 3. příčku nemůžete vyloučit ani je," argumentuje šéf McLarenu.
U AlphyTauri vyzdvihuje konzistenci a kvalitní výkony Pierra Gaslyho společně s talentem v podobě Jukiho Cunody. "Domnívám se tedy, že můžeme letos skončit na třetím až sedmém místě, můžete očekávat, že to bude něco mezi tím. A to je vzrušující. Líbí se mi naše společná sestava nejvíce ze všech sestav. Ale nemyslím si, že by mezi těmi auty byl desetina nebo dvě. Podle mě to bude tvrdá bitva o třetí až sedmé místo," shrnuje Brown.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.