Po tom, co Louis Camilleri náhle rezignoval na pozici generálního ředitele Ferrari, plánovala italská společnost představit jméno jeho nástupce již ve druhé polovině prosince minulého roku. Rychlým rozhodnutím chtěla zajistit příznivý vstup společnosti do nového kalendářního roku a pozitivní atmosféru ve svém týmu Formule 1.
Jak italský deník La Verita, horkým kandidátem na uvolněný post je současný prezident fotbalového klubu Juventus FC a šéf Evropské asociace fotbalových klubů (ECA) Andrea Agnelli.
Jeho rodina nemá k automobilovému průmyslu daleko, protože má podíly i v automobilkách Fiat a Ferrari. Podle italského novináře Gigiho Moncalvo to může být pro Agnelliho správný čas pro změnu branže. Juventus má problémy v italské Serie A, kde ze šesté pozice na vedoucí tým tabulky AC Milán ztrácí deset bodů.
„Staré dámě“ – fotbalovému klubu FC Juventus - vážně hrozí, že po devíti dominantních sezónách nezíská desátý mistrovský titul, takzvané „desáté scudetto“ po sobě. V důsledku pandemie koronaviru navíc turínský klub přišel o stovky milionů eur.
Zmíněný Camilleri oznámil rezignaci začátkem prosince poté, co mu diagnostikovali onemocnění COVID-19. Nemoc u něj propukla tak agresivně, že se po zotavení rozhodl předčasně odejít do důchodu a věnovat se rodinnému životu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.