Počínaje prvním lednem 2021 je Lewis Hamilton oficiálně bez smlouvy. Není proto divu, že nervozita kolem jeho budoucnosti narůstá, ke všemu se nyní vyjadřuje někdejší Lewisův soupeř Mark Webber.
Jak to bude s Lewisem Hamiltonem? Píše se první den kalendářního roku 2021 a sedminásobný šampion ještě nemá podepsanou smlouvu pro následující ročník. Pokud bychom zašli do detailu, tak právě počínaje dneškem se Hamilton stal nezaměstnaným pilotem, všeobecně se sice předpokládá, že úspěšné partnerství mezi pětatřicetiletým pilotem a Mercedesem bude pokračovat, avšak pochybnosti sílí.
To zejména poté, co za Hmailtona zaskočil George Russell a při GP Sachíru jej o premiérové vítězství ve Formuli 1, které by zároveň získalo přívlastek senzační, připravilo pouze zaváhání týmu, v kombinaci s následným defektem. Podle mnohých je právě tohle moment, který rozhodl o tom, že tržní hodnota Lewise Hamiltona klesla. Myslí si to rovněž Mark Webber.
„Načasování Russellova výkonu bylo pro Lewise hrozné, prostě úplná katastrofa. Snažíte se držet si vlastní tržní hodnotu, nechcete, aby měl někdo jiný přístup k vaší technice, znám to z dob, kdy jsem sám závodil. Pro Lewise je to špatné," hlásí bývalý pilot Red Bullu nebo Williamsu.
Informace ze zákulisí hovoří o tom, že bodem sváru na cestě za novou smlouvou je mezi oběma stranami její délka. Hamilton chce údajně podepsat kontrakt v délce trvání čtyř let, Mercedes mu ale má nabízet „pouze" dvouleté prodloužení s následnou opcí.
A co si Mark Webber myslí o Russellovi? „Předvedl se ve skvělém světle, ale pravdou je také to, že v Mercedesu jezdil pravděpodobně na nejsnazší trati, kterou na světě máte. Nebyla to například extrémně těžká Suzuka. Na druhou stranu... Bylo to pro něj dost nekomfortní prostředí, zvládl to výborně."
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.