Počínaje prvním lednem 2021 je Lewis Hamilton oficiálně bez smlouvy. Není proto divu, že nervozita kolem jeho budoucnosti narůstá, ke všemu se nyní vyjadřuje někdejší Lewisův soupeř Mark Webber.
Jak to bude s Lewisem Hamiltonem? Píše se první den kalendářního roku 2021 a sedminásobný šampion ještě nemá podepsanou smlouvu pro následující ročník. Pokud bychom zašli do detailu, tak právě počínaje dneškem se Hamilton stal nezaměstnaným pilotem, všeobecně se sice předpokládá, že úspěšné partnerství mezi pětatřicetiletým pilotem a Mercedesem bude pokračovat, avšak pochybnosti sílí.
To zejména poté, co za Hmailtona zaskočil George Russell a při GP Sachíru jej o premiérové vítězství ve Formuli 1, které by zároveň získalo přívlastek senzační, připravilo pouze zaváhání týmu, v kombinaci s následným defektem. Podle mnohých je právě tohle moment, který rozhodl o tom, že tržní hodnota Lewise Hamiltona klesla. Myslí si to rovněž Mark Webber.
„Načasování Russellova výkonu bylo pro Lewise hrozné, prostě úplná katastrofa. Snažíte se držet si vlastní tržní hodnotu, nechcete, aby měl někdo jiný přístup k vaší technice, znám to z dob, kdy jsem sám závodil. Pro Lewise je to špatné," hlásí bývalý pilot Red Bullu nebo Williamsu.
Informace ze zákulisí hovoří o tom, že bodem sváru na cestě za novou smlouvou je mezi oběma stranami její délka. Hamilton chce údajně podepsat kontrakt v délce trvání čtyř let, Mercedes mu ale má nabízet „pouze" dvouleté prodloužení s následnou opcí.
A co si Mark Webber myslí o Russellovi? „Předvedl se ve skvělém světle, ale pravdou je také to, že v Mercedesu jezdil pravděpodobně na nejsnazší trati, kterou na světě máte. Nebyla to například extrémně těžká Suzuka. Na druhou stranu... Bylo to pro něj dost nekomfortní prostředí, zvládl to výborně."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.