Počínaje prvním lednem 2021 je Lewis Hamilton oficiálně bez smlouvy. Není proto divu, že nervozita kolem jeho budoucnosti narůstá, ke všemu se nyní vyjadřuje někdejší Lewisův soupeř Mark Webber.
Jak to bude s Lewisem Hamiltonem? Píše se první den kalendářního roku 2021 a sedminásobný šampion ještě nemá podepsanou smlouvu pro následující ročník. Pokud bychom zašli do detailu, tak právě počínaje dneškem se Hamilton stal nezaměstnaným pilotem, všeobecně se sice předpokládá, že úspěšné partnerství mezi pětatřicetiletým pilotem a Mercedesem bude pokračovat, avšak pochybnosti sílí.
To zejména poté, co za Hmailtona zaskočil George Russell a při GP Sachíru jej o premiérové vítězství ve Formuli 1, které by zároveň získalo přívlastek senzační, připravilo pouze zaváhání týmu, v kombinaci s následným defektem. Podle mnohých je právě tohle moment, který rozhodl o tom, že tržní hodnota Lewise Hamiltona klesla. Myslí si to rovněž Mark Webber.
„Načasování Russellova výkonu bylo pro Lewise hrozné, prostě úplná katastrofa. Snažíte se držet si vlastní tržní hodnotu, nechcete, aby měl někdo jiný přístup k vaší technice, znám to z dob, kdy jsem sám závodil. Pro Lewise je to špatné," hlásí bývalý pilot Red Bullu nebo Williamsu.
Informace ze zákulisí hovoří o tom, že bodem sváru na cestě za novou smlouvou je mezi oběma stranami její délka. Hamilton chce údajně podepsat kontrakt v délce trvání čtyř let, Mercedes mu ale má nabízet „pouze" dvouleté prodloužení s následnou opcí.
A co si Mark Webber myslí o Russellovi? „Předvedl se ve skvělém světle, ale pravdou je také to, že v Mercedesu jezdil pravděpodobně na nejsnazší trati, kterou na světě máte. Nebyla to například extrémně těžká Suzuka. Na druhou stranu... Bylo to pro něj dost nekomfortní prostředí, zvládl to výborně."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.