Podle aktuálních informací bychom se v sezoně 2021 měli dočkat kratších pátečních tréninků. Ty by měly nově trvat hodinu, přičemž ještě letos byl jejich čas vyměřen na devadesát minut.
Sezona 2021 bude ve Formuli 1 překlenovací. Vývoj vozů je do značné míry zmrazen, což má týmům zajistit úsporu nákladů v době covidové, která se negativně podepsala a stále ještě podepisuje na celosvětové ekonomice. Zároveň by se týmům mělo ulevit před revolučním ročníkem 2022, v němž spatří světlo světa zbrusu nové vozy postavené podle diametrálně odlišných technických pravidel.
To vše znamená, že příští rok budou jednotlivé týmy své vozy velice dobře znát, důvod je jednoduchý - jejich stroje zkrátka vyjdou z letošních modelů. A právě proto FIA sáhla ke změně formátu závodního víkendu. Páteční tréninky by totiž nově měly trvat pouze hodinu namísto klasických devadesáti minut. Sobotní tréninkové jízdy žádná změna nepostihne.
Podle nynějších informací by však mělo jít pouze o dočasné opatření neboť, v roce 2022 by se mělo vše vrátit do starých kolejí. Na oficiální potvrzení si však budeme muset ještě počkat, nicméně snaha ušetřit týmům finanční náklady je naprosto zřejmá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.