Podle aktuálních informací bychom se v sezoně 2021 měli dočkat kratších pátečních tréninků. Ty by měly nově trvat hodinu, přičemž ještě letos byl jejich čas vyměřen na devadesát minut.
Sezona 2021 bude ve Formuli 1 překlenovací. Vývoj vozů je do značné míry zmrazen, což má týmům zajistit úsporu nákladů v době covidové, která se negativně podepsala a stále ještě podepisuje na celosvětové ekonomice. Zároveň by se týmům mělo ulevit před revolučním ročníkem 2022, v němž spatří světlo světa zbrusu nové vozy postavené podle diametrálně odlišných technických pravidel.
To vše znamená, že příští rok budou jednotlivé týmy své vozy velice dobře znát, důvod je jednoduchý - jejich stroje zkrátka vyjdou z letošních modelů. A právě proto FIA sáhla ke změně formátu závodního víkendu. Páteční tréninky by totiž nově měly trvat pouze hodinu namísto klasických devadesáti minut. Sobotní tréninkové jízdy žádná změna nepostihne.
Podle nynějších informací by však mělo jít pouze o dočasné opatření neboť, v roce 2022 by se mělo vše vrátit do starých kolejí. Na oficiální potvrzení si však budeme muset ještě počkat, nicméně snaha ušetřit týmům finanční náklady je naprosto zřejmá.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.