Podle aktuálních informací bychom se v sezoně 2021 měli dočkat kratších pátečních tréninků. Ty by měly nově trvat hodinu, přičemž ještě letos byl jejich čas vyměřen na devadesát minut.
Sezona 2021 bude ve Formuli 1 překlenovací. Vývoj vozů je do značné míry zmrazen, což má týmům zajistit úsporu nákladů v době covidové, která se negativně podepsala a stále ještě podepisuje na celosvětové ekonomice. Zároveň by se týmům mělo ulevit před revolučním ročníkem 2022, v němž spatří světlo světa zbrusu nové vozy postavené podle diametrálně odlišných technických pravidel.
To vše znamená, že příští rok budou jednotlivé týmy své vozy velice dobře znát, důvod je jednoduchý - jejich stroje zkrátka vyjdou z letošních modelů. A právě proto FIA sáhla ke změně formátu závodního víkendu. Páteční tréninky by totiž nově měly trvat pouze hodinu namísto klasických devadesáti minut. Sobotní tréninkové jízdy žádná změna nepostihne.
Podle nynějších informací by však mělo jít pouze o dočasné opatření neboť, v roce 2022 by se mělo vše vrátit do starých kolejí. Na oficiální potvrzení si však budeme muset ještě počkat, nicméně snaha ušetřit týmům finanční náklady je naprosto zřejmá.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.