Sezona 2021 bude třetí společnou pro Antonia Giovinazziho a Alfu Romeo. Pilot italské národnosti je přesvědčen o tom, že si novou smlouvu vysloužil zlepšenými výkony.
Zdálo se, že Ital Antonio Giovinazzi po letošní sezoně ve Formuli 1 skončí. Podle předpokladů měl sedmadvacetiletý pilot uvolnit své místo jiným členům z jezdecké akademie Ferrari, nejvíce se spekulovalo o Callumu Ilottovi a Micku Schumacherovi, jenže Schumacher podepsal s Haasem a Ilott svou šanci ve Formuli 1 zatím nedostane.
Pravdou je, že Giovinazzi udělal letos pokrok - s nekonkurenceschopným vozem dokázal zdatně sekundovat Kimi Räikkönenovi, což se mu loni úplně nedařilo. Bodový poměr mezi oběma piloty je letos vyrovnaný 4:4, právě to je podle Itala jedna z věcí, která mu pomohla zachránit sedačku.
„Myslím, že letos jsem se dost zlepšil. Cítím se o dost lépe v autě i při práci s týmem, což se dle mě projevilo na výkonech. Je to přirozený vývoj, když jsem tu byl první rok, tak pro mě bylo vše nové, musíte si zvykat.... Teď je to přirozenější, myslím, že to vám potvrdí každý závodník," přemýšlí Giovinazzi.
Oproti sezoně 2019 potřeboval Antonio zapracovat zejména na závodním tempu, právě v něm ve srovnání s Räikkönenem zaostával, čehož si byl dobře vědom a podle vlastních slov se mu to podařilo.
„Loni se mi v závodech moc nedařilo, spoustu pozic jsem ztratil také během prvních kol. Letos se mi podařilo učinit pokrok, se kterým jsem v tomto směru spokojený, ale pořád je toho přede mnou hodně. V oblasti závodů mi hodně pomohlo sledování Kimiho, podle mě je pořád jedním z nejlepších na roštu," uzavírá Giovinazzi.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.