Sezona 2021 bude třetí společnou pro Antonia Giovinazziho a Alfu Romeo. Pilot italské národnosti je přesvědčen o tom, že si novou smlouvu vysloužil zlepšenými výkony.
Zdálo se, že Ital Antonio Giovinazzi po letošní sezoně ve Formuli 1 skončí. Podle předpokladů měl sedmadvacetiletý pilot uvolnit své místo jiným členům z jezdecké akademie Ferrari, nejvíce se spekulovalo o Callumu Ilottovi a Micku Schumacherovi, jenže Schumacher podepsal s Haasem a Ilott svou šanci ve Formuli 1 zatím nedostane.
Pravdou je, že Giovinazzi udělal letos pokrok - s nekonkurenceschopným vozem dokázal zdatně sekundovat Kimi Räikkönenovi, což se mu loni úplně nedařilo. Bodový poměr mezi oběma piloty je letos vyrovnaný 4:4, právě to je podle Itala jedna z věcí, která mu pomohla zachránit sedačku.
„Myslím, že letos jsem se dost zlepšil. Cítím se o dost lépe v autě i při práci s týmem, což se dle mě projevilo na výkonech. Je to přirozený vývoj, když jsem tu byl první rok, tak pro mě bylo vše nové, musíte si zvykat.... Teď je to přirozenější, myslím, že to vám potvrdí každý závodník," přemýšlí Giovinazzi.
Oproti sezoně 2019 potřeboval Antonio zapracovat zejména na závodním tempu, právě v něm ve srovnání s Räikkönenem zaostával, čehož si byl dobře vědom a podle vlastních slov se mu to podařilo.
„Loni se mi v závodech moc nedařilo, spoustu pozic jsem ztratil také během prvních kol. Letos se mi podařilo učinit pokrok, se kterým jsem v tomto směru spokojený, ale pořád je toho přede mnou hodně. V oblasti závodů mi hodně pomohlo sledování Kimiho, podle mě je pořád jedním z nejlepších na roštu," uzavírá Giovinazzi.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.