O Maxe Verstappena měl před šesti lety zájem Mercedes, Holanďan ale nakonec dal přednost Red Bullu, přičemž zpětně tohoto svého kroku nelituje.
Max Verstappen je dnes hvězdou Red Bullu, k rakouské stáji nastoupil během ročníku 2016, když nahradil Daniila Kvyata, ještě před tím strávil rok u sesterského Toro Rosso. O Verstappenově talentu není a nemůže být pochyb, vždyť hned ve svém prvním závodě s Red Bullem dokázal vyhrát. Pamětníci si jistě vzpomenou, že šlo o GP Španělska 2016, ve které kolidovali Nico Rosberg a Lewis Hamilton.
Přitom nechybělo mnoho a Max Verstappen mohl spojit svou budoucnost právě s Mercedesem, mistrovská stáj jej chtěla zlanařit do svých služeb v roce 2014, kdy se o tento krok snažili Toto Wolff a Niki Lauda. Jenže neuspěli. Verstappen a jeho otec dali nakonec přednost Red Bullu, pro který hrála možnost závodit hned od sezony 2015 ve Formuli 1. Naproti tomu Mercedes takovou možnost garantovat nedokázal. Tyto informace vyšly na povrch díky novému dokumentu nizozemské Ziggo Sport.
„Max Jos i já si plně stojíme za rozhodnutím, které jsme udělali. Plácnout si s Red Bullem byla v té době ta nejlepší možná varianta. Díky nim se Max mohl skvěle připravit na Formuli 1 . Uvidíme, jaká bude budoucnost, ale za tímto rozhodnutím si stojíme a jsme s ním spokojeni," říká jeden z Verstappenových manažerů Raymond Vermeulen.
„Red Bullu plně důvěřujeme, těšíme se na další společnou sezonu s nimi i Hondou. Měla by být vzrušující, informují nás o tom, co dělají, přičemž mají naši plnou podporu. Budoucnost ukáže, jestli to byla správná volba. Všichni chceme získat titul, někdy je to sice frustrující, ale makáme na tom společně, věříme, že se nám to s Red Bullem podaří," dodává.
Současná smlouva Verstappenovi končí v roce 2022, pak se uvidí, kam povedou jeho další kroky. Navázání spolupráce s Mercedesem přitom rozhodně nelze vyloučit.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.