Nálepka platícího pilota se Lanci Strolovi dostala už v jeho formulových začátcích. Rodák z Montrealu si z ní ale nic nedělá. „Motorsport byl vždy nákladný, peníze prostě potřebujete," říká.
Lance Stroll působí ve Formuli 1 počínaje sezonou 2017, kdy se mladý Kanaďan upsal Williamsu. Už v té době jej provázela nálepka platícího jezdce, který se do královny motorsportu dostal jen díky značným ekonomickým možnostem jeho otce Lawrence Strolla.
Pravdou je, že Lance se od svých počátků v elitní motoristické disciplíně spíše trápil, třebaže už v první sezoně dokázal získat své premiérové stupně vítězů, které oslavil v Baku. Co by za to dal takový Nico Hulkenberg... Tak či tak kritické hlasy na adresu Kanaďana neutichaly, možná spíše naopak. Dvaadvacetiletý závodník si z nich každopádně nic nedělá.
„Řeči o mé protekci jsem slýchal vždy, dokonce už na motokárách, kdy lidé říkali, že jsem to měl snazší než někteří jiní. Pravdou ale je, že motorsport je dost nákladný, peníze prostě potřebujete. Někdy to byla až šikana, ale já si na to zvykl... Rozhodl jsem se, že bránit se budu jen tím, co ukážu na trati. Tohle všechno je pro mě součástí hry, tak to beru," říká Stroll.
Rodák z Montrealu sledoval Formuli 1 od útlého dětství, přičemž šlo o dobu, ve které dominoval Michael Schumacher, právě on byl Strollovým velkým vzorem.
„Michael vyhrával v době, kdy já vyrůstal, už proto byl mým vzorem, hodně jsem k němu vzhlížel. V Kanadě se závody téměř vždy vysílaly ráno, pokaždé jsem se neuvěřitelně těšil. Pak jsem dostal svou první motokáru, myslím, že to bylo k šestým narozeninám, postavili jsme na parkoviště kužely a já mezi nimi jezdil hodiny a hodiny. Doslova každý den, právě takhle moje kariéry začala," pokračuje.
A cíle Lance Strolla? „Chci získat mistrovský titul! Ale... Myslím, že tohle je cíl každého z nás, právě proto jsme ve Formuli 1," uzavírá. Stále ještě mladý pilot bude příští rok závodit za Aston Martin po boku Sebastiana Vettela.
Jak se mu bude proti čtyřnásobnému mistru světa dařit?
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.