Nálepka platícího pilota se Lanci Strolovi dostala už v jeho formulových začátcích. Rodák z Montrealu si z ní ale nic nedělá. „Motorsport byl vždy nákladný, peníze prostě potřebujete," říká.
Lance Stroll působí ve Formuli 1 počínaje sezonou 2017, kdy se mladý Kanaďan upsal Williamsu. Už v té době jej provázela nálepka platícího jezdce, který se do královny motorsportu dostal jen díky značným ekonomickým možnostem jeho otce Lawrence Strolla.
Pravdou je, že Lance se od svých počátků v elitní motoristické disciplíně spíše trápil, třebaže už v první sezoně dokázal získat své premiérové stupně vítězů, které oslavil v Baku. Co by za to dal takový Nico Hulkenberg... Tak či tak kritické hlasy na adresu Kanaďana neutichaly, možná spíše naopak. Dvaadvacetiletý závodník si z nich každopádně nic nedělá.
„Řeči o mé protekci jsem slýchal vždy, dokonce už na motokárách, kdy lidé říkali, že jsem to měl snazší než někteří jiní. Pravdou ale je, že motorsport je dost nákladný, peníze prostě potřebujete. Někdy to byla až šikana, ale já si na to zvykl... Rozhodl jsem se, že bránit se budu jen tím, co ukážu na trati. Tohle všechno je pro mě součástí hry, tak to beru," říká Stroll.
Rodák z Montrealu sledoval Formuli 1 od útlého dětství, přičemž šlo o dobu, ve které dominoval Michael Schumacher, právě on byl Strollovým velkým vzorem.
„Michael vyhrával v době, kdy já vyrůstal, už proto byl mým vzorem, hodně jsem k němu vzhlížel. V Kanadě se závody téměř vždy vysílaly ráno, pokaždé jsem se neuvěřitelně těšil. Pak jsem dostal svou první motokáru, myslím, že to bylo k šestým narozeninám, postavili jsme na parkoviště kužely a já mezi nimi jezdil hodiny a hodiny. Doslova každý den, právě takhle moje kariéry začala," pokračuje.
A cíle Lance Strolla? „Chci získat mistrovský titul! Ale... Myslím, že tohle je cíl každého z nás, právě proto jsme ve Formuli 1," uzavírá. Stále ještě mladý pilot bude příští rok závodit za Aston Martin po boku Sebastiana Vettela.
Jak se mu bude proti čtyřnásobnému mistru světa dařit?
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.