Nálepka platícího pilota se Lanci Strolovi dostala už v jeho formulových začátcích. Rodák z Montrealu si z ní ale nic nedělá. „Motorsport byl vždy nákladný, peníze prostě potřebujete," říká.
Lance Stroll působí ve Formuli 1 počínaje sezonou 2017, kdy se mladý Kanaďan upsal Williamsu. Už v té době jej provázela nálepka platícího jezdce, který se do královny motorsportu dostal jen díky značným ekonomickým možnostem jeho otce Lawrence Strolla.
Pravdou je, že Lance se od svých počátků v elitní motoristické disciplíně spíše trápil, třebaže už v první sezoně dokázal získat své premiérové stupně vítězů, které oslavil v Baku. Co by za to dal takový Nico Hulkenberg... Tak či tak kritické hlasy na adresu Kanaďana neutichaly, možná spíše naopak. Dvaadvacetiletý závodník si z nich každopádně nic nedělá.
„Řeči o mé protekci jsem slýchal vždy, dokonce už na motokárách, kdy lidé říkali, že jsem to měl snazší než někteří jiní. Pravdou ale je, že motorsport je dost nákladný, peníze prostě potřebujete. Někdy to byla až šikana, ale já si na to zvykl... Rozhodl jsem se, že bránit se budu jen tím, co ukážu na trati. Tohle všechno je pro mě součástí hry, tak to beru," říká Stroll.
Rodák z Montrealu sledoval Formuli 1 od útlého dětství, přičemž šlo o dobu, ve které dominoval Michael Schumacher, právě on byl Strollovým velkým vzorem.
„Michael vyhrával v době, kdy já vyrůstal, už proto byl mým vzorem, hodně jsem k němu vzhlížel. V Kanadě se závody téměř vždy vysílaly ráno, pokaždé jsem se neuvěřitelně těšil. Pak jsem dostal svou první motokáru, myslím, že to bylo k šestým narozeninám, postavili jsme na parkoviště kužely a já mezi nimi jezdil hodiny a hodiny. Doslova každý den, právě takhle moje kariéry začala," pokračuje.
A cíle Lance Strolla? „Chci získat mistrovský titul! Ale... Myslím, že tohle je cíl každého z nás, právě proto jsme ve Formuli 1," uzavírá. Stále ještě mladý pilot bude příští rok závodit za Aston Martin po boku Sebastiana Vettela.
Jak se mu bude proti čtyřnásobnému mistru světa dařit?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.