Příští sezonu stráví Mick Schumacher u Haasu, ale kdy by se mohl syn sedminásobného mistra světa objevit v rudém? Mattia Binotto představu má.
Mick Schumacher má za sebou mimořádně podařenou sezonu, třebaže to tak na jejím začátku nevypadalo, syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera opanoval se stájí Prema šampionát F2, což mu otevřelo dveře do královské třídy motorsportu. Pro příští rok podepsal Schumacher junior u Haasu, kde vytvoří tandem s dalším mladíkem Nikitou Mazepinem.
Zároveň vyvstávají otázky, kdy by se mohl Mick objevit u Ferrari, neboť na pokračování rodinné tradice je ať chceme nebo ne vytvářen značný tlak. Šéf týmu Mattia Binotto však nechce nic uspěchat, boss Scuderie nicméně určitou představu má.
„Nechceme na něj tlačit, viděli jsme, že ve Formuli 3 i Formuli 2 podával své nejlepší výkony ve druhých sezonách, myslím si, že začátek pro něj bude složitý. Vždycky to bylo tak, že v první sezoně se toho hodně naučil, v té druhé pak ukázal svůj potenciál. Něco podobného od něj čekáme i nyní."
„Jezdecká akademie Ferrari však vznikla kvůli tomu, abychom vychovávali jezdce pro Ferrari, nikoliv pro Formuli 1. Dnes je na to ještě brzy, ale existuje určitý předpoklad, že bychom Micka mohli ve Ferrari vidět v sezoně 2023," pokračuje Binotto.
Zapadá to do sebe, jelikož Carlos Sainz podepsal s Ferrari smlouvu na následující dva ročníky, kdežto Charles Leclerc má dlouhodobý kontrakt. Počítá se tedy výhledově s tím, že Sainz je jen jakýmsi dočasným řešením?
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.