Ferrari by se v příští sezóně chtělo posunout mezi nejlepší trojici týmů Formule 1. Jeho šéf Mattia Binotto se nicméně obává neférové výhody, kterou někteří soupeři získají díky sytému žetonů.
I přes letošní obtížný ročník, kdy Scuderia doplácela na slabou pohonnou jednotku a vysoký odpor svého vozu, v Maranellu věří, že během zimy dosáhnou slušných zisků. Již teď si pochvalují vylepšení nového motoru, který vyvíjejí.
"Tým měl v posledních pěti letech na to skončit druhý, kromě jednoho třetího místa. Proto si myslím, že to není nemožné. Podle mě by mělo jít o náš minimální cíl pro příští sezónu," popisuje Binotto snahu si polepšit z letošní mizerné šesté příčky, kdy získali jen 131 bodů.
Při tom se ale obává pokroků, které díky systému žetonů mohou učinit někteří soupeři - jako je Racing point (přejmenuje se na Aston Martin) a AlphaTauri, dceřiná stáj Red Bullu. FIA totiž přišla s omezením pro vývoj, kdy si každý tým může vybrat 2 žetony.
Jenže zákazníci odebírající od jiných týmů převodovky a zavěšení tyto oblasti mohou vylepšit, aniž by na ně musely čerpat žetony. V F1 to u některých stájí, jež si vše vyrábějí ve vlastní režii, vzbudilo vlnu nevole, s protestem však neuspěly.
"Vývoj pro příští rok máme omezen systémem žetonů. S pouhými dvěma žetony musíme nějak vyřešit či upravit letošní slabiny. Jenže jsou týmy, které momentálně žetony omezeny nejsou. Racing Point a AlphaTauri je mají zdarma. Proto budou mít výhodu, konkurenční výhodu ve srovnání s námi a dalšími, pokud jde o vývoj. Na to si musíme dát pozor," komentuje Binotto.
"Další týmy [McLaren] mění výrobce motorů a mohou získat vylepšení v podobě výkonu motorů, to také musíme brát v potaz. Soupeři tedy budou příští rok velmi silní. Ale jak už jsem řekl, věřím, že tady v Maranellu máme silný tým, a plně důvěřuji tomu, že můžeme odvést lepší práci než doposud," hodnotí šéf Ferrari.
Na titul to podle něj ale ještě určitě stačit nebude, vzhledem k formě Mercedesu: "Myslím, že musíme být realisté. Náskok nejlepšího týmu je dnes obrovský. Ten, kdo zvítězil, bude příští rok opět velmi silný."
"Během sezóny moc nových dílů nenasadili, protože se určitě soustředili na rok 2021. Proto očekávám, že tento tým bude příští rok opět silný, velmi silný. Podle mě nedojde k žádnému překvapení. Prohlásit tedy, že se příští rok vrátíme a budeme bojovat o titul, by bylo nerealistické," dodává Binotto.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.