Ferrari by se v příští sezóně chtělo posunout mezi nejlepší trojici týmů Formule 1. Jeho šéf Mattia Binotto se nicméně obává neférové výhody, kterou někteří soupeři získají díky sytému žetonů.
I přes letošní obtížný ročník, kdy Scuderia doplácela na slabou pohonnou jednotku a vysoký odpor svého vozu, v Maranellu věří, že během zimy dosáhnou slušných zisků. Již teď si pochvalují vylepšení nového motoru, který vyvíjejí.
"Tým měl v posledních pěti letech na to skončit druhý, kromě jednoho třetího místa. Proto si myslím, že to není nemožné. Podle mě by mělo jít o náš minimální cíl pro příští sezónu," popisuje Binotto snahu si polepšit z letošní mizerné šesté příčky, kdy získali jen 131 bodů.
Při tom se ale obává pokroků, které díky systému žetonů mohou učinit někteří soupeři - jako je Racing point (přejmenuje se na Aston Martin) a AlphaTauri, dceřiná stáj Red Bullu. FIA totiž přišla s omezením pro vývoj, kdy si každý tým může vybrat 2 žetony.
Jenže zákazníci odebírající od jiných týmů převodovky a zavěšení tyto oblasti mohou vylepšit, aniž by na ně musely čerpat žetony. V F1 to u některých stájí, jež si vše vyrábějí ve vlastní režii, vzbudilo vlnu nevole, s protestem však neuspěly.
"Vývoj pro příští rok máme omezen systémem žetonů. S pouhými dvěma žetony musíme nějak vyřešit či upravit letošní slabiny. Jenže jsou týmy, které momentálně žetony omezeny nejsou. Racing Point a AlphaTauri je mají zdarma. Proto budou mít výhodu, konkurenční výhodu ve srovnání s námi a dalšími, pokud jde o vývoj. Na to si musíme dát pozor," komentuje Binotto.
"Další týmy [McLaren] mění výrobce motorů a mohou získat vylepšení v podobě výkonu motorů, to také musíme brát v potaz. Soupeři tedy budou příští rok velmi silní. Ale jak už jsem řekl, věřím, že tady v Maranellu máme silný tým, a plně důvěřuji tomu, že můžeme odvést lepší práci než doposud," hodnotí šéf Ferrari.
Na titul to podle něj ale ještě určitě stačit nebude, vzhledem k formě Mercedesu: "Myslím, že musíme být realisté. Náskok nejlepšího týmu je dnes obrovský. Ten, kdo zvítězil, bude příští rok opět velmi silný."
"Během sezóny moc nových dílů nenasadili, protože se určitě soustředili na rok 2021. Proto očekávám, že tento tým bude příští rok opět silný, velmi silný. Podle mě nedojde k žádnému překvapení. Prohlásit tedy, že se příští rok vrátíme a budeme bojovat o titul, by bylo nerealistické," dodává Binotto.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.