Ferrari by se v příští sezóně chtělo posunout mezi nejlepší trojici týmů Formule 1. Jeho šéf Mattia Binotto se nicméně obává neférové výhody, kterou někteří soupeři získají díky sytému žetonů.
I přes letošní obtížný ročník, kdy Scuderia doplácela na slabou pohonnou jednotku a vysoký odpor svého vozu, v Maranellu věří, že během zimy dosáhnou slušných zisků. Již teď si pochvalují vylepšení nového motoru, který vyvíjejí.
"Tým měl v posledních pěti letech na to skončit druhý, kromě jednoho třetího místa. Proto si myslím, že to není nemožné. Podle mě by mělo jít o náš minimální cíl pro příští sezónu," popisuje Binotto snahu si polepšit z letošní mizerné šesté příčky, kdy získali jen 131 bodů.
Při tom se ale obává pokroků, které díky systému žetonů mohou učinit někteří soupeři - jako je Racing point (přejmenuje se na Aston Martin) a AlphaTauri, dceřiná stáj Red Bullu. FIA totiž přišla s omezením pro vývoj, kdy si každý tým může vybrat 2 žetony.
Jenže zákazníci odebírající od jiných týmů převodovky a zavěšení tyto oblasti mohou vylepšit, aniž by na ně musely čerpat žetony. V F1 to u některých stájí, jež si vše vyrábějí ve vlastní režii, vzbudilo vlnu nevole, s protestem však neuspěly.
"Vývoj pro příští rok máme omezen systémem žetonů. S pouhými dvěma žetony musíme nějak vyřešit či upravit letošní slabiny. Jenže jsou týmy, které momentálně žetony omezeny nejsou. Racing Point a AlphaTauri je mají zdarma. Proto budou mít výhodu, konkurenční výhodu ve srovnání s námi a dalšími, pokud jde o vývoj. Na to si musíme dát pozor," komentuje Binotto.
"Další týmy [McLaren] mění výrobce motorů a mohou získat vylepšení v podobě výkonu motorů, to také musíme brát v potaz. Soupeři tedy budou příští rok velmi silní. Ale jak už jsem řekl, věřím, že tady v Maranellu máme silný tým, a plně důvěřuji tomu, že můžeme odvést lepší práci než doposud," hodnotí šéf Ferrari.
Na titul to podle něj ale ještě určitě stačit nebude, vzhledem k formě Mercedesu: "Myslím, že musíme být realisté. Náskok nejlepšího týmu je dnes obrovský. Ten, kdo zvítězil, bude příští rok opět velmi silný."
"Během sezóny moc nových dílů nenasadili, protože se určitě soustředili na rok 2021. Proto očekávám, že tento tým bude příští rok opět silný, velmi silný. Podle mě nedojde k žádnému překvapení. Prohlásit tedy, že se příští rok vrátíme a budeme bojovat o titul, by bylo nerealistické," dodává Binotto.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.