Ferrari by se v příští sezóně chtělo posunout mezi nejlepší trojici týmů Formule 1. Jeho šéf Mattia Binotto se nicméně obává neférové výhody, kterou někteří soupeři získají díky sytému žetonů.
I přes letošní obtížný ročník, kdy Scuderia doplácela na slabou pohonnou jednotku a vysoký odpor svého vozu, v Maranellu věří, že během zimy dosáhnou slušných zisků. Již teď si pochvalují vylepšení nového motoru, který vyvíjejí.
"Tým měl v posledních pěti letech na to skončit druhý, kromě jednoho třetího místa. Proto si myslím, že to není nemožné. Podle mě by mělo jít o náš minimální cíl pro příští sezónu," popisuje Binotto snahu si polepšit z letošní mizerné šesté příčky, kdy získali jen 131 bodů.
Při tom se ale obává pokroků, které díky systému žetonů mohou učinit někteří soupeři - jako je Racing point (přejmenuje se na Aston Martin) a AlphaTauri, dceřiná stáj Red Bullu. FIA totiž přišla s omezením pro vývoj, kdy si každý tým může vybrat 2 žetony.
Jenže zákazníci odebírající od jiných týmů převodovky a zavěšení tyto oblasti mohou vylepšit, aniž by na ně musely čerpat žetony. V F1 to u některých stájí, jež si vše vyrábějí ve vlastní režii, vzbudilo vlnu nevole, s protestem však neuspěly.
"Vývoj pro příští rok máme omezen systémem žetonů. S pouhými dvěma žetony musíme nějak vyřešit či upravit letošní slabiny. Jenže jsou týmy, které momentálně žetony omezeny nejsou. Racing Point a AlphaTauri je mají zdarma. Proto budou mít výhodu, konkurenční výhodu ve srovnání s námi a dalšími, pokud jde o vývoj. Na to si musíme dát pozor," komentuje Binotto.
"Další týmy [McLaren] mění výrobce motorů a mohou získat vylepšení v podobě výkonu motorů, to také musíme brát v potaz. Soupeři tedy budou příští rok velmi silní. Ale jak už jsem řekl, věřím, že tady v Maranellu máme silný tým, a plně důvěřuji tomu, že můžeme odvést lepší práci než doposud," hodnotí šéf Ferrari.
Na titul to podle něj ale ještě určitě stačit nebude, vzhledem k formě Mercedesu: "Myslím, že musíme být realisté. Náskok nejlepšího týmu je dnes obrovský. Ten, kdo zvítězil, bude příští rok opět velmi silný."
"Během sezóny moc nových dílů nenasadili, protože se určitě soustředili na rok 2021. Proto očekávám, že tento tým bude příští rok opět silný, velmi silný. Podle mě nedojde k žádnému překvapení. Prohlásit tedy, že se příští rok vrátíme a budeme bojovat o titul, by bylo nerealistické," dodává Binotto.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.