Ferrari zažilo nejhorší sezonu od roku 1980. Pomoci napravit nedobrou situaci by chtěl Luca Di Montezemolo, který se tučným písmem podepsal pod zlatou éru Michaela Schumachera v červeném. Zároveň to byl ale právě on, kdo úspěšný tým ze začátku tisíciletí později rozprášil...
Ferrari prožilo katastrofální sezonu. Vzpínající se koník skončil v Poháru konstruktérů až šestý, což je nejhorší výsledek tradiční stáje od roku 1980. Stejně tak platí, že rudí letos nebyli v čele závodu ani jedno kolo - poprvé od ročníku 1992. K nápravě je toho tedy opravdu hodně, letošní monopost Ferrari patrně neměl ani jednu silnou stránku, celý jeho koncept by si zasloužil skončit někde... Na skládce... To koneckonců naznačují samotní fanoušci prostřednictvím svých grafických výtvorů na internetu.
Jak z toho ven? S nabídkou pomoci přispěchal Luca Di Montezemolo, někdejší žák Enza Ferrariho a dlouholetý prezident automobilky podle svých slov ví, jak vytáhnout Ferrari z krize.
„Tohle je velmi těžké období, osobně ho pozoruji s velkým zármutkem. Ferrari trápí řada problémů. Vím, jak je vyřešit - jak je rychle vyřešit. Potřebují zesílit, doufám, že zvolí toho správného ředitele."
Jedním z hlavních problémů je podle Montezemola nevyhovující struktura závodního týmu a nedostatek talentovaného personálu. „Těch důvodů je několik. Prvním je horizontální struktura organizace, která už dnes nemá ve Formuli 1 místo, je typická pro ty, kteří nemají dostatek zkušeností. Další aspekt je ten, že v týmu potřebujete mít někoho, kdo se vám postará o rozdíl. Potřebujete dostatek vědomostí... V mé době jsme měli velmi silný technický tým a výsledky se dostavily. Nyní je realita spíše taková, že schopní lidé z Ferrari odcházejí," hlásí Montezemolo.
Třiasedmdesátiletý Ital odešel z Maranella v roce 2014. Výsledky Scuderie ale pořád bedlivě sleduje. „Abych byl upřímný... Sleduji každý závod - pokud tedy můžu. Současné problémy jsou hluboké, dělá mi to starosti zejména s ohledem na budoucnost. Ferrari miluji, už proto je pro mě současné období těžké," říká závěrem.
Vstoupí Luca Di Montezemolo znovu do stejné řeky?
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.