Ferrari zažilo nejhorší sezonu od roku 1980. Pomoci napravit nedobrou situaci by chtěl Luca Di Montezemolo, který se tučným písmem podepsal pod zlatou éru Michaela Schumachera v červeném. Zároveň to byl ale právě on, kdo úspěšný tým ze začátku tisíciletí později rozprášil...
Ferrari prožilo katastrofální sezonu. Vzpínající se koník skončil v Poháru konstruktérů až šestý, což je nejhorší výsledek tradiční stáje od roku 1980. Stejně tak platí, že rudí letos nebyli v čele závodu ani jedno kolo - poprvé od ročníku 1992. K nápravě je toho tedy opravdu hodně, letošní monopost Ferrari patrně neměl ani jednu silnou stránku, celý jeho koncept by si zasloužil skončit někde... Na skládce... To koneckonců naznačují samotní fanoušci prostřednictvím svých grafických výtvorů na internetu.
Jak z toho ven? S nabídkou pomoci přispěchal Luca Di Montezemolo, někdejší žák Enza Ferrariho a dlouholetý prezident automobilky podle svých slov ví, jak vytáhnout Ferrari z krize.
„Tohle je velmi těžké období, osobně ho pozoruji s velkým zármutkem. Ferrari trápí řada problémů. Vím, jak je vyřešit - jak je rychle vyřešit. Potřebují zesílit, doufám, že zvolí toho správného ředitele."
Jedním z hlavních problémů je podle Montezemola nevyhovující struktura závodního týmu a nedostatek talentovaného personálu. „Těch důvodů je několik. Prvním je horizontální struktura organizace, která už dnes nemá ve Formuli 1 místo, je typická pro ty, kteří nemají dostatek zkušeností. Další aspekt je ten, že v týmu potřebujete mít někoho, kdo se vám postará o rozdíl. Potřebujete dostatek vědomostí... V mé době jsme měli velmi silný technický tým a výsledky se dostavily. Nyní je realita spíše taková, že schopní lidé z Ferrari odcházejí," hlásí Montezemolo.
Třiasedmdesátiletý Ital odešel z Maranella v roce 2014. Výsledky Scuderie ale pořád bedlivě sleduje. „Abych byl upřímný... Sleduji každý závod - pokud tedy můžu. Současné problémy jsou hluboké, dělá mi to starosti zejména s ohledem na budoucnost. Ferrari miluji, už proto je pro mě současné období těžké," říká závěrem.
Vstoupí Luca Di Montezemolo znovu do stejné řeky?
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.