Poslední závod sezóny 2020 hostí Abú Zabí. Při sledování jeho průběhu na svých obrazovkách o něm můžete diskutovat zde pod článkem, který po skončení doplníme o klasicky report.
Poslední závod v Abú Zabí se jel za klidného počasí a zrovna tak vypadal i samotný závod. Různorodé složení pneumatik na startovním roštu bylo dílem kvalifikace zejména v první desítce: Verstappen, Bottas a Hamilton šli do závodu na středně tvrdé směsi stejně jako Kvjat, Stroll a Gasly. Zbytek pole nasadil červeně označené pneumatiky, naproti tomu Ricciardo, Vettel, Pérez a Magnussen odstartovali na nejtvrdší specifikaci.
For the final time this season - it's lights out! 👀Watch the cars charge off the line at Yas Marina 🎥#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Max Verstappen bezproblémově odstartoval z pole-position a hlídá si svou pozici před Mercedesy. Za nimi se na 4. místě drží Norris a na 6. Sainz s druhým McLarenem, zatímco Pérez startoval po výměně pohonné jednotky zezadu.
LAP 1/55Verstappen continues to lead the Mercedes pair, and the battling pack keep it tidy behind#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/qOgS9YBDci
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
LAP 6/55Albon and Norris debate P4! Norris puts up a fight, but he's overwhelmed after the second DRS zone#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/HB0WcgE0Ad
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Start se vydařil bez problémů, jen menší potíže ukočírovat svůj Haas měl nováček Fittipaldi. Vývoj událostí na čele dával tušit, že prožijeme hodně ospalé finále. Verstappen se v pohodě vzdaloval Bottasovi, na kterého zase nestačil Hamilton. Mistr světa vypadal jako by po trati kroužil jen z povinnosti a diváky bavil možná pouze svými stesky do rádia - nelíbilo se mu chování podvozku a později našel oblíbené téma pneumatiky.
VIRTUAL SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 10/55)Perez is OUT with a mechanical issue 😭#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/uz927R7ZMK
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Malá zápletka nastala v 10. kole, kdy Pérez po projetí sekce pod hotelem odstavil svůj Racing Point - důvodem byla nejspíš vadná hydraulika. Vedení závodu vyhlásilo nejdřív virtuální safety car, po jednom kole ale vyslalo na trať Berndta Mayländera, který vedl startovní pole do chvíle, než pořadatelé jeřábem nepojízdný růžový vůz neodsunuli za svodidla.
SAFETY CAR (LAP 11/55)Perez's car needs to be recovered, and the full Safety Car is deployed, bunching up the pack#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/GJWro6GOb3
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Prakticky celé startovní pole s výjimkou Ricciarda, obou Ferrari a Haasů zajelo do boxů i za cenu double pit-stopů, ovšem k všeobecnému překvapení tentokrát nikdo nechyboval, dokonce i u Mercedesu proběhlo všechno v pořádku. Jediný škraloup tak zůstal viset nad Carlosem Sainzem jr. - v 17. kole komise oznámila, že Španěl je vyšetřován za prohřešek v boxech (pomalá jízda kvůli Norrisovi, který stavěl před ním?), ovšem spíš to vypadalo na přestupek ze strany Racing Pointu, kde mechanici vypustili Strolla Sainzovi do cesty...
LAP 14/55Sainz puts a move on Leclerc to grab eighthNext time we go racing, they'll be team mates 🤝#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/8Anuyj4Oy4
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Po výměnách a ukončení fáze safety caru na konci 13. kola se vykrystalizovalo pořadí Verstappen, Bottas, Hamilton, Albon, Ricciardo, Norris, Vettel, Leclerc, Sainz, Stroll. Nejhůře na tom byl Leclerc, startující na středně tvrdé směsi, jenž se nedokázal bránit soupeřům, takže jej postupně zdolali Sainz (14. kolo), po neúspěšném pokusu v osmnáctém i Stroll (19. kolo), Gasly (20. kolo) a konečně i Ocon (22. kolo). Teprve na konci tohoto okruhu zajel Monačan do boxů, ale závod tím pro něj vlastně skončil, protože se propadl až na poslední místo.
LAP 22/55After a long stint on the mediums, Leclerc bolts on a set of hard tyres#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/gVwjoLissA
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
V čele zatím Verstappen pohodlně kontroloval svou pozici a vzdálil se Bottasovi až na deset vteřin. Třetí Hamilton jel také v intencích druhdy nechvalně známého Carlose Reutemanna "jak babička na nákup". Zjevně mu chyběla motivace, tým se vůbec o nic nepokusil a jako by se chtěl spokojit s jistými příčkami. Nakonec tedy vodu čeřil pouze Alex Albon, jehož finiš ale skončil při výjezdu ze zatáčky 6 - auto se mu lehce smýklo a bylo jasné, že poslední pokusy na rovinkách absolvuje bez DRS. I tak ale zaslouží sympatie za způsob, jakým stáhl osmivteřinový odstup na závěrečných 1,7 vteřiny.
Verstappen si mohl vychutnat vítězné ovace, leč kriticky je nutno přiznat, že to je vítězství, které vůbec nic neřešilo: nemohlo nic zdramatizovat a ani Holanďanovi nepomohlo k posunu na kýžený stříbrný stupínek v celkové klasifikaci.
Pozornost se tak soustředila na souboj o třetí místo v Poháru konstruktérů. Racing Point možná vkládal naděje do Péreze, který by mohl zopakovat bravurní výsledek z předchozího závodu, a i když asi neočekával vítězství, doufal, že zajistí nějaký solidní bodový přísun. Po jeho odstoupení spočívala veškerá odpovědnost na Strollovi a ten očekávání nesplnil. Motal se v závěru první desítky, v 26. kole mu nevyšel nájezd do zatáčky 11 a musel využít únikové zóny. Ve 30. kole ho zdolal Gasly a pár stovek metrů před cílem, tedy v posledním kole, i Esteban Ocon - právě na druhé rovince, kde se mu Kanaďan nedokázal ubránit.
LAP 46/55Just 10 laps remain in 2020! Bottas has a 10 second gap if he's to close down leader Verstappen before the flag ✨#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/uziN396s5X
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Slušně se prezentoval i tým Alpha Tauri, kde sice Kvjat zpočátku držel lepší pozici, ale pak se dopředu propracovával Gasly. Renault sice rozjel s Ricciardem slibnou strategii, ale po výměně ve 40. kole (Daniel stavěl už tradičně jako poslední z celého startovního pole při své jediné výměně - Haas byl poněkud jiný případ) se Australan nijak významně nezrychlil a nedokázal se dotáhnout zpět na solidní pátou příčku, na níž po výjezdu safety caru odjel téměř 30 okruhů. Chuť si spravil alespoň nejrychlejším kolem, kterým překvapil všechny soupeře v posledním okruhu.
Pád z nebes na tvrdou zem zažil George Russell, jenž po heroickém výkonu v Sáchiru zase válčil v polovině druhé desítky. A možná až přehnaně optimistické prohlášení Ferrari shořelo jako starý papír - Vettel na odlišné strategii sice dlouho bojoval v závěru první desítky, ale nakonec spadl až na konec třetí čtvrtiny a dokázal se posunout jen před Williamsy - Leclerc z posledního místa sice překonal postupně Haasy, Williamsy a Giovinazziho, ale zuby si vylámal na srdnatě bojujícím Räikkönenovi. Americký tým předvedl bezkrevnou jízdu na konci startovního pole a snad aby si mechanici ještě užili něco práce, zastavili oba piloti pár kol před cílem k druhému pit-stopu v závodě a poslednímu v této sezóně.
All the key moments from our final hurrah of 2020!Your Abu Dhabi race highlights are here 🎥#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Končí tedy zkrácená COVID-ová sezóna, jejíž závěr tak trochu pošramotil renomé vítězné značky i mistra světa a snad naznačil cestu zdramatizování dalšího ročníku. Ovšem, to už se bude Mercedes chovat docela jinak...
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.