Druhý trénink před GP Abú Zabí patřil tandemu Mercedesu, hned za ním se seřadili jezdci Red Bullu a Lando Norris. Technické problémy potkaly Kimiho Räikkönena.
Jezdci ve druhém tréninku testovali prototypy pneumatik pro příští sezonu, k tomuto kroku všichni přistoupili na začátku odpoledních měřených jízd. Po několika minutách všichni nazuli letošní obutí. Do hodin se dostal Gasly, mimo trať se ocitl Fittipaldi, ale ani v jednom případě se nejednalo o nic závažného.
Druhý trénink celkově probíhal v klidném rytmu, jako by si nikdo nechtěl přidělávat těsně před koncem sezony zbytečné problémy. Průběžné vedení patřilo oběma Mercedesům, přičemž Bottas byl o dvě desetiny rychlejší než Hamilton. Za stříbrnými šípy byli seřazeni Verstappen a Albon. Vettel mezitím zablokoval kola, nicméně k poškození Němcova vozu nedošlo.
Flames from the back of Kimi Raikkonen's car brought a temporary halt to FP2 #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/cY1qi7Cr6d
— Formula 1 (@F1) December 11, 2020To se nedá říct o Alfě Kimiho Räikkönena, které selhal motor, což se neobešlo bez spektakulárních plamenů. Následovaly červené vlajky, neboť bylo potřeba Raikkonenův vůz odstavit. Porucha pohonné jednotky potkala také Russella, který si do vysílačky stěžoval na nižší výkon.
Velmi dobře se jevil pátý Norris i šestý Ocon. Leclerc, jehož čeká na startu nedělního závodu penalizace tří míst byl osmý, Vettel se nacházel mimo elitní desítku. Závěr výsledkové listiny patřil oběma Haasům a Williamsům, zvlášť pro Russella to byl oproti minulému týdnu ohromný sešup.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
🎥 All the major moments from the final FP2 of 2020!#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1
— Formula 1 (@F1) December 11, 2020Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.