ABÚ ZABÍ - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Abú Zabí předvedl Max Verstappen s Red Bullem, těsně za ním skončil Valtteri Bottas. Jeho uzdravený týmový kolega Lewis Hamilton polovinu času prostál kvůli technickým problémům v garáži, úspěšný debut s Haasem si odbyl Mick, syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera.
Na Středním východě týmům počasí přálo, teplota vzduchu dosahovala příjemných 25 °C, slunce vyhřívalo asfalt na 40 °C. První a třetí trénink ale nejsou moc reprezentativní vzhledem k tomu, že se kvalifikace i závod jedou večer během západu slunce, pod umělým osvětlením.
Pirelli přivezlo to nejměkčí, co může nabídnout: směsi C3 - C5. Týmům dá k dispozici navíc i po jedné sadě C4 pneumatik určených pro sezónu 2021 (v Bahrajnu šlo o C3 směs), tu si budou moci vyzkoušet ale až ve 2. tréninku - a to povinně: každý vůz s ní musí ujet minimálně 8 měřených kol.
Z rezervních pilotů dostali příležitost Robert Kubica u Alfy Romeo a vůbec poprvé Mick Schumacher u Haasu, s druhým bílým vozem kroužil Pietro Fittipaldi. Za volantem druhého Mercedesu seděl již uzdravený Hamilton, jenž měl v úvodu problémy s brzdami, Russell byl zpět u Williamsu.
Na okruh v 10 hod našeho času vyrazil jako první Albon s Red Bullem, o jehož budoucnosti se bude rozhodovat po nedělním závodě, následoval jej Ocon s Vettelem. Piloti ihned najeli do měřených kol - Alexandrovo mělo hodnotu 1:43,751, po 5 min už byl před ním Bottas (1:40,692 a 1:39,313 min).
Po 23 min najednou zpomalil po poklesu tlaku paliva Ricciardo a svůj Renault odstavil na okraji dráhy, ředitelství závodu na chvíli využilo virtuální safety car. Ve voze měl páteční motor, který by mu byl stejně po tréninku vyměněn, nešlo tedy o žádnou velkou věc. Potíže měl i Kvjat, jenž se svou AlphouTauri dojel krokem do boxů.
Bottas po půl hodině zabral (1:37,412, na speed-trapu 321,1 km/h)), zatímco mechanici u jeho týmového kolegy stále řešili problémy s brzdami. Na druhou příčku se propracoval Verstappen (1:38,577 a 320,6 km/h), na třetí Pérez (1:38,956 min a 320,3 km/h). Mexičan s Magnussenem ale nasazují nové pohonné jednotky, proto budou v neděli uzavírat startovní pole.
Hamilton se na trať vrátil až v polovině tréninku (1:39,958), zatímco se Stroll s druhým Racing Pointem dostal na 4. místo za Péreze, kterému se pro změnu uvolnily bezpečnostní pásy, proto musel do boxů.
Verstappenovi se po hodině povedl útok na 1. příčku, když o 34 tisícin překonal Bottase - 1:37,378 min, před oba Racing Pointy se protlačili Ocon (1:38,515), Albon (1:38,547) stěžující si na velké díry v krouticích momentech Hondy a Hamilton (1:38,744).
Velmi dobrý výkon předváděli oba piloti AlphyTauri, kteří se dostali na 7. a 8. pozici. Do první desítky nahlédli ještě Räikkönen, McLareny a Ferrari testující novou užší podlahu pro rok 2021 skončily mimo ní.
Z nováčků se nejlépe zapsal Schumacher, jenž skončil osmnáctý, mladému Fittipaldimu s velkým odstupem připadlo 19. místo (téměř 3 sekundy za Mickem). Mnohem více nám o rychlost týmů napoví druhý trénink, který se pojede v reprezentativnějších podmínkách.
Víkend bude ve znamení velkého loučení: u Racing Pointu končí Pérez, jehož budoucnost je nejistá (jedinou možností pro rok 2021 je Red Bull), z Ferrari odchází Vettel, z McLarenu Sainz, z Renaultu Ricciardo, z Haasu Magnussen (společně se zraněným Grosjeanem) a u AlphyTauri zřejmě skončí i Kvjat.
If you missed FP1...Some highlights for you 👀#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1
— Formula 1 (@F1) December 11, 2020Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.