Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer prozradil, že po GP Bahrajnu měli nedostatek dílů k postavení dvou vozů pro následující závod. Zachránil je soukromý tryskáč majitele Lawrence Strolla, který narychlo uskutečnil let do Velké Británie.
V GP Sáchiru si dojel Sergio Pérez pro vítězství, Lance Stroll skončil třetí - šlo o nejlepší výsledek Racing Pointu (bývalé Force Indie) v historii v F1. Vše však mohlo být jinak a minimálně jeden z vozů mohl na startu chybět.
Týden předtím totiž skončil Stroll koly vzhůru po kolizi v prvním kole s Daniilem Kvjatem, zatímco Pérez 3 kola před koncem odstoupil s kouřícím vozem po závadě MGU-K. Poškození vozů v závěrečné fázi sezóny týmu dělalo starosti a měl co dělat, aby dal do 5 dnů vše dohromady.
⚠️ SAFETY CAR ⚠️Stroll has crashed The Canadian has radioed the team to say he is ok and he's out of car #BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/C6fRGPjBL3
— Formula 1 (@F1) November 29, 2020"Minulý týden jsme měli velkou bouračku a také nám jeden vůz začal hořet, takže jsme měli po neděli nedostatek součástek a náhradních dílů, zbýval přitom jen týden," vzpomíná Szafnauer na krušné chvíle po GP Bahrajnu.
"Nemohli jsme dát dohromady dvě auta. Ale všichni v továrně tvrdě pracovali ve dne v noci. Poslali jsme zpět Lawrencovo letadlo. Počkalo tam do čtvrtku, aby přiletělo s díly, takže jsme mohl postavit dva vozy. O tom to celé je - vítězství nebylo o jedné osobnosti," připomíná šéf Racing Pointu.
LAP 54/57@SChecoPerez was P3 - and a second consecutive podium was in reach And then this happened 💔#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/qkXhMhs62L
— Formula 1 (@F1) November 29, 2020Vítězství bylo pro ně podle Szafnauera o to sladší, že před týdnem jim pódium po předchozím vynikajícím výkonu Péreze proklouzlo těsně mezi prsty, když se mu zakouřilo z motoru dodávaného Mercedesem kvůli závadě MGU-K. "Ty skutečně nejhorší okamžiky, jež jsme zažili o týden dříve, učinily ty vrcholné zážitky ještě sladšími," pochvaluje si.
První a třetí místo a zisk 40 bodů v jediném podniku katapultovalo Racing Point mezi konstruktéry na třetí příčku o 10 bodů před McLaren, do konce sezóny přitom zbývá již pouze Velká cena Abú Zabí, která se jede tento víkend.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.