Ferrari doufalo, že by po skončení sezóny mohlo v Abú Zabí testovat s Carlosem Sainzem, Mezinárodní automobilová federace (FIA) však jeho žádosti nevyhověla.
Jednodenní testy, který se uskuteční příští týden v úterý po posledním závodu letošního ročníku F1, byl původně určený pouze pro mladé jezdce. Podle pravidel nesměl mít na kontě více než 2 účasti ve velkých cenách, "pokud FIA nestanoví jinak."
Této výjimky využil Renault, jenž úspěšně loboval za veterána Fernanda Alonsa, jenž se příští rok vrací do F1 po dvouleté přestávce. To vyvolalo rozhořčení soupeřů, zejména Ferrari, McLarenu a Racing Pointu.
Jeho šéf Otmar Szafnauer nechápe, jak 39letý Španěl splňuje podmínku stanovenou pro mladé piloty s tím, že kdyby to věděli dříve, tak by usilovali o možnost testování se Sebastianem Vettelem, jenž k nim přestupuje.
FIA na obhajobu rozhodnutí Alonsa uvedla, že by povolila účast kterémukoliv staršímu pilotovi, pokud by letos nezávodil, což otevírá dveře Sebastianovi Buemimu u Red Bullu či Robertovi Kubicovi u Alfy Romeo.
Podle šéfa Scuderie Mattii Binotta by výjimka měla být udělena také jezdcům, kteří mění zaměstnavatele - jak tomu je u nich v případě Sainze: "Myslím, že v tom je trochu zmatek. U Ferrari si rozhodně myslíme, že testování Fernanda v Abú Zabí je špatné. FIA jsme to dali jasně na vědomí během různých poradních výborů. Poté, co jsme si ale vyslechli její rozhodnutí, jsme FIA požádali o povolení pro Carlose."
Jenže to nebylo vyslyšeno. Ředitel závodů Michael Masi včera obeslal týmy s tím, že se podmínky testu měnit nebudou. Pokud podle něj nějaký pilot absolvoval více než dvě velké ceny, tak jej schválí pouze tehdy, nenastupoval-li v letošní sezóně.
Toto rozhodnutí znemožňuje testování Daniela Ricciarda s McLarenem či Sebastiana Vettela s Racing Pointem. Ferrari to pochopitelně nese nelibě, jejich jedinou šanci je nyní zorganizovat pro Sainze soukromý test s dva roky starým vozem na počátku příštího roku.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.