Ferrari doufalo, že by po skončení sezóny mohlo v Abú Zabí testovat s Carlosem Sainzem, Mezinárodní automobilová federace (FIA) však jeho žádosti nevyhověla.
Jednodenní testy, který se uskuteční příští týden v úterý po posledním závodu letošního ročníku F1, byl původně určený pouze pro mladé jezdce. Podle pravidel nesměl mít na kontě více než 2 účasti ve velkých cenách, "pokud FIA nestanoví jinak."
Této výjimky využil Renault, jenž úspěšně loboval za veterána Fernanda Alonsa, jenž se příští rok vrací do F1 po dvouleté přestávce. To vyvolalo rozhořčení soupeřů, zejména Ferrari, McLarenu a Racing Pointu.
Jeho šéf Otmar Szafnauer nechápe, jak 39letý Španěl splňuje podmínku stanovenou pro mladé piloty s tím, že kdyby to věděli dříve, tak by usilovali o možnost testování se Sebastianem Vettelem, jenž k nim přestupuje.
FIA na obhajobu rozhodnutí Alonsa uvedla, že by povolila účast kterémukoliv staršímu pilotovi, pokud by letos nezávodil, což otevírá dveře Sebastianovi Buemimu u Red Bullu či Robertovi Kubicovi u Alfy Romeo.
Podle šéfa Scuderie Mattii Binotta by výjimka měla být udělena také jezdcům, kteří mění zaměstnavatele - jak tomu je u nich v případě Sainze: "Myslím, že v tom je trochu zmatek. U Ferrari si rozhodně myslíme, že testování Fernanda v Abú Zabí je špatné. FIA jsme to dali jasně na vědomí během různých poradních výborů. Poté, co jsme si ale vyslechli její rozhodnutí, jsme FIA požádali o povolení pro Carlose."
Jenže to nebylo vyslyšeno. Ředitel závodů Michael Masi včera obeslal týmy s tím, že se podmínky testu měnit nebudou. Pokud podle něj nějaký pilot absolvoval více než dvě velké ceny, tak jej schválí pouze tehdy, nenastupoval-li v letošní sezóně.
Toto rozhodnutí znemožňuje testování Daniela Ricciarda s McLarenem či Sebastiana Vettela s Racing Pointem. Ferrari to pochopitelně nese nelibě, jejich jedinou šanci je nyní zorganizovat pro Sainze soukromý test s dva roky starým vozem na počátku příštího roku.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.