Ferrari doufalo, že by po skončení sezóny mohlo v Abú Zabí testovat s Carlosem Sainzem, Mezinárodní automobilová federace (FIA) však jeho žádosti nevyhověla.
Jednodenní testy, který se uskuteční příští týden v úterý po posledním závodu letošního ročníku F1, byl původně určený pouze pro mladé jezdce. Podle pravidel nesměl mít na kontě více než 2 účasti ve velkých cenách, "pokud FIA nestanoví jinak."
Této výjimky využil Renault, jenž úspěšně loboval za veterána Fernanda Alonsa, jenž se příští rok vrací do F1 po dvouleté přestávce. To vyvolalo rozhořčení soupeřů, zejména Ferrari, McLarenu a Racing Pointu.
Jeho šéf Otmar Szafnauer nechápe, jak 39letý Španěl splňuje podmínku stanovenou pro mladé piloty s tím, že kdyby to věděli dříve, tak by usilovali o možnost testování se Sebastianem Vettelem, jenž k nim přestupuje.
FIA na obhajobu rozhodnutí Alonsa uvedla, že by povolila účast kterémukoliv staršímu pilotovi, pokud by letos nezávodil, což otevírá dveře Sebastianovi Buemimu u Red Bullu či Robertovi Kubicovi u Alfy Romeo.
Podle šéfa Scuderie Mattii Binotta by výjimka měla být udělena také jezdcům, kteří mění zaměstnavatele - jak tomu je u nich v případě Sainze: "Myslím, že v tom je trochu zmatek. U Ferrari si rozhodně myslíme, že testování Fernanda v Abú Zabí je špatné. FIA jsme to dali jasně na vědomí během různých poradních výborů. Poté, co jsme si ale vyslechli její rozhodnutí, jsme FIA požádali o povolení pro Carlose."
Jenže to nebylo vyslyšeno. Ředitel závodů Michael Masi včera obeslal týmy s tím, že se podmínky testu měnit nebudou. Pokud podle něj nějaký pilot absolvoval více než dvě velké ceny, tak jej schválí pouze tehdy, nenastupoval-li v letošní sezóně.
Toto rozhodnutí znemožňuje testování Daniela Ricciarda s McLarenem či Sebastiana Vettela s Racing Pointem. Ferrari to pochopitelně nese nelibě, jejich jedinou šanci je nyní zorganizovat pro Sainze soukromý test s dva roky starým vozem na počátku příštího roku.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.