Ferrari doufalo, že by po skončení sezóny mohlo v Abú Zabí testovat s Carlosem Sainzem, Mezinárodní automobilová federace (FIA) však jeho žádosti nevyhověla.
Jednodenní testy, který se uskuteční příští týden v úterý po posledním závodu letošního ročníku F1, byl původně určený pouze pro mladé jezdce. Podle pravidel nesměl mít na kontě více než 2 účasti ve velkých cenách, "pokud FIA nestanoví jinak."
Této výjimky využil Renault, jenž úspěšně loboval za veterána Fernanda Alonsa, jenž se příští rok vrací do F1 po dvouleté přestávce. To vyvolalo rozhořčení soupeřů, zejména Ferrari, McLarenu a Racing Pointu.
Jeho šéf Otmar Szafnauer nechápe, jak 39letý Španěl splňuje podmínku stanovenou pro mladé piloty s tím, že kdyby to věděli dříve, tak by usilovali o možnost testování se Sebastianem Vettelem, jenž k nim přestupuje.
FIA na obhajobu rozhodnutí Alonsa uvedla, že by povolila účast kterémukoliv staršímu pilotovi, pokud by letos nezávodil, což otevírá dveře Sebastianovi Buemimu u Red Bullu či Robertovi Kubicovi u Alfy Romeo.
Podle šéfa Scuderie Mattii Binotta by výjimka měla být udělena také jezdcům, kteří mění zaměstnavatele - jak tomu je u nich v případě Sainze: "Myslím, že v tom je trochu zmatek. U Ferrari si rozhodně myslíme, že testování Fernanda v Abú Zabí je špatné. FIA jsme to dali jasně na vědomí během různých poradních výborů. Poté, co jsme si ale vyslechli její rozhodnutí, jsme FIA požádali o povolení pro Carlose."
Jenže to nebylo vyslyšeno. Ředitel závodů Michael Masi včera obeslal týmy s tím, že se podmínky testu měnit nebudou. Pokud podle něj nějaký pilot absolvoval více než dvě velké ceny, tak jej schválí pouze tehdy, nenastupoval-li v letošní sezóně.
Toto rozhodnutí znemožňuje testování Daniela Ricciarda s McLarenem či Sebastiana Vettela s Racing Pointem. Ferrari to pochopitelně nese nelibě, jejich jedinou šanci je nyní zorganizovat pro Sainze soukromý test s dva roky starým vozem na počátku příštího roku.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.