Fernando Alonso se zúčastní posezónních testů pro mladé piloty v Abú Zabí, což se ale nelíbí ostatním týmům. Z jejich reakcí si ale Španěl velkou hlavu nedělá.
Příští sezona Formule 1 bude ve znamení jednoho velkého návratu. Po pauze trvající dva roky se totiž do kolotoče královny motorsportu vrátí dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 Fernando Alonso. Stane se tak s týmem, v jehož barvách získal velezkušený Španěl své největší úspěchy - Renaultem.
Rodák z Ovieda se za volantem Renaultu poprvé objeví v posezónních testech, které se uskuteční v dějišti posledního závodu letošního ročníku - Abú Zabí. Půjde přitom o testy, které byly původně vyhrazeny mladým jezdcům, jenže po intervenci Renauktu FIA tato pravidla upravila, což dalo příležitost k účasti v nich i Alonsovi. To se ale nelíbí soupeřům.
Nad jejich reakcemi se ale Španěl baví. „Rád vidím, že se soupeři našeho testu obávají. Jen se dostanu de tempa, nebudu nic vyvíjet," usmívá se Alonso, který příští rok utvoří jezdecký tandem s Estebanem Oconem.
„Myslím, že totéž se týká jezdců jako jsou Kubica a Buemi jen se o nich moc nemluví. Víte... Po dvou letech absence potřebuji každý kilometr, proto doufám, že náš test proběhne v pořádku a bez technických potíží," přeje si.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.