Fernando Alonso se zúčastní posezónních testů pro mladé piloty v Abú Zabí, což se ale nelíbí ostatním týmům. Z jejich reakcí si ale Španěl velkou hlavu nedělá.
Příští sezona Formule 1 bude ve znamení jednoho velkého návratu. Po pauze trvající dva roky se totiž do kolotoče královny motorsportu vrátí dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 Fernando Alonso. Stane se tak s týmem, v jehož barvách získal velezkušený Španěl své největší úspěchy - Renaultem.
Rodák z Ovieda se za volantem Renaultu poprvé objeví v posezónních testech, které se uskuteční v dějišti posledního závodu letošního ročníku - Abú Zabí. Půjde přitom o testy, které byly původně vyhrazeny mladým jezdcům, jenže po intervenci Renauktu FIA tato pravidla upravila, což dalo příležitost k účasti v nich i Alonsovi. To se ale nelíbí soupeřům.
Nad jejich reakcemi se ale Španěl baví. „Rád vidím, že se soupeři našeho testu obávají. Jen se dostanu de tempa, nebudu nic vyvíjet," usmívá se Alonso, který příští rok utvoří jezdecký tandem s Estebanem Oconem.
„Myslím, že totéž se týká jezdců jako jsou Kubica a Buemi jen se o nich moc nemluví. Víte... Po dvou letech absence potřebuji každý kilometr, proto doufám, že náš test proběhne v pořádku a bez technických potíží," přeje si.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.