Vítěz Velké ceny Sáchiru Sergio Pérez nemá své místo ve Formuli 1 pro příští rok vůbec jisté. U Racing Pointu jej nahradí Sebastian Vettel, a tak se mexický pilot zřejmě bude muset minimálně na rok po příležitosti poohlédnout někde jinde. Paradoxní situace.
Pérez v posledních závodech předvádí výborné výkony, naposledy v neděli se z posledního místa v prvním kole dostal až na nejvyšší stupínek, před třemi týdny v Turecku dojel druhý, v šampionátu mu patří se 125 body slušné čtvrté místo. Jenže ani to mu nestačí, aby se v F1 udržel.
Příští rok do jeho kokpitu usedne Vettel z Ferrari a Red Bull, jeho poslední naděje a místo, kam by rád zamířil, si zřejmě ponechá nevýrazného Alexandera Albona, jenž na svého týmového kolegu stále dost ztrácí. Sergio připouští, že nyní nemá věci ve svých rukou a že se do F1 vrátí zřejmě až v roce 2022.
To, že si nedokáže najít slušné místo, je podle něj smutné: "Už mám nějaké dobré možnosti pro sezónu 2022, to nejlepší by tedy bylo pokračovat i příští rok. Ale pokud si budu muset dát pauzu, tak to nebude katastrofa, můžu se vrátit zpět v roce 2022," uvádí pilot Racing Pointu, jenž se příští rok přejmenuje na Aston Martin.
"Pravidla se tak změní, že to jezdecké stránce podle mě moc neuškodí, dostat se pak do toho. Víte, jsem v pohodě. Myslím, že Esteban [Ocon] zmínil povahu Formule 1, když piloti jako on nemůžou sehnat místo," pokračuje Pérez.
"Může to být fakt těžké a ve Formuli 1 žel nejsou ti nejlepší piloti. Budeme na to tedy tlačit a podávat výkony. Myslím, že jde o ten nejlepší způsob, jak to dělat," kroutí hlavou Mexičan.
Zmíněný Ocon, jenž také musel vynechat jednu sezónu, než se letos vrátil zpět s Renaultem, tuto situaci nepovažuje za normální: "Je jeden z nejlepších kluků tady, nemůže zůstat mimo. Nebylo by to normální. Ale sport je žel někdy takový a nekončíte v těch nejlepších situacích," dodává s odkazem na Péreze.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.