Vítěz Velké ceny Sáchiru Sergio Pérez nemá své místo ve Formuli 1 pro příští rok vůbec jisté. U Racing Pointu jej nahradí Sebastian Vettel, a tak se mexický pilot zřejmě bude muset minimálně na rok po příležitosti poohlédnout někde jinde. Paradoxní situace.
Pérez v posledních závodech předvádí výborné výkony, naposledy v neděli se z posledního místa v prvním kole dostal až na nejvyšší stupínek, před třemi týdny v Turecku dojel druhý, v šampionátu mu patří se 125 body slušné čtvrté místo. Jenže ani to mu nestačí, aby se v F1 udržel.
Příští rok do jeho kokpitu usedne Vettel z Ferrari a Red Bull, jeho poslední naděje a místo, kam by rád zamířil, si zřejmě ponechá nevýrazného Alexandera Albona, jenž na svého týmového kolegu stále dost ztrácí. Sergio připouští, že nyní nemá věci ve svých rukou a že se do F1 vrátí zřejmě až v roce 2022.
To, že si nedokáže najít slušné místo, je podle něj smutné: "Už mám nějaké dobré možnosti pro sezónu 2022, to nejlepší by tedy bylo pokračovat i příští rok. Ale pokud si budu muset dát pauzu, tak to nebude katastrofa, můžu se vrátit zpět v roce 2022," uvádí pilot Racing Pointu, jenž se příští rok přejmenuje na Aston Martin.
"Pravidla se tak změní, že to jezdecké stránce podle mě moc neuškodí, dostat se pak do toho. Víte, jsem v pohodě. Myslím, že Esteban [Ocon] zmínil povahu Formule 1, když piloti jako on nemůžou sehnat místo," pokračuje Pérez.
"Může to být fakt těžké a ve Formuli 1 žel nejsou ti nejlepší piloti. Budeme na to tedy tlačit a podávat výkony. Myslím, že jde o ten nejlepší způsob, jak to dělat," kroutí hlavou Mexičan.
Zmíněný Ocon, jenž také musel vynechat jednu sezónu, než se letos vrátil zpět s Renaultem, tuto situaci nepovažuje za normální: "Je jeden z nejlepších kluků tady, nemůže zůstat mimo. Nebylo by to normální. Ale sport je žel někdy takový a nekončíte v těch nejlepších situacích," dodává s odkazem na Péreze.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.