Kariéra Romaina Grosjeana ve Formuli 1 skončila. Francouzský pilot se totiž posledního závodu letošní sezony v Abú Zabí nezúčastní. Důvodem je léčba popálenin na rukou, kvůli nimž by byl Romainův start přílišným rizikem.
Přesně týden od hrozivé nehody v GP Bahrajnu je jasné, že kariéra Romaina Grosjeana coby pilota Formule 1 skončila. Francouzský pilot dnes totiž potvrdil, že se posledního závodu v Abú Zabí nezúčastní. Důvodem jsou přetrvávající popáleniny na rukou, jejichž léčba si vyžádá ještě nějaký čas. Rodák ze Ženevy proto odletěl domů za rodinou.
„Je to jedno z mých nejtěžších, ale zároveň také nejrozumnějších rozhodnutí. Start v Abú Zabí by byl moc velkým rizikem pro pokračující léčbu," nechal se slyšet francouzský závodník.
Grosjeana v Abú Zabí nahradí znovu Pietro Fittipaldi. Romain Grosjean bude chtít svou kariéru ve Formuli 1 zakončit během ledna na soukromém testovacím dni. Zatím ale není jasné, v jakém kokpitu se zkušený závodník objeví. Jednou z variant je mistrovský Mercedes, šéf stříbrných šípů Toto Wolff tvrdí, že by Grosjeanovi takovou příležitost zprostředkovali.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.