Stoffel Vandoorne přiznává, že jej dost bolí to, že jej Mercedes jako svého rezervního pilota tento víkend neposadí do kokpitu místo COVIDem-19 nakaženého Lewise Hamiltona. Tuto přednost bude mít George Russell, který závodí za Williams.
Úřadující šampion byl v pondělí pozitivně testován na COVID-19, proto tento víkend nebude moci nastoupit do Velké ceny Sáchiru. Logickou volbou by bylo sáhnout po rezervním jezdci, jenž měl do Bahrajnu stejně namířeno kvůli svým obvyklým povinnostem.
Jenže Stříbrné šípy se rozhodly pro složitější krok - vyjednat s Williamsem zapůjčení George Russella, jenž podává lepší výkony než týmový kolega Nicholas Latifi. Vandoorne si tak ani tento víkend nezazávodí, stáj z Grove dá šanci Jackovi Aitkenovi.
"Nejprve bych chtěl Lewisovi Hamiltonovi popřát rychlé uzdravení, snad bude ve voze zpět co nejdřív. Nikdo jej opravdu nedokáže nahradit. Samozřejmě jsem zklamaný z toho, že tento víkend nedostanu příležitost," přiznává Vandoorne.
"Poté, co jsem celý rok cestoval na všechny závody a věnoval tomu tolik času, fyzickému tréninku, závazku vůči tomuto programu... bolí to! Na druhou stranu respektuji volbu nasadit do vozu Georgea Russella. Je výjimečným jezdcem a tuto šanci si plně zaslouží," uznává belgický jezdec.
"Takové okamžiky mé odhodlání ještě více posilují. Můžu vás ujistit, že do toho budu i nadále dávat 100 %. Děkuji všem za vaše zprávy vyjadřující podporu. Je to skvělé je dostávat," dodává Vandoorne.
Na mistrovskou techniku se naopak už moc těší Russell: "Toto mi zavolal v úterý ve 2 hod ráno. V ten okamžik jsem byl vlastně v koupelně, což bylo trochu podivné. Přijal jsem hovor a on řekl: 'Georgi, jsi v koupelně?' Odpověděl jsem: 'Promiň, jsem v koupelně.'"
"On na to: 'Žel Lewis chytl COVID. Daří se mu dobře, je zdravý a cítí se dobře, což je nejdůležitější, ale chceme, abys jel za nás.' 'Dobrá, OK.' A pak to byla trochu bezesná noc," přibližuje 22letý britský pilot.
"Na druhý den jsme pak zařídili, aby k tomu došlo. A včera jsem to počítal - měl jsem v úterý 64 hovorů mezi tolika různými lidmi. Jsem rád, že jsme to dotáhli do konce," říká Russell, jenž byl velmi nervózní z toho, jestli ho Williams pustí. "Moc jim děkuji za to, že mi umožní tuto šanci."
"Bude to neuvěřitelně těžké. Valtteri během roku hodně tlačil na Lewise. Vím, že to nebude jednoduché tam přijít. Vím, jaké to je, být integrovaný do týmu, když strávíte dva roky ve stejném voze, se stejnými inženýry, mechaniky, jak je změna najednou těžká. Je třeba se naučit tolik věcí. Nemám žádná očekávání, žádné cíle. Rychle se do toho v pátek dostat, co nejvíce se naučit. Užít si to. A odvést mou nejlepší práci," dodává Russell.
Zobrazit příspěvek na InstagramuBernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.