Nikita Mazepin se může těšit na svůj debut v královské třídě motorsportu. Ruský mladík podepsal pro příští rok s Haasem.
Všeobecně se to očekávalo. První volnou sedačku u týmu Haas zaplní pro příští sezonu Nikita Mazepin, ruský pilot podepsal s americkým týmem víceletý kontrakt. Jednadvacetiletý závodník prožívá dobrou sezonu, v hodnocení Formule 2 mu patří třetí pozice. Rodák z Moskvy se kromě jiného vyznačuje agresivním jezdeckým stylem, díky němuž je chválen i kritizován.
„Stát se pilotem Formule 1 je pro mě splněním snu. Vážím si důvěry, která ve mě byla vložena. Budu dělat vše pro to, abych nezklamal. Děkuji Haasu, že dal příležitost takto mladému jezdci. Nemůžu se dočkat začátku našeho partnerství, na trati a stejně tak mimo ní. Budu se snažit dále ukazovat svoje schopnosti, nesmírně se na tuto výzvu těším," říká Mazepin.
Další výhodou mladého Rusa jsou sponzorské peníze. Jeho otec Dmitrij patří mezi movité podnikatele, v souvislosti s ním se dokonce mluvilo o celkovém odkoupení týmu Haas. K tomu ale zatím nedošlo. Pro stáj je každopádně příliv kapitálu důležitou zprávou, která by měla zajistit, že Američané ze startovního roštu nezmizí.
Týmovým kolegou Nikity Mazepina by se měl stát Mick Schumacher. K potvrzení této skutečnosti však zatím nedošlo.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.