Nikita Mazepin se může těšit na svůj debut v královské třídě motorsportu. Ruský mladík podepsal pro příští rok s Haasem.
Všeobecně se to očekávalo. První volnou sedačku u týmu Haas zaplní pro příští sezonu Nikita Mazepin, ruský pilot podepsal s americkým týmem víceletý kontrakt. Jednadvacetiletý závodník prožívá dobrou sezonu, v hodnocení Formule 2 mu patří třetí pozice. Rodák z Moskvy se kromě jiného vyznačuje agresivním jezdeckým stylem, díky němuž je chválen i kritizován.
„Stát se pilotem Formule 1 je pro mě splněním snu. Vážím si důvěry, která ve mě byla vložena. Budu dělat vše pro to, abych nezklamal. Děkuji Haasu, že dal příležitost takto mladému jezdci. Nemůžu se dočkat začátku našeho partnerství, na trati a stejně tak mimo ní. Budu se snažit dále ukazovat svoje schopnosti, nesmírně se na tuto výzvu těším," říká Mazepin.
Další výhodou mladého Rusa jsou sponzorské peníze. Jeho otec Dmitrij patří mezi movité podnikatele, v souvislosti s ním se dokonce mluvilo o celkovém odkoupení týmu Haas. K tomu ale zatím nedošlo. Pro stáj je každopádně příliv kapitálu důležitou zprávou, která by měla zajistit, že Američané ze startovního roštu nezmizí.
Týmovým kolegou Nikity Mazepina by se měl stát Mick Schumacher. K potvrzení této skutečnosti však zatím nedošlo.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.