Rubens Barrichello, jenž kdysi závodili po boku legendárního Michaela Schumachera, stále sleduje dění ve Formuli 1. Po dalším vítězství Lewise Hamiltona se vyjádřil k jeho kvalitě i na adresu Fernanda Alonsa, jenž se příští rok vrací zpět k závodění.
Hamilton v Turecku získal již sedmý titul mistra světa, čímž vyrovnal Schmacherův rekord. Podle 48letého Barrichella, jenž v F1 skončil v roce 2011, je však Brit lepším jezdcem.
"Závodil jsem proti Lewisovi i Michaelovi, ale s Lewisem jsem bojoval pouze na počátku jeho F1 kariéry. Přesto si myslím, že Hamilton je lepší než Schumacher," konstatuje Barrichello, jenž odjel 323 velkých cen, z nichž dokázal 11 vyhrát.
Bývalý pilot Brawnu GP, Ferrari, Hondy, Jordanu, Stewartu a Williamsu byl dotázán rovněž na Fernanda Alonsa, jenž se příští rok do F1 vrací s Renaultem: "Myslím, že Fernando je na návrat připravený. Vypadá, že je hodně fit."
"Myslím si, že to je ten největší rozdíl mezi nim a Michaelem v roce 2010. Alonso je lépe připravený a také v posledních letech závodil v jiných kategoriích," srovnává Barrichello, který v F1 během svých 19 sezón vybojoval 658 mistrovských bodů.
Rovněž prozradil, že nedávno osobně zavítal do Barcelony, aby do podíval, jak 39letý Alonso v rámci filmovacího dne poprvé usedl do letošního monopostu Renaultu.
"Upřímně, viděl jsem jezdce, kterého jsem znal od roku 2005. Diskutuje o každičkém detailu a pořád se dívá před sebe. Jsem přesvědčený, že má stále tu stejnou vůli předvádět ty nejlepší výkony," dodává brazilský pilot.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.