Mercedes je od roku 2014 dominantní. Německý tým a Lewis Hamilton si hybridní turboéru doslova podmanili, přičemž proti Britovi by v interním týmovém souboji zdaleka každý neuspěl. Myslí si to alespoň Carlos Sainz.
Vyhrál by v Mercedesu každý? To je otázka, kterou si momentálně pokládá celá řada nejen fanoušků Formule 1. Pravda je taková že stříbrné šípy disponují dominantním monopostem, na druhou stranu rozdíl mezi Lewisem Hamiltonem a Valtteri Bottasem je poměrně značný.
Z toho se dá usoudit, že složku pilota nelze opomíjet. Koneckonců potvrzení tohoto faktu jsme mohli vidět při minulém závodě v Turecku. Ten Lewis Hamilton suverénně opanoval, kdežto jeho finský kolega se na mokré trati jen trápil.
„Je pravda, že 90 procent startovního pole by v nynějším Mercedesu vyhrálo, v tom s Maxem souhlasím, ale těch devadesát procent by se muselo postavit Lewisovi, přičemž všichni by ho určitě neporazili. On je jedním z nejlepších pilotů historie. Skutečnost, že teď má nejlepší auto na tom nic nemění," říká Carlos Sainz.
„Je úchvatné sledovat, jak dokáže zvládat tlak, jak se mu daří ovládat třetí části kvalifikace a v nich všechny sektory, když to potřebuje. Je opravdu velmi talentovaný. Podívejte se na Rakousko, tam porazil Bottase v dešti o víc jak sekundu. To by nezvládl každý," má jasno budoucí pilot Ferrari.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.