Mercedes je od roku 2014 dominantní. Německý tým a Lewis Hamilton si hybridní turboéru doslova podmanili, přičemž proti Britovi by v interním týmovém souboji zdaleka každý neuspěl. Myslí si to alespoň Carlos Sainz.
Vyhrál by v Mercedesu každý? To je otázka, kterou si momentálně pokládá celá řada nejen fanoušků Formule 1. Pravda je taková že stříbrné šípy disponují dominantním monopostem, na druhou stranu rozdíl mezi Lewisem Hamiltonem a Valtteri Bottasem je poměrně značný.
Z toho se dá usoudit, že složku pilota nelze opomíjet. Koneckonců potvrzení tohoto faktu jsme mohli vidět při minulém závodě v Turecku. Ten Lewis Hamilton suverénně opanoval, kdežto jeho finský kolega se na mokré trati jen trápil.
„Je pravda, že 90 procent startovního pole by v nynějším Mercedesu vyhrálo, v tom s Maxem souhlasím, ale těch devadesát procent by se muselo postavit Lewisovi, přičemž všichni by ho určitě neporazili. On je jedním z nejlepších pilotů historie. Skutečnost, že teď má nejlepší auto na tom nic nemění," říká Carlos Sainz.
„Je úchvatné sledovat, jak dokáže zvládat tlak, jak se mu daří ovládat třetí části kvalifikace a v nich všechny sektory, když to potřebuje. Je opravdu velmi talentovaný. Podívejte se na Rakousko, tam porazil Bottase v dešti o víc jak sekundu. To by nezvládl každý," má jasno budoucí pilot Ferrari.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.