Mercedes je od roku 2014 dominantní. Německý tým a Lewis Hamilton si hybridní turboéru doslova podmanili, přičemž proti Britovi by v interním týmovém souboji zdaleka každý neuspěl. Myslí si to alespoň Carlos Sainz.
Vyhrál by v Mercedesu každý? To je otázka, kterou si momentálně pokládá celá řada nejen fanoušků Formule 1. Pravda je taková že stříbrné šípy disponují dominantním monopostem, na druhou stranu rozdíl mezi Lewisem Hamiltonem a Valtteri Bottasem je poměrně značný.
Z toho se dá usoudit, že složku pilota nelze opomíjet. Koneckonců potvrzení tohoto faktu jsme mohli vidět při minulém závodě v Turecku. Ten Lewis Hamilton suverénně opanoval, kdežto jeho finský kolega se na mokré trati jen trápil.
„Je pravda, že 90 procent startovního pole by v nynějším Mercedesu vyhrálo, v tom s Maxem souhlasím, ale těch devadesát procent by se muselo postavit Lewisovi, přičemž všichni by ho určitě neporazili. On je jedním z nejlepších pilotů historie. Skutečnost, že teď má nejlepší auto na tom nic nemění," říká Carlos Sainz.
„Je úchvatné sledovat, jak dokáže zvládat tlak, jak se mu daří ovládat třetí části kvalifikace a v nich všechny sektory, když to potřebuje. Je opravdu velmi talentovaný. Podívejte se na Rakousko, tam porazil Bottase v dešti o víc jak sekundu. To by nezvládl každý," má jasno budoucí pilot Ferrari.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.