Za trápení Maxe Verstappena mohlo špatně nastavené přední křídlo, což narušilo aerodynamické vyvážení jeho monopostu. Podle šéfa F1 Rosse Brawna se však na jeho bídném výsledku podepsal i nedostatek zkušeností.
Před závodem patřil mladý Holanďan k favoritům na vítězství vzhledem k tomu, jaké výkony podával v mokrých trénincích a kde na startovním roštu stály Mercedesy.
I přes pokažený start se dostal zpět za Sergia Péreze, po smyku se však propadl a na osychající trati už neměl takovou rychlost, jako dříve. Později navíc přidal další smyk a cílem projel až jako šestý pilot v pořadí. Závod, na jaký by nejraději zapomenul, přiznal poté.
Brave from @Max33Verstappen #TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/XmbSoxdpzV
— Formula 1 (@F1) November 16, 2020Po analýze však s týmem přišli na to, proč nebyl tak konkurenceschopný: "V podstatě vše se pokazilo. Ukázalo se, že nastavení mého předního křídla bylo úplně špatné. Jedná strana byla o sedm stupňů níže, než měla být nastavena. To je fakt hodně," prozrazuje Verstappen.
"Normálně tu či tam upravíte jeden stupeň, ale něco takového! Sedm stupňů, to je hodně. Co tedy jako pilot můžete dělat? Kvůli tomu téměř nic nefunguje... stav asfaltu byl taky směšný. A s takovým nastavením křídla toho moc jako jezdec neuděláte," říká pilot Red Bullu.
Za jeho smyky ve Velké ceně Turecka 2020 může podle Brawna spíše nezkušenost: "Viděli jsme, jak stará garda ukázala své zkušenosti a mladí uchazeči to, že se mají trochu co učit. Bylo to fantastické o víkendu sledovat Sebastiana [Vettela]. Lidé rychle jakéhokoliv sportovce odepíšou, pokud má tišší období."
"Neděle nám připomněla jeho hluboký talent. Letos je trochu ve stínu Charlese a konec jeho manželství s Ferrari není lehký, proto si myslím, že GP Turecka pro něj byla skvělým dnem. Neudělal nic špatně a byl připraven využít jakoukoliv příležitost.
V kontrastu s tím mladí jezdci jako Charles a Max dělali chyby. Takový závod předtím nezažili. Byla to opravdu výzva posoudit, jak se pneumatiky budou chovat, jak se budou vyvíjet, a předvídat, jak na tom budou za 10 či 20 kol. V tom hraje roli zkušenost. Půjde však o další referenční bod v databance těchto mladíků. Pokud bychom v Turecku jeli znovu zítra, tak jsem si jistý tím, že by k tomu přistoupili odlišně," dodává Brawn.
Who did it better? Kimi or Max? 😵😵#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/t6dYHy8r1r
— Formula 1 (@F1) November 17, 2020
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.