Za trápení Maxe Verstappena mohlo špatně nastavené přední křídlo, což narušilo aerodynamické vyvážení jeho monopostu. Podle šéfa F1 Rosse Brawna se však na jeho bídném výsledku podepsal i nedostatek zkušeností.
Před závodem patřil mladý Holanďan k favoritům na vítězství vzhledem k tomu, jaké výkony podával v mokrých trénincích a kde na startovním roštu stály Mercedesy.
I přes pokažený start se dostal zpět za Sergia Péreze, po smyku se však propadl a na osychající trati už neměl takovou rychlost, jako dříve. Později navíc přidal další smyk a cílem projel až jako šestý pilot v pořadí. Závod, na jaký by nejraději zapomenul, přiznal poté.
Brave from @Max33Verstappen #TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/XmbSoxdpzV
— Formula 1 (@F1) November 16, 2020Po analýze však s týmem přišli na to, proč nebyl tak konkurenceschopný: "V podstatě vše se pokazilo. Ukázalo se, že nastavení mého předního křídla bylo úplně špatné. Jedná strana byla o sedm stupňů níže, než měla být nastavena. To je fakt hodně," prozrazuje Verstappen.
"Normálně tu či tam upravíte jeden stupeň, ale něco takového! Sedm stupňů, to je hodně. Co tedy jako pilot můžete dělat? Kvůli tomu téměř nic nefunguje... stav asfaltu byl taky směšný. A s takovým nastavením křídla toho moc jako jezdec neuděláte," říká pilot Red Bullu.
Za jeho smyky ve Velké ceně Turecka 2020 může podle Brawna spíše nezkušenost: "Viděli jsme, jak stará garda ukázala své zkušenosti a mladí uchazeči to, že se mají trochu co učit. Bylo to fantastické o víkendu sledovat Sebastiana [Vettela]. Lidé rychle jakéhokoliv sportovce odepíšou, pokud má tišší období."
"Neděle nám připomněla jeho hluboký talent. Letos je trochu ve stínu Charlese a konec jeho manželství s Ferrari není lehký, proto si myslím, že GP Turecka pro něj byla skvělým dnem. Neudělal nic špatně a byl připraven využít jakoukoliv příležitost.
V kontrastu s tím mladí jezdci jako Charles a Max dělali chyby. Takový závod předtím nezažili. Byla to opravdu výzva posoudit, jak se pneumatiky budou chovat, jak se budou vyvíjet, a předvídat, jak na tom budou za 10 či 20 kol. V tom hraje roli zkušenost. Půjde však o další referenční bod v databance těchto mladíků. Pokud bychom v Turecku jeli znovu zítra, tak jsem si jistý tím, že by k tomu přistoupili odlišně," dodává Brawn.
Who did it better? Kimi or Max? 😵😵#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/t6dYHy8r1r
— Formula 1 (@F1) November 17, 2020
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.