Ferrari čeká na své další mistrovské úspěchy už přes 10 let. Gergard Berger popisuje, proč tomu tak je.
Ferrari čeká na další mistrovský úspěch už pěknou řádku let. Poslední triumf mezi jezdci přivezl do Maranella Kimi Raikkonen v sezoně 2007, mezi konstruktéry se pak Scuderia naposledy radovala jen o rok později. Celý scénář začíná nápadně připomínat téměř nekonečné čekání vzpínajícího se hřebce na zařehtání mezi lety 1979 až 2000.
Koneckonců poslední tituly putovaly do Itálie ještě zásluhou práce staré a úspěšné gardy. Tu představovali především Jean Todt, Ross Brawn, Michael Schumacher nebo Rory Byrne. Následně se Ferrari vydalo cestou italské obměny, tehdejší prezident Luca Di Montezemolo chtěl vavřínů dosáhnout s týmem, jemuž vládnou zejména Italové.
A právě tohle je problém. Myslí si to alespoň Gerhard Berger, Rakušan, který hájil barvy Scuderie v osmdesátých a devadesátých letech minulého století.
„Znám to ze své vlastní doby, kdy jsem jezdil za Ferrari. Touha vyhrávat s italským týmem je u nich velmi silná... Ale je potřeba si uvědomit, že F1 je velmi komplexní sport, abyste mohli uspět, je potřeba mít na svých pozicích ty nejlepší možné lidi," má jasno Berger.
Jako příklad dává někdejší pilot Ferrari či McLarenu úspěšnou éru Scuderie ze začátku tohoto tisíciletí. „Schumacher byl Němec, Todt Francouz, Brawn Brit a v neposlední řadě Byrne Jihoafričan... Společně vytvořili parádní mezinárodní tým, který sbíral úspěch za úspěchem," dodává.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.