Ferrari čeká na své další mistrovské úspěchy už přes 10 let. Gergard Berger popisuje, proč tomu tak je.
Ferrari čeká na další mistrovský úspěch už pěknou řádku let. Poslední triumf mezi jezdci přivezl do Maranella Kimi Raikkonen v sezoně 2007, mezi konstruktéry se pak Scuderia naposledy radovala jen o rok později. Celý scénář začíná nápadně připomínat téměř nekonečné čekání vzpínajícího se hřebce na zařehtání mezi lety 1979 až 2000.
Koneckonců poslední tituly putovaly do Itálie ještě zásluhou práce staré a úspěšné gardy. Tu představovali především Jean Todt, Ross Brawn, Michael Schumacher nebo Rory Byrne. Následně se Ferrari vydalo cestou italské obměny, tehdejší prezident Luca Di Montezemolo chtěl vavřínů dosáhnout s týmem, jemuž vládnou zejména Italové.
A právě tohle je problém. Myslí si to alespoň Gerhard Berger, Rakušan, který hájil barvy Scuderie v osmdesátých a devadesátých letech minulého století.
„Znám to ze své vlastní doby, kdy jsem jezdil za Ferrari. Touha vyhrávat s italským týmem je u nich velmi silná... Ale je potřeba si uvědomit, že F1 je velmi komplexní sport, abyste mohli uspět, je potřeba mít na svých pozicích ty nejlepší možné lidi," má jasno Berger.
Jako příklad dává někdejší pilot Ferrari či McLarenu úspěšnou éru Scuderie ze začátku tohoto tisíciletí. „Schumacher byl Němec, Todt Francouz, Brawn Brit a v neposlední řadě Byrne Jihoafričan... Společně vytvořili parádní mezinárodní tým, který sbíral úspěch za úspěchem," dodává.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.