Formule 1 včera zveřejnila předběžnou verzi kalendáře pro sezónu 2021. Obsahuje nevídanou porci 23 podniků, novou trať, Verstappenův domácí závod či vypadnutí Vietnamu. Kdy se kde pojede?
Prvotní nástřel odhaluje nevídaný počet velkých cen: 23. F1 chce zavítat na tradiční místa i na dva nové okruhy. Obsahuje pět dvojic, které se pojedou bez víkendové přestávky hned po sobě: Austrálie - Bahrajn, Ázerbájdžán - Kanada, Francie - Rakousko, USA - Mexiko a Saúdská Arábie - Abú Zabí.
Ve druhé polovině nás dokonce hned dvakrát čeká série tří závodů po sobě bez jediného volného víkendu (Belgie - Holandsko - Itálie a Rusko - Singapur - Japonsko), což se týmům letos vůbec nezamlouvá. Není divu, jde o velkou logistickou výzvu, personál navíc nemá prostor pro odpočinek.
Austrálie si udržela svou pozici zahajovacího podniku sezóny, tak jak to mělo být i tento víkend, než byl na poslední chvíli zrušen kvůli začínající vlně koronaviru.
Pokud jde o nové přírůstky, poprvé F1 zavítá do Saúdské Arábie, jež se stane 33. zemí, která bude hostit velkou cenu. Konkrétně půjde o její druhé nejlidnatější město Džidda.
Domácího závodu se konečně dočká Max Verstappen, jenž se Zandvoortem s klopenou zatáčkou v rámci propagační akce Red Bull již letos v březnu s vozem RB8 projel.
Naopak se kvůli politickým problémům nedočkáme Vietnamu (pandemii Covidu-19 země paradoxně zvládá velmi dobře), na jehož místo v době mezi závody v Číně a ve Španělsku si brousí zuby Imola , Portimao či Istanbul.
Překvapením je i setrvání F1 v brazilském Interlagu nedaleko Sao Paula, přestože se místní vláda snaží o přesun do Ria De Janeira, kde má být postaven nový okruh.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.