Formule 1 včera zveřejnila předběžnou verzi kalendáře pro sezónu 2021. Obsahuje nevídanou porci 23 podniků, novou trať, Verstappenův domácí závod či vypadnutí Vietnamu. Kdy se kde pojede?
Prvotní nástřel odhaluje nevídaný počet velkých cen: 23. F1 chce zavítat na tradiční místa i na dva nové okruhy. Obsahuje pět dvojic, které se pojedou bez víkendové přestávky hned po sobě: Austrálie - Bahrajn, Ázerbájdžán - Kanada, Francie - Rakousko, USA - Mexiko a Saúdská Arábie - Abú Zabí.
Ve druhé polovině nás dokonce hned dvakrát čeká série tří závodů po sobě bez jediného volného víkendu (Belgie - Holandsko - Itálie a Rusko - Singapur - Japonsko), což se týmům letos vůbec nezamlouvá. Není divu, jde o velkou logistickou výzvu, personál navíc nemá prostor pro odpočinek.
Austrálie si udržela svou pozici zahajovacího podniku sezóny, tak jak to mělo být i tento víkend, než byl na poslední chvíli zrušen kvůli začínající vlně koronaviru.
Pokud jde o nové přírůstky, poprvé F1 zavítá do Saúdské Arábie, jež se stane 33. zemí, která bude hostit velkou cenu. Konkrétně půjde o její druhé nejlidnatější město Džidda.
Domácího závodu se konečně dočká Max Verstappen, jenž se Zandvoortem s klopenou zatáčkou v rámci propagační akce Red Bull již letos v březnu s vozem RB8 projel.
Naopak se kvůli politickým problémům nedočkáme Vietnamu (pandemii Covidu-19 země paradoxně zvládá velmi dobře), na jehož místo v době mezi závody v Číně a ve Španělsku si brousí zuby Imola , Portimao či Istanbul.
Překvapením je i setrvání F1 v brazilském Interlagu nedaleko Sao Paula, přestože se místní vláda snaží o přesun do Ria De Janeira, kde má být postaven nový okruh.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.