Estebanu Oconovi se v interním týmovém souboji proti Danielu Ricciardovi moc nedaří. Francouz si chce napravit reputaci ziskem pódia, má na to poslední část letošní netypické sezony.
Renault je letos na cestě vzhůru. Francouzská stáj připravila dobrý vůz, který je oproti předešlým modelům nemalým krokem vpřed. To se ukazuje zejména ve druhé polovině letošní sezony, kdy získala družina z Enstone hned dvě pódiová umístění. Nejprve v Německu, poté na italské Imole. Obě „bedny" dovezl pro tým Daniel Ricciardo, který ale po letošní sezoně odchází k McLarenu.
Druhý jezdec Renaultu Esteban Ocon prozatím zaostává. Bodově i výkonnostně. Francouz, jenž se před letošní sezonou vrátil do kolotoče F1 po roční pauze, možná ještě úplně nenašel potřebnou půdu pod nohama. Jeho cílem je však ve zbytku ročníku vybojovat alespoň jedno pódium.
„Ten pocit v týmu, když Daniel získal německé pódium, byl opravdu skvělý. Musím před ním smeknout, jezdí opravdu skvěle. Myslím ale, že i moje strana garáže má potenciál na zisk pódia, jenže bohužel nás teď pronásledují technické problémy. V nejbližších závodech se ale mezi nejlepší tři chci také dostat," hlásí Ocon
Jeho vůz nicméně musí přestat srážet technické neduhy. Právě ty totiž zapříčinily hned v několika případech Estebanův konec. „Musíme hlavně dokončovat závody, když se nám to povede, máme potenciál, abychom bojovali nahoře," glosuje Francouz.
Ve zbylých Velkých cenách bude Renault potřebovat každý bod. Bitva o třetí místo v hodnocení týmu je totiž mezi ním, Racing Pointem a McLarenem mimořádně těsná. V konečném účtování tak může hrát roli opravdu každý bodík. Doslova.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.