Estebanu Oconovi se v interním týmovém souboji proti Danielu Ricciardovi moc nedaří. Francouz si chce napravit reputaci ziskem pódia, má na to poslední část letošní netypické sezony.
Renault je letos na cestě vzhůru. Francouzská stáj připravila dobrý vůz, který je oproti předešlým modelům nemalým krokem vpřed. To se ukazuje zejména ve druhé polovině letošní sezony, kdy získala družina z Enstone hned dvě pódiová umístění. Nejprve v Německu, poté na italské Imole. Obě „bedny" dovezl pro tým Daniel Ricciardo, který ale po letošní sezoně odchází k McLarenu.
Druhý jezdec Renaultu Esteban Ocon prozatím zaostává. Bodově i výkonnostně. Francouz, jenž se před letošní sezonou vrátil do kolotoče F1 po roční pauze, možná ještě úplně nenašel potřebnou půdu pod nohama. Jeho cílem je však ve zbytku ročníku vybojovat alespoň jedno pódium.
„Ten pocit v týmu, když Daniel získal německé pódium, byl opravdu skvělý. Musím před ním smeknout, jezdí opravdu skvěle. Myslím ale, že i moje strana garáže má potenciál na zisk pódia, jenže bohužel nás teď pronásledují technické problémy. V nejbližších závodech se ale mezi nejlepší tři chci také dostat," hlásí Ocon
Jeho vůz nicméně musí přestat srážet technické neduhy. Právě ty totiž zapříčinily hned v několika případech Estebanův konec. „Musíme hlavně dokončovat závody, když se nám to povede, máme potenciál, abychom bojovali nahoře," glosuje Francouz.
Ve zbylých Velkých cenách bude Renault potřebovat každý bod. Bitva o třetí místo v hodnocení týmu je totiž mezi ním, Racing Pointem a McLarenem mimořádně těsná. V konečném účtování tak může hrát roli opravdu každý bodík. Doslova.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.